Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Bara en liten inflik..

Har alltid undrat varför man rider med grimma under tränset?!

unghäst, icke inriden och detta var första uppsittningen!

bättre att hålla i grimman än att dra en ovan häst i munnen. Tränset och tyglarna är till för ryttaren... när vi kommer till att "rida"

Visst är hon! :love:

Om jag ändå visste.. Hon är ett litet kärleksbarn från Tyskland, hehe. Har fått höra att hon kan ha Weltmeyer i stammen, men det är det enda jag vet. Misstänker att någon hade ett fint dressyrsto som fick besök av en ponnyhingst (hon är knappt 160 hög) ;)

hehe där ser man, hon ser verkligen feminin ut och är som sagt ohyggligt söt!

Ja hon är min lilla prinsessa :) :love:

KL

En nöjd tjej efter dagens premiärtur! Mycket energi som ville komma ut så det var bara att tuta och köra :D

DSC_1252_zpsc6db3eb0.jpg

Fiin! Och jag som är så trött på fuxar, men hon har så fin uppsyn. Är hon lika mild som hon ser ut?
Coola skydd, är det de där som är "ihopväxta" benskydd-kotskydd-boots? Brukade ha sådana på min fux som slog sig själv på bakbenen när hon sprattlade omkring.

Tack så himla mycket! :)

Hon är lite speciell, väldigt känslig och man får stryka henne medhårs och ingen direkt kelgris. Men inte alls så bitchig som rödhåriga ston har rykte om ;) Jag tycker hon supercharmig med mycket personlighet!

Det är terrängskydd och boots från Globus! Skydden är super förutom att kardborren är så stark (på gott och ont) att dom fastnar lätt och lite halvt krångliga att få på x)

Ja okej! Men överlag, har sett många som har grimmor när dom rider ut och så. Även fast det är gamla hästar..

En anledning kan ju vara att de rider långturer och vill kunna sitta av och binda hästen i ett träd eller så. Det gör en ju gärna inte i tränset.

NU kopplar det lite här!
Uppfödaren till min häst länkade en annons till den hästen du rider där. Han som äger den hästen är uppfödare till min hästs mamma :)

Haha jahaaa :D
Vad heter din hästs mamma?

Ser himla trevlig ut! :)

Tror inte att jag har visat denna på min polle, älskar blicken hon har :love:
1381260_10152036910488278_907122769_n.jpg

Det senaste året har det mest bara blivit iPhone bilder av mig och pålle, plus en konvalescens för en senskada men nu är vi på g igen, som hobbydressyrekipage:)

De senaste bilderna, ursäkta den urusla kvalitén :o

2014-01-12-0947_52d256b49606ee1265bb34d8.jpg

2014-01-12-0949_52d2570ee087c3648274bdac.jpg

1794774_10152537077463943_1511145694_n.jpg

2014-01-31-1924_52ebea4a9606ee4f82faa4df.jpg

Tack :D Jepp, travare som gick av banan 2011 som 7 åring med 31 starter bakom sig :) Tävlat distans med honom men han idiotsprang i hagen två veckor innan Lag-SM och fick en blödning på ytliga böjsenan som nu är helt läkt men jag fegar ur när det kommer till att satsa på längre distanser med honom OM han inte skulle hålla så nu flirar vi med dressyren istället :)

314682_10150459010183943_1998549497_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 444
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka