Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Härlig grabb!! Bättre lycka nu med denna :)!
Lite nos fram så kommer ni plocka många rosetter på tävlingarna ;)

Härlig grabb!! Bättre lycka nu med denna :)!
Lite nos fram så kommer ni plocka många rosetter på tävlingarna ;)

Han är inte min, men jag tackar och tar emot ändå! (Sitter ju i alla fall på ryggen haha..)

En dansk ska besiktigas på måndag för köp! Förhoppningsvis har jag då både den och hingsten jag la ut bilder på! :)

kl

Lite bilder från dagens lila ridtur i hagen :)

img_4093_184442434.jpg

img_4016_184440068.jpg

img_4058_184442238.jpg

img_3991_184441301.jpg

img_4047_184442083.jpg

img_4050_184442154.jpg

img_4037_184441942.jpg

Det kan nog se ut så eftersom den har så jäkla högt framvalv, men den skulle legat lite längre bak, det håller jag med om! Märkte när jag hoppade av att jag inte spänt sadelgjorden, så det är nog därför den åkte fram lite. :)

Men tack för komplimangen! :) Är väldigt glad för min lilla häst!

Senast ändrad:

Fast om du tittar på bilderna så ser du att du sitter på bakvalvet nästan på vart enda bild. Ser alldeles för smal ut men jag håller helt med om att du har en superfin häst:)

Tack :) Jag tror inte den är för smal, men ska ändå ha ut sadelprovare för att gå igenom alla sadlarna så vi får se :) Kan ju vara så, men tror inte det. Men vi får se :)

Jag är nog relativt övertygad om det, i annat fall så verkar inte sadeln hjälpa dig att hitta en naturlig lodrät sits, vanlig effekt av att sadeln ligger i bakvikt. Håller med de andra, fint fullblod! :)

*KL

Detta var vad jag hade att arbeta med idag...

n1-4.jpg

n3-4.jpg

n4-4.jpg

n5-4.jpg

n6-4.jpg

n7-4.jpg

n8-4.jpg

Efter att ha skrittat fem meter och ramlat av när hästen hoppade i sidled så gick det helt okej.

n9-4.jpg

Blev i princip inga bilder när jag red eftersom jag blev filmad istället för första gången.

Funderar lite på om det kanske är för att jag har för korta läder? Har studerat bilderna och det ser ut som mina knän tar i knästöden för högt upp, jag har så långt lårparti så det är ett valingt förekommande problem i hoppsadlar, den här sadeln är ny, så det kanske är att jag itne vant mig vid att ha så stora knästöd och att det puttar bak mig? Vad tror ni??

Tack :) Är glad för henne :) Hoppas hennes fölungar blir minst lika fina :)

fast knäna går i knästöden eftersom du sitter på bakvalvet och hela sadeln ligger i bakvikt;)

Fast den ligger inte i bakvikt, det är det som är grejen ;) Hästen har extremt rak rygg, det är få sadlar som funakr, men denna ligger bra, Däremot ligger den för långt fram som sagts tidigare. Men i bakvikt ligger den berkligen inte. Ska ordna ett kort till er där man ser mer hur den ligger på henne :)

Alltså, den där sadeln, snacka musdödare :eek: Jag hade inte kunnat gå på toa på en vecka efter en ridtur med det där framvalvet...

Men den ser ut att ligga i bakvikt. Men anledningen till att du hamnar långt bak kan också vara att dina överskänklar inte "ryms", alltså knästöden trycker bak dig. Större säte eller framskurna kåpor brukar avhjälpa det.

Haha ja musdödare kan man verkligen kalla den! Framvalvet är groteskt! bakvalvet oxå för den delen :D

Ska ta lite bilder till er ikväll så kan ni se lite lättare hur den ligger :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 364
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
68 526
Senast: Scata
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
9 214
Senast: MiniLi
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025