Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Det är väl bara för att den har kort man. :p

Nädå, ser jättefin ut! :)

Det är en ren PRE :) han har tydligen både avkommor i spanien och championtitel för gångarter. :D

Ska försöka ta tillvara på min fina häst :love: tycker att han är så fin just för att han är av den "icke" barocka typen :o

Jag tycker den barocka modellen är fin, bara de har ädelt huvud (arabpräglad). Vet inte om jag tycker det är rätt att man skall ändra aveln för att få jättestora långbenta hästar som ser ut som halvblod? Kan man inte lika gärna ha halvblod då....

(nu menar jag inte att din häst inte är fin, tycker bara det känns lite udda att man avlar bort mkt av rasens särprägel för att de skall passa in i halvblodsmallen...)

Jag håller med dig i resonemanget. Men finns det två typer så kan man ju välja så jag hoppas att det finns stuterier kvar i Spanien som fortsätter avla på "klassiska" PRE hästar. Vore synd om de försvinner till förmån för halvblodstypen, för just sådana raser finns det ju massor av.

Han är inte så väldigt lätt i typen som det kan verka, ska leta reda på en bild som visar typen lite bättre. :)

Men jag ville ha en pre som kunde hävda sig på dressyrbanorna, och då passar han perfekt. Han är det bästa av två världar om jag fått pyssla ihop en häst själv :p

2569727156.jpg

379550_2501491707835_1569234195_2542712_1205045615_n.jpg

här är två andra bilder på honom :)

Sjukt snygg :love:
Väldigt lik en häst jag provred i våras -tom nästan likadan bläs. Fast den jag red var en halvblodshingst.

Tack:love:

Lite ot
Stog för övrigt och borstade i gången här om dagen när det kommer en vet som ska kika på en annan häst. Tittar på min och säger, din häst har för tjock hals. Va säger jag? Jo den kommer få fång den där säger han då. Berättar att det är en p.r.e och undrar om de har större risk för fång. Jasså är det en sån, ja de har ju mkt nacke, men håll ändå koll fick jag till svar. Så nu är jag skit nojig
:crazy:

Ska jag dra ner på allt socker och stärkelse just in case? Han är fin i hull och tränas som en vanlig dressyrhäst på la-msv nivå.. blev bara galet nojig för IR:cry:

jag har hört att importerade PRE har svårt o vänja sig vid den svenska maten som vi såklart ger dem, o därmed kan få sådana problem som fettdepåer o då således även fång. Men ha bara koll på sockernivån o ge hellre 1 kg mer grovfoder än mer kraftfoder. Var noga när du vänjer honom vid gräs på våren, o när du vänjer honom vid kraftfoder på hösten så skall du nog klara dig.

Gör ett litet inhopp i den här tråden, med "min" 05'a!
jack3_177026410.jpg
jack5_177026426.jpg

Bilderna är från vår första tävling utanför klubben (andra tävlingen totalt), tagna i våras alltså. Tyvärr inga nya ridbilder där vi syns. Litet pluttfullblod som tillhör ridskolan :)

(instämmer för övrigt i den halva ryttaren ^^)

Är förra ägaren som rider, och är inte så bra på att trolla bort på bilder:o:D haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 342
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 013
· Visningar
68 097
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 873
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka