Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Ooh gudars så sööt! :love: Kommer nog bli himlans läcker :d

*kl*
Idag är min grabb dyyyr! För 3 månader sen hoppade han i diket vid möte av minsta bil, idag mötte vi 2 timmerlastbilar utan problem! :love:
1417520_10152145273556067_76529539_o.jpg

1506288_10152145232106067_347728928_o.jpg

+ övriga;

Tack. Ja vi får hoppas det :)

Imponerade över att du knallar omkring så obekymrat med din stooooora pålle van remo...jag hade nog knappt vågat hålla den där :D men tjusig är han, blir nog mäktig att se riden sen.

alltså denna lilla svarta är ju bra för söt! Dessutom fyra vita o stjärn, vad mer kan man begära? :D

Gillar honom skarpt! ska bli kul att följa.

Van Remo han är verkligen enorm! ser så himla klok ut. Härligt röd är han dessutom fina killen :)

KL.
Min vinterfluffiga tjej! Bra med bilder i rörelse, då ser man inte växtfasen lika bra ;)
1545804_10151925445011344_1855755394_n.jpg

Hihi tack fina du :) Äsch man vänjer sig, inte han som är stor, bara alla andra hästar som är små :D :p hihi

Ja jag hoppas detdär kloka intrycket visar sig väl sen när han blir äldre :) lille busen!
Från en fin röd till en annan - Din vackra tjej, hon är otroligt läcker och så långbent :d

det tror jag säkert att det gör! Han verkar ju ha en väldigt kärleksfull och pålitlig matte :)

vilka fina ord om Hollie! Men just nu är hon inne i en fulfas kan jag meddela, stillastående, den fina överlinjen bara... försvann... hur tänkte hon nu? O_o

jädra unghästar och deras växtfaser, det blir garderoben till i vår :D

Haha ja överlinjen kan försvinna snabbare än man tror :D men lika snabbt kan de bli sådär snygga igen, så det ska nog inte behövas nån garderob ska du se :D men hon ser som sagt ut att dölja det väl i rörelse :d ska bli himla kul att se henne när hon växt klart sen, för jag tycker verkligen hon är iögonfallande redan nu verkligen!

Jag är inte inne här så ofta längre. Jag var väll en av de som gick hårdast åt dig när du la ut film första gången. Det är helt fantastiskt vilken skillnad det blivit, du ser ut att rida oerhört väl och gjort ett skitbra jobb med en häst som har relativt dåliga förutsättningar. Därför är det extra tråkigt att läsa om det som hänt nu. Jag hoppar verkligen, innerligt att det kan gå att förhindra till våren. Både du och din häst förtjänar verkligen att få fortsätta tillsammans!

Har lagt ut en ny film i frilmtråden :nailbiting::nailbiting::nailbiting: haha! :p Den är 4 dagar gammal.

kl

vi hoppade igår :D
Chantilly är verkligen ingen hoppkanon (sist vi försökte förstod hon inte vad hon skulle göra) och jag har inte hoppat på över ett år.
vi hade roligt.. :p

dsc00699_52e11f9088e59d4c3da35bca.jpg

dsc00717_52e11fa99606ee6a4f4dee71.jpg

dsc00732_52e11fbd2a6b220c6714c7f5.jpg

dsc00694_52e11f8b88e59d4c257e0c70.jpg

*kl*
Testade nya objektivet idag, och jag är fullt ekiperad för dunderkyla. Inte helt dressad för fotografering och i stort behov av att träna igen ser jag på min sits. Men Zorro är piggare än någonsin och vi försöker hitta ett lagom dragläge.

Kallar du det fullt dressad för kyla?!?! :eek: Det där är ungefär vad jag har på mig vid 15 plusgrader :sneaky: Kan inte röra mig av alla kläder när det närmar sig nollan:D Kängor med flera lager sockor, termobyxor, x-antal lager tröjor och tjockjacka plus skidhandskar, typ :angel:
Men annars ser hästen trevlig ut!! :)

Nominus: Vilken skillnad!! Såg filmen med, du gör ett jättefint jobb, speciellt med tanke på att du och hästen får kämpa i så pass mkt motvind hela tiden! :up:

Tuija: Hoppning är roligt! :D

Haha ja när man redan är rund blir det lite besvärligt med 4-5 tröjor, fodrade ridbyxor och långkalsonger haha, får inte på mina stövlar heller så får bli mina fodrade muckboots:D

Haha ja överlinjen kan försvinna snabbare än man tror :D men lika snabbt kan de bli sådär snygga igen, så det ska nog inte behövas nån garderob ska du se :D men hon ser som sagt ut att dölja det väl i rörelse :d ska bli himla kul att se henne när hon växt klart sen, för jag tycker verkligen hon är iögonfallande redan nu verkligen!

:love: å tack! ska framföra det till fröken hi hi...

jo den där överlinjen kommer och går kan man säga! Hon bär upp sig fint vid rörelse, så därför syns det inte. Eftersom jag blev av med storebror, är hon nu äldst i skaran, så är jag också väldigt nyfiken på slutresultatet :)

kl

Stora grå är äntligen friskförklarad! :D nu kör vi på med tömkörning för att bygga upp de muskler han tappat och stärka upp honom i kroppen.

2014-01-25_172031_52e3e9af2a6b22bd333df248.png

Han smiter gärna undan lite och krullar ihop nacken och biter sig i bogen men jag tycker att han skötte sig riktigt bra större delen av dagens pass... om ett par veckor ska hans ägare även tömköra för instruktör så jag tror att det här blir hur bra som helst :)

2014-01-25_163842_52e3ec2288e59d8e8ca72c58.png

(det var också kämpigt som fan att pulsa i djupsnö men då får ju även vi människor lite välbehövlig motion - känns galet bra att vara åter på banan!)

Hej!

Vad tråkigt att hovarna inte verkar funka. Jag har ju också följt er i flera år (och träffat honom IRL) och du har verkligen gjort underverk! Tycker bilderna ser jättefina ut, hoppas hoppas han håller nu!

/Lavinia, vars pålla också är en hovhäst...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 465
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka