Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Åh, vilken häst!!!
Håll hårt i den!
Ni är jättefina ihop :love:

Min lilla fölsing börjar redan likna en häst :eek:
Snart är han en färdig dressyrhäst med knoppar och vita lindor :D

398101_154442827992278_100002796869229_152934_1101853600_n.jpg

Tackar! Jo honom släpper jag inte lätt! Vi tränar för e*** lette och till och med han säger att jag inte får sälja honom, förutom till honom, för sånna här bra dressyrhästar får man normalt sätt inte tag på som vanlig dödlig! Min lilla bäbis! :eek:

Idag var vi ute och sprang på stora utebanan i snön, utan grimskaft eller lina, och han springer efter så snällt och kommer när jag ropar, borde jag nämna att grindarna var öppna?:angel:

Gud vad jag skryter nu, men jag älskar verkligen min häst!:love:

Jättefina bilder på din fina häst :)

men jag blir lite förvånad över reaktionerna, är det så ovanligt att kunna
använda sin häst så allround?

Får jag presentera min julklapp? Grållan 5 år e Cardento.:)

32828851.jpg

bättre bilder kommer...

Tack tack! Ja tyvärr får jag nog säga att det är det, iaf där jag bor. Vilket är väldig synd. Vi är ju ett dressyrekipage som satsar högt, och ffa då är det nog ovanligt med denna grad av variation.. Jag säger inte att det förekommer, men folk har nog en förutfattad mening om dressyrfolk och dressyrhästar så det kanske är därför de blir förvånade ;)

Söt häst! Har en kompis som också har en Cardento-avkomma, väldigt trevlig häst som liknar din, hoppas du blir nöjd med julklappen. Jag vågar knappast hoppas på att tomten är lika snäll mot mig.:( :)

Får jag presentera min julklapp? Grållan 5 år e Cardento.:)

32828851.jpg

bättre bilder kommer...

Erkänn att du önskade dig en häst som faktiskt ÄR grå, nu när den gamle grå har blivit vit;). Kan nya donnan röra sig på? Är kanske nåt käckt bakom Cardento som gör att den kan trava:p.

Jättefina bilder på din fina häst :)

men jag blir lite förvånad över reaktionerna, är det så ovanligt att kunna
använda sin häst så allround?

Det är inte ovanligt att kunna använda sin häst till så mycket men många väljer att gå enkelspårigt tyvärr och hästarna blir därefter... :cool: mycket nöjd över att kunna köra, tolka, rida dressyr, hoppa, rida ut och utöva alla gångarter och ha en 100% trafiksäker häst som är trygg i alla situationer som uppstår :love:

*knapp*

Min 3-åring fick gå med dressyrsadel för första gången i måndags, givetvis kompletterades sadeln med en uppsättning luddskydd :D Men vi måste köpa ett nytt dressyrträns, han är aningens mer tjockskallig än sin mamma och kan bara ha två pullarträns och ett klinkerträns...

img_0905_179966512.jpg

img_0903_179966467.jpg

Fin!
Får jag fråga: Är det sand ni har innanför grindarna? Är det matta i botten?

Vilken vänlig och söt uppsyn hon har:love:
Det var en snäll tomte, du!

Då måste ju jag visa bild på min julklapp oxå! Visserligen är julklappen från mig själv men det räknas väl ändå? ;)

28c66683.jpg

:love:

Nämen har du också köpt egen häst! Vad kul, men du måste ju berätta vad det är!!

det ser misstänkt likt ut den skäck Mysboll visat tidigare som är så fin!

Nämen har du också köpt egen häst! Vad kul, men du måste ju berätta vad det är!!

det ser misstänkt likt ut den skäck Mysboll visat tidigare som är så fin!

Visst är det (ridskole?)hästen du red tidigare?

Ja, visst är det hon! :love: Hon skulle gå i pension så då kunde jag inte låta bli att köpa henne, så nu är hon skåning! :D

Tror dock inte att hon har några planer på att bli pensionär för hon är piggare än någonsin. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 345
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 015
· Visningar
68 332
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 906
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka