Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Kul med en till RB häst i tråden, hoppas dock liiite på att Ove inte blir riktigt så stor ;) Maffig häst!

Förhoppningsvis har han börjat stanna av i höjden. Men någon cm till får jag väl räkna med :)

Monifa: Tack! :) Ja ska bli kul att se fler RB hästar! :love:

Folk brukar tycka att min är stor men han är ju nästan liten i jämförelse med din:D Supertjusig!

Av ren nyfikenhet undrar jag hur du kommer att lägga upp träningen med tanke på hållbarheten? Detta är nämligen något jag funderat hemskt mycket på själv så de är intressant att höra lite hur andra tänker:)

Hehe jaa hästar som är 180 blev helt plötsligt "små" jämfört med Royal :D
Jag kommer ta det väldigt långsamt med honom, precis som med mina andra storingar. Börja träna att ha sadel på honom och hänga lite och sitta upp till våren är planen, mest för träningens skull. Ändå lättare att introducera sånt när de är yngre tycker jag. Men själva inridningen kommer jag vänta med tills han är 4-5 år faktiskt, beror väl lite på om han fortsätter växa eller ser jämn och fin ut oxå :) har ingen brådska :) Blir mycket träning på marken, ut och promenera i skogen, klättra, så han lyfter på benen så han ändå får träning och musklar sig, tömköra osv :) Vill inte ha några förslitningar. Och så är det väl en fördel oxå att jag är liten på honom, min vikt tar inte så mycket på honom direkt ändå :p hehe
Han är ju inte mycket hanterad alls, har mestadels gått i hagen fram till nu :)

Vi har kört honom i vår Cheval Gold, rätt vanlig transport. Han fick gott och väl plats! ;)

Ha ha, jag brukar förundras över hur normalstora hästar får plats i släp, tycker det är med nöd och näppe mina c-ponnys får plats i mitt Umesläp. Så är det ju såklart inte, men känslan är den :)
Vad väger han din bjässe?

Haha ja de får plats mer än man tror ^^
Jag vet faktiskt inte, skulle väl tippa på 700kg iallafall :)

Min på 174 cm i mkh vägde 660kg när han var i bäst kondis, och han är en nättare modell än din. Jag gissar på att din väger upp mot 600 kg snarare. Det kan nog vara värt att åka och väga honom nånstans! :)

Nä, menade till och med 800 kg :p Såg inte att jag skrivit fel, tack för påpekandet :)

Aah ja kanske är så mycket ändå?! :o får försöka ta reda på vikten :)

Jag vägde min c-ponny på kliniken häromdagen. Hon vägde 388 kg (veterinärens kommentar var att "ja, ni dressyrryttare gillar ju lite runda former":p, jag tycker att hon är fiiiin i kroppen:D). Tror nog att din ligger på 750+.
1460235_10201678678680650_1107530325_n.jpg

Tycker hon ser alldeles lagom ut! :) :D
Hmm jaa, får köpa ett såntdär måttband så länge, så man vet på ett ungefär :)

Det kan du skippa, de är helt värdelösa. Visar 100 kg fel på min häst! Enligt måttbandet väger han 580 kg oavsett hull och muskelstatus, men hans faktiska vikt ligger mellan 660-680 beroende på hur vältränad han är (lägre vikt om han inte är i full kondition).

Tror som Ninnurur att din nog väger närmare 800. Hade åkt och vägt honom om jag vore du, viktigt att veta med tanke på medicinering etc.

Tycker hon ser ut att vara i lagom hull och ha en normal vikt för en c-ponny. :)

Hon ser fin ut och det är ungefär den vikt jag tippar på att mina c-ponnys ligger på när de är i träning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 362
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka