Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

KL

Här kommer min lille kille...

20110903_037_166029008.jpg

20110903_039_166029026.jpg

20110903_079_166029082.jpg

KL

Måste få presentera den lilla själ som ger mig så mycket glädje i ridningen varje dag. Kanske känner Victovie igen "sin" kompanjon som hon vann dressyrchampionatet på förra året.

På fredag åker vi upp till Falkenberg för att deltaga i årets dressyrchampionat.

Sir Lancelot:
32720924.jpg

Åh, va fina ni är!! Din ridning ser jättetrevlig ut! jag vill se film! :angel:

Fler än jag som gillar det här med ponnyridning;)! Lycka till i Falkenberg

Fast jag tycker nog att Cashmir och Lancelot passar bättre ihop än du och barbieponnyn. Vet inte om de är för att du kanske har längre överkropp eller ponnyn kortare hals.

Men på kortet som du lagt upp så tycker jag du är förstor för ponnyn, längdmässigt.

Fast jag tycker nog att Cashmir och Lancelot passar bättre ihop än du och barbieponnyn. Vet inte om de är för att du kanske har längre överkropp eller ponnyn kortare hals.

Men på kortet som du lagt upp så tycker jag du är förstor för ponnyn, längdmässigt.

Lancelot är två år äldre än Barbieponnyn och har betydligt mer muskler och massa. Dessutom så tror jag att Cashmir är mycket bättre dressyrbyggd än mig med längre ben och kortare överkropp. Barbieponnyn är en helt omusklad otränad fyraåring och jag rider henne just nu bara två dagar i veckan, och så arbetas hon resten för marken. Bilden jag lagt upp är dessutom tagen yr nån form av fågelperspektiv av en väldigt lång kompis:p. Men naturligtvis är jag lång på henne det förnekar jag inte, men jag tycker inte att jag är för lång eller för tung så att jag gör nån skada:).

Håller med dig. Tycker du ser rätt så lång ut, men inte för lång. Sen så tycker jag inte att hästen ser ut att gå av på mitten heller... Tycker att ni ser jättefina ut och Barbieponnyn kommer bli väldigt snygg! (hon är absolut inte ful nu heller, men mer muskler gör ingen skada!):D

Nä, men det är det jag menar ;) Hade du och Cashmir bytat ponny kanske det hade sett mer propotionerligt (stavning :angel: ) ut :)

Fler än jag som gillar det här med ponnyridning;)! Lycka till i Falkenberg

Är lite avundsjuk, önskar mig en egen ponny ;)
Red faktiskt ponny igår för första gången på 5 år och det var skitkul ^^

Tack Fiorano, det var snällt sagt.

Hittade en bild till. :love:

Här kommer en till vuxenryttare på en för liten ponny (som dessutom är ett omusklat hängbukssvin. :love:). :angel:

field_of_gold_by_erehsidne-d4abjz1.jpg

Mkt fint ekipage. En häst helt i min smak:love:. Ålder ? Stam?

Han är ju bara så fin ponnyn:love: Najs stall i bakgrunden, har du dina hästar där? Lyx:d

kl

Som motvikt till alla ponnyryttare slänger jag in en bild från igår, när jag red en stallkompis jätte till häst. Hans steg är så stort så det känns som han skulle kunna kliva över ett hus om det råkar stå i vägen.. :p Jag som nu är van vid fullblod på 165 känner mig som en liten ärta! :D
(Jag är medveten om att jag måste få ihop skulderbladen och att jag emellanåt kniper med knäna och säckar ihop. Jag har sån träningsvärk idag så jag tror jag ska dö, han är mycket häst att rida ihop och jag är otränad.. ;))

303973_10150822099855061_574120060_20875469_1526128422_n.jpg

307538_10150822100315061_574120060_20875472_1402485075_n.jpg

"Sluta skrika på mig, det här är JOBBIGT!" :p
312064_10150822101090061_574120060_20875481_271947113_n.jpg

Jag förstår nog inte riktigt problemet.:confused: Som jag fattar det ska Fiorano bara ha den o utbilda den. Att hon är lite för lång för den spelar väl ändå ingen roll. Det vore mycket värre om hon var för tung. Tycker att det är bra att vuxna utbildar ponnier även om de nu råkar vara några cm för långa istället för att lagom långa barn gör det.

Det finns väl heller inte en uppsjö av småväxta, vuxna, duktiga ryttare som kan ta sig an alla ungponnier och utbilda dem. Jag kan tänka mig att ponnyns ägare är väldigt nöjd och glad över arrangemanget. Hon/han lär ju få en bättre utbildad, mer lättsåld ponny än om nån liten unga hade åkt runt på den i ett år.

Jättefin häst! Påminner mycket om en häst jag hade tidigare:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 198
Senast: Dyngpeter
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
48 49 50
Svar
995
· Visningar
66 947
Senast: MCP
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
8 349
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31