Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Bra utveckling, kul att se :)

Vimsan: Tjusigt, ser riktigt vuxen ut ;)

Miedo: Haha, va glad hon måste varit över att få busa loss!

Dalakhay: Spännande! Vad är det för ras? Är svansen kuperad eller är jag också blind? :)

Piaffträning fångat på bild idag med Forsythia!
Hon gör mig så lycklig :love:

1507900_10151851271570951_241517324_n.jpg

1782057_10151851271590951_1417270711_n.jpg

1902837_10151851271615951_239666137_n.jpg

1656360_10151851271740951_6283637_n.jpg

1653908_10151851271785951_1381259388_n.jpg

Sträcka ut efter all samling, klapp och beröm på glad och nöjd tös <3
1779850_10151851271890951_1308598007_n.jpg

Gud så härligt det där ser ut! Lyllo dig, barmark, rida piaff på egen uppfödning med de blivande stjärnorna i hagen bredvid. Så stolt du måste vara!

Äntligen ridning! Förra gången var för 4 veckor sedan..
Tror nästan ponny var lyckligare än matte! :D :love:

wp_20140208_001_52f65574e087c301e18a1838.jpg

Mvh Domino_s

Va underbart att ni är igång igen! Är hon helt kry nu? Så galet fin är hon! :love:

KL
Bidrar med några bilder på ponnyn här hemma som fastnade på kort idag! Nyklippt och friserad! :)

DSC_1085_zpscc7c6e9f.jpg

DSC_1093_zps040804d7.jpg

DSC_1110_zpsdf2281ad.jpg

DSC_1116_zps7dba2ab9.jpg

Har jag blivit blind eller har den ingen svans?

Tjusig modell iaf :d

Hehe, nej du är inte blind. Hon blev av med svansen när hon var liten, efter en medicinering :(

Men hon är så fin så ändå :love:
Hon är efter Marwin, sin pappa upp i dagen. Ja, förutom svansen då :p

ååh så fina ni är!
Varför har du pelham, och varför utan delta/två tyglar? :)

(okunnig och har frågor kring det mesta känns det som...)

Är rätt säker på att hästen går på ett gummipelham efetr en skada i munnen. Tygelsättningen kan jag dock inte svara på :p.

Victovie, hade hon fått morot innan du red?

Gud så härligt det där ser ut! Lyllo dig, barmark, rida piaff på egen uppfödning m de blivande stjärnorna i hagen bredvid. Så stolt du måste vara!

+ Vogue och moaphlsson: Tack så hemskt mycket!! :love:

Jag har på bilderna precis kommit hem efter en lång skrittur på bla vägarna, f.d. banvall, fält m.m. En häst som är van vid att tävla upp till Intermediaire 2 (piaff och passage) och som skrittat sedan i höstas - något hon anser är jäkligt tråkigt ;-). Alltså högtryck och försök till galopp när tillfällen ges, något hon inte får än. Därför har jag det bettet till min tävlingsälskande energibomb.<3

*kl
Hoppar in med en liten som inte ligger på er andras nivå (matte är också under utbildning)
Men vill rida dressyr i framtiden :) Nazall, edelbluthaflinger född 2011 och det är andra gången vi travar
Läser mest här annars men bjuder på 2 bilder

Du är så himla härlig!

Inte bara att du är en fantastisk ryttare som förgyller vår tillvaro med underbara bilder på dina fina hästar men också att du ALLTID är trevlig och har så himla härliga kommentarer till alla jämt, och så att du alltid svarar på vadhelst folk har för frågor utan att ta något på fel sätt (eller om du gör det så märks det i alla fall inte).

Förebild på mer än ett sätt! :bow:

P.S. Tänkte på dig när jag gick och botaniserade lääääänge på blomsterhandeln igår och hittade en Forsythia! :D

Gud vad härliga bilder, lyser av arbetsglädje och du är verkligen superduktig. Syns väldigt tydligt vilken hårfin kontakt du har med munnen när du har pelhambettet.

Blir alltid så himla glad när du postar bilder på dig och dina fina hästar! :love: Forsythia är ljuvlig!

Hon ser urflott ut!:love:

Håller tummarna att hon håller sig fräsch nu o att ni får en ny toppensäsong!

Jättefin och som ngn annan sa, du är otroligt proffsig i det du gör, din glädje runt dina hästar, och hur du postar på bukefalos! vad roligt att hon är på g igen, så väl förtjänt för er del!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
1 401
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka