Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

KL

Min fis har börjat komma tillbaka nu.
ecd3647c805811e3a3280e6b8a6c4c89_8.jpg

27d8f14a5ffc11e3976812ea60f10a0e_8.jpg

(två månader sedan)
adf494ea7d5d11e3a755124588f37230_8.jpg

(tagen i början av september)

Var det du som hade otur med ett hingstbete, eller blandar jag ihop dig med ngn annan? Skillnad på hästen iaf!!

*kl*

Mitt Jun:
1609627_10202265477150245_1533309311_n.jpg

har du ingen helkroppsbild på hur Ove ser ut nu? Syns att han fått en annan hals på första bilden, så vore kul att få se hela honom nu :)

Fiorano Hur går det med honom nu? kanske har jag missat er uppdatering på senaste tiden bara..

KL.
Här har det hänt lite på ca en månad... växer på både höjd o bredd! Ungar! :D

visst spelar ljuset stor roll, men hon har blivit mörkare.

1503427_10151909013146344_1128377787_n.jpg

Nu
1545216_10151940665151344_521707761_n.jpg

Senast ändrad:

Jodå kan knäppa en ikväll :)

Fiorano: Jajamensan, den var min snutt och jag det. Tack :)

Oj där har det hänt endel:) Hoppas min lillkille också får en sån utvecklingen på sin överlinje;)

Fin :) Vad är det för tömkörningsgjord du har? Letar efter en gjord med många ringar och bra passform.

Hon är verkligen snygg och rund o fin i kroppen:d Kom att tänka på en sån där Barbihäst man kammade på som liten. Speciellt manen på sista bilden:p

Tack :) Tror det hjälpt en heeel del att han har bollarna kvar :p Börjar märkas mer och mer nu... Fast det kanske din har också? För du har väll en 12:a med? (får in o läsa lite i 12:a tråden tror jag hehe)

Hon är verkligen snygg och rund o fin i kroppen:d Kom att tänka på en sån där Barbihäst man kammade på som liten. Speciellt manen på sista bilden:p

:D vi kallar henne barbiehästen ibland pga sitt blonda hårsvall (mjo hårsvall för att vara en swb iaf) och jag är löjligt förtjust av att kamma henne ska du veta haha! :o Nästan synd att rycka den manen...

...med lilarosa grimma samt täcke är barbielooken komplett :grin:

Nej nej min är kastrerad sen länge:) Han är 10:a och sen i utvecklingen. Får nog rida dit lite muskler ist;)

Ja då var det inte konstigt att jag fick lust att greppa kammen och återuppleva barndoms minnen:D ja helsöt är hon.

haha ja då får du nog rida dit den (och fodra kanske? ;) lite knep får man ju ha) Behöver verkligen läsa på i 12:a tråden, har inte koll på nån XD

Jo det går väl bättre om än långsamt framåt. Han har fått vill nov och bara skrittat sporadiskt under dec. Nu i januari har han kommit igång bättre men jag har bara suttit på honom själv två gånger. En vän rider honom i skogen åt mig så han har stadigt sällskap av Barbie. Han ser dock väldigt trevlig ut och på töm blir han bättre och bättre. Så på det stota hela är jag hyfsat nöjd med honom i dagsläget:).

Fin :) Vad är det för tömkörningsgjord du har? Letar efter en gjord med många ringar och bra passform.

Det är en Chetak. Exakt samma som Globus gjord, med den var typ 200:- billigare. Är nöjd med den och har haft den i 6-7 år nu minst.

KL

Nu presenterar jag min lilla rödhåriga tös här, som kom idag :) Det är tänkt att vi ska dressyra mest, så kommer nog hänga endel här :D Tråkig hagbild men hon ville absolut inte stå stilla för bild när det fanns roliga kompisar hon ville hälsa på!

IMG_20140202_144119_zpse78af53a.jpg

Ja då var det inte konstigt att jag fick lust att greppa kammen och återuppleva barndoms minnen:D ja helsöt är hon.

:rofl: inga konstigheter alls!

... nästa steg är väl att sätta små pixisar (kommer ni ihåg dom? ;)) i manen, kanske lite glitter också... :D

kul med uppdatering :) och tömköra är verkligen guld värt!

Ek3n väldigt söt! Vad är det för stam?

KL.
Jag roar mig med detta på ledig tid, i väntan på min 2åring hehe

1043942_10152321869514453_680175714_n.jpg

Senast ändrad:

Visst är hon! :love:

Om jag ändå visste.. Hon är ett litet kärleksbarn från Tyskland, hehe. Har fått höra att hon kan ha Weltmeyer i stammen, men det är det enda jag vet. Misstänker att någon hade ett fint dressyrsto som fick besök av en ponnyhingst (hon är knappt 160 hög) ;)

Vad sjukt, en tjej jag sålde min sadel till i höstas kommenterade en bild på FB idag, på din nya häst. Det var den förra ägarens "hejdå-bild" och nu dyker ni upp här. Välkomna! Väldigt söt liten tjej det där!

Haha såpass! Ja hon är verkligen söt som socker, en riktig liten prinsessa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 444
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka