Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Men hallå! Nu har jag missat nånting! Har du en ny? Så tre hästar att hålla igång? :) Den nya är verkligen jättelik min 10:a här hemma, lite roligt. :p

Kort sagt: Calle är skadad och går nu på lång vila, med en oviss prognos. Mooi hade ledig box och har tagit en häst från Calles uppfödare för lite tillridning, utbildning och underhåll ;)

Aha! Jag förstår. Men usch vad tråkigt med Calle. :( Han är en av mina Buke-favvosar. Håller tummen att han blir helt okej!

knapplån

Har inga tjusiga dressyrbilder att visa, men dock en nytagen bild på våran prinsessa som snart fyller 25 härliga år :)

4.jpg

*kl*
Tack så hemskt mycket allihopa!! :love: :love:

NotLikeI: Tränset kommer ifrån Perfect Sit of Sweden :). Dyra men den anatomiska utformningen gör verkligen skillnad!

Mooi: Är fuxen Calle? Vad är det för stam? Ser riktigt trevlig ut! :)

Gabby_Ossi: Ja vi kommer ta hjälp av C under treårstestet :), jag kommer dock själv att rida.

supercassie: Din blick för fronter lurar dig inte denna gången heller, hon har fått mkt beröm för sin teknik under löshoppningsträningen ju mer de tränat.
Så vi har redan skojat om att vi hoppas på dubbeldiplom ;)
Jag ser redan mkt fram emot att kunna satsa på hoppningen också med henne även om dressyren är prio 1 :)

sarakallgren: Tyvärr har jag ingen film från nu när jag ridit henne. Kommer till våren när vi sätter igång igen :)! Och om vi kommer ihåg kameran i vinter så kanske det blir lite film från löshoppningsträningarna :D. Traven är sviktig och galoppen vägvinnande och rund. Känner redan hur hon lättar i fronten och är trots sin ålder väldigt stabil, inget vingel på raksträckorna.
:love:

dressyrteamet: Hade aldrig gissat att hon var 25 år, riktigt fin! Tjusigt träns! =)

Senast ändrad:

Nej, fuxen är Calles "kusin" som jag sedan i lördags rider åt uppfödaren på obestämd tid ;)
Calle är e: First Wish ue: Amiral
Och Maverick (fuxen) e: First Wish ue: Panasso
Sedan har de samma mormor (e: Hertigen).

Okej. Så här är det.

Jag har ingen häst av dressyrstam.
Jag har ingen dressyrsadel.
Jag har inget dressyrträns.
Jag har ingen bra ekonomi just nu.
Jag har ingen dressyrtränare.
Jag har inte fina ridkläder heller.
Jag har inget ridhus.
Just nu har jag ingen paddock att rida i heller.
Jag har bara en arab på fyra år och mig själv.

Teoretiskt sett passar jag inte riktigt in här så jag har aldrig vågat skriva något i detta forum.

Men. Någon gång ska ju vara den första... :)

123galo3.jpg

Man behöver inte ha någon speciell utrustning för att träna dressyr, det som är de fantastiska :) Visst kan vissa saker så som paddock underlätta men man kan faktiskt rida dressyr vartsomhelst :)

*knapp*

för att vara 21 år och snart vilat i 2 månader så ser han inte så illa ut.. bara hoppas på att vi får börja rida 2014 och få på lite muskler igen.
1504110_10151759959916315_221265030_n.jpg

ser väldigt mycket ut som en ponny här tycker jag
1525056_10151759944656315_7993802_n.jpg

Jag tycker att du och galishimo (stavar kanske galet? ) verkligen har en plats här! Din häst verkar så fin och din inställning verkar så trevlig. Hoppas vi får se mer av er här (nääää, jag är galoppmänniska egentligen, men din häst smälte mitt hjärta lite)

DU ska verkligen ha cred för att du visar en finare och finare häst varje gång du visar honom. Skit samma om det är en hobby-häst eller inte... Vet att det är en travare, bra jobbat. Han ser så tillfreds ut

Jag tycker att du och galishimo (stavar kanske galet? ) verkligen har en plats här! Din häst verkar så fin och din inställning verkar så trevlig. Hoppas vi får se mer av er här (nääää, jag är galoppmänniska egentligen, men din häst smälte mitt hjärta lite)

Åh. Tack! De där orden ska jag komma ihåg, supercassie. Och dig ska jag också komma ihåg. :D

just nu är han dock omusklad och halt :P men är förhoppningsvis frisk vid nästa koll (nån gång nästa vecka hoppas jag på)
men han är en fin liten häst som bara blev bättre o bättre när vi var igång så vi får hoppas på att vi kommer dit igen. så tack =)

En till på båda dina inlägg!

-sweep jag kan bara hålla med supercassie, han ser verkligen välmående och så välskött ut. Fin gammelman:love:

Vad fina hästar ni har! :)
Här är bilder på min fux, ett sto -03 e: Dardel. Hon har ett föl på 7 månader nu så hon är inte i tävlingskondition än men det får ni ta haha :D

En bild från fölvisningen:
image.jpg

Här med lilla busungen precis av igångsättningen:
image.jpg

Här är en på våran andra träning efter fölningen: (bara för ett litet tag sedan, så fölet var nog hm 6 månader ;))
image.jpg

Hon vill vara med och jobba hela tiden, blir nästan deprimerad den tiden hon inte kunde följa med ut eller ridas, hon blev trött ganska tidigt in av dräktigheten så fick ta det väldigt lugnt då:)

Jättefin! Söt liten dotter med på tur, när började du rida henne igen efter fölning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 444
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka