Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Jäklar vilken häst! Härligt att du har hittat en ny älskling! :love:

Ha ha, din häst är 48 centimeter högre än min ena :D Lycka till med bebin :)

WOW vilken häst! :love:

Har saknat dig jättemycket här på forumet (ta det på rätt sätt! haha! :o:p:D), Van Remo var verkligen något alldeles extra och jag kan nog inte räkna alla gånger jag bläddrat tillbaka till bilderna på honom! :love:

Åh vad glad jag blir att höra det! :'D hihi, tog det inte på fel sätt =)
Roligt att vara tillbaka. Jag har ju varit inne och kollat på allas fantastiska hästar, vilket gjort min hästlängtan ännu större.. Det går inte endast utan att jag tänker på min vackra VR... Men är så mycket gladare nu när jag hittat fina Royal :love:

Oj vilken jätte! 186 vid 3 år! Han kommer nog bli ganska rejäl och växa några cm till också. Briar är ju ingen lättviktare.

Han var väldigt fin, imponerande och mäktig, jättefin stam. Grattis till ny häst! :)

Men varför vill du ha så stor häst? Hållbarheten brukar tyvärr inte vara så bra på XXL halvbloden. Och så är det ju ganska opraktisk, mkt häst att rida, stora rörelser, allt måste vara extra stort så det blir svårt att hitta utrustning, stallplats, svårt att få plats på dressyrbanan när den tar dubbelt så långa steg som medelhästen osv. Nyfiken varför du ändå väljer att köpa så stort? :)

Min är ca 175 (trodde han var högre men visade sig att jag var kortare än jag trodde haha), var vid 3 års 168. Tycker det räcker och blir över trots att jag själv är hyfsat lång 173-174. Även om de är snälla och välridna så är det alltid mer jobb med en större häst än en liten.

Tack så mycket! :)
Fast han är mest lik RayBan, inte Briar.
Han har växt jämnt hela tiden, alltid varit högre fram än bak, varit stor ända sen födseln, så förhoppningsvis växer han inte mer än nån cm. Han rör sig fantastiskt, lätt fram och otroliga bakben, vilket är ett extra plus när jag själv inte är så lång. När jag såg annonsen, så fastnade jag på en gång, jag visste att detdär är Van Remos efterträdare, jag hade mer eller mindre redan bestämt mig, och det var INNAN jag visst hur stor han var. När vi kom dit så klickade det verkligen, en underbar känsla, precis den känslan jag letat efter hela tiden dessa år! Så då spelade inte storleken någon roll. Han är friröntgad. Och bra modell på honom. Men visst är det extra saker man får tänka på med en så stor häst, men det är inte min första bjässe, så jag är van. Vi har hittat bra stall. Utrustningen inte något direkt problem. Han har XL grimma tex, hålen längst in. Så som sagt, han är mer hög och av den smäckra modellen. Vi får hoppas att han fortsätter i RayBans fotspår och inte blir en typisk kraftig Briar-avkomma :)

Oj, vilken jättehäst!!

Fast mamman är halvsyster med Briar, dom har inte samma pappa.

Ja precis, Magini är Magrittes far, så ja nåt mellanting där.

Senast ändrad:

Briar är efter Magini, och Magini är far till Magritte, så lite mer än halvsyskon är de men inte helsyskon. :)

Såg nu att du ändrat dig och höll med om att de inte var helsyskon. :)

Oavsett, STORT GRATTIS till ny STOR häst! :)

Senast ändrad:

Ja blev lite fel där, men ja det är precis som du säger :)
Tack så mycket, mycket glad över honom :love:

Bidrar med tråkig hagbild, men idag är min treåring DYR! :love: Han hittade äntligen helt rätt under sadeln, polletten trillade ända ner och han blev som en dröm att sitta på!

IMG_20131105_122649_zpsb7fab41a.jpg

Jag tycker inte det är en smäcker modell, kolla på bogen, korset, halsansättningen och huvudet. JB säger ju att de ska vara som rådjur när de är 3 för att bli moderna sportmodeller som vuxna och färdigmusklade.

Du får nog räkna med att han kommer biffa på sig en del med träning och då tror jag han kommer bli rätt så rejäl när han redan är såpass kraftig som 3 åring. Men det är ju också jättesnyggt!! :)

Kommer nog bli ett imponerande syn på dressyrbanorna!

Senast ändrad:

Tack! :)

Van Remo - Jösses vilken bjässe! Vilka snälla ögon :love:

Jisses vilken häst alltså!! Hur stor blir han som fullvuxen ungefär? Kan an se det på ett ungefär redan nu?
Du får ju stå på en pall bara du ska rykta honom :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka