Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Vilka läckra beachbilder :bow: Såg att du bor i Australien, bilderna är kanske tagna där? Trevlig häst dessutom!

Det är inte så illa som det ser ut, inte så att jag satt och drog i henne på stången ;) Bridongtygeln gled ur handen, helt släta tyglar och jag går inte riktigt ihop... Kedjan är kanske lite löst spänd, men jag vet inte om hon själv fifflat om med betten i munnen eller ngt för när vi tog på den och drog stången tillbaka var den ca 45 grader...

Förövrigt bukar vi rida på valigt bett, testade bara en kompis kandar ihop med sadeln :)

Tack! :) Japp bilderna ar harifran. Det ar inte riktiga beachen, bara ett sandtag dar regnet format stora vattensamlingar. Men visst ser det nastan ut som strand med den vita sanden. :p

Det där känner jag igen. Jag är också expert på att låta bridongtygeln glida och vips är det stångtygeln som verkar mest. Tyvärr har det inte hjälpt så mycket att ha ribbor på tyglarna men jag ska försöka med det ett tag igen, jag MÅSTE ju lära mig nån gång.
Det där med kedjan är också ett mysterium, jg kollar alltid när jag spänner den och det verkar lagom en ändå kan stången falla igenom senare under passet, det är knepigt med ridning.

Senast ändrad:

*KL

Red Ninya igår :love: Vet att klädsel/utrustning inte ser så seriöst dressyrigt ut, men det är ändå dressyr vi försöker syssla med. Att jag rider med padd och gjord är för att hennes rygg gör för ont att rida barbacka på, och jag vill försöka få bättre balans/sits, vilket är lättare utan sadel.

Till att börja med - Såhär ser hästen ut när den inte arbetar: (dock lite sommartjock nu, dvs lite tjockare än denna bild)
n5-2.jpg

Bilder från igår, trav (inte bästa ridmässigt, mest fin bild i övrigt)
trav.jpg

Vänster varv
travar.jpg

travhihi.jpg

Travar av på längre tyglar
travl.jpg

Höger varv
travb.jpg

Galopp (jag ser helt mongo ut, men det är ju så jävla härligt liksom)
galoppv.jpg

Red lika mycket i båda varven, och höger är faktiskt vårat starkaste, men råkade vara flest bra bilder i vänster^^

Vilken fining! Vad red ni för klasser?

Här kommer bildbomb på mina skruttar ;)

Stoet -05
gonblicksbild-1-2011-08-21-19-22_162808803.png

gonblicksbild-9-2011-08-21-19-26_162809764.png

gonblicksbild-15-2011-08-21-19-27_162809921.png

gonblicksbild-7-2011-08-17-10-00_162379121.png
gonblicksbild-3-2011-08-17-18-50_162192295.png

gonblicksbild-12-2011-08-13-21-38_161592271.png

gonblicksbild-15-2011-08-13-21-29_161592301.png

*kl*

Barbiehästen är hemma!

Hollywood Barbie Q f-07 e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan

297138_2154975725851_1590181870_2032951_6025126_n.jpg

Här är vårt första försök till att se ut som dressyrare:D

gonblicksbild22011-09-0420-34.png

gonblicksbild12011-09-0420-34.png

Vad fin hon är! Lycka till med ponnyn, ska bli spännande att se mer av henne :laugh:

Hade du köpt eller lånat henne?

Hon såg riktigt fin ut! Lycka till:) Ska bli spännande att följa er!

Vad fin hon är! Lycka till med ponnyn, ska bli spännande att se mer av henne :laugh:

Hade du köpt eller lånat henne?

Har bara lånat henne:). Känns rätt skönt att inte äga måste jag säga. Ska bli väldigt kul att jobba med henne, hon har verkligen ett helt ljuvligt psyke!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 656
Senast: Lyan
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
35 36 37
Svar
729
· Visningar
46 200
Senast: Yeah but
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka