Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Ja, jag har tävlat honom i allsvenskan i två år i hoppningen Div.2 och Div.3 me framgång, men nu är de mest dressyr som gäller, lite klubbtävlingar då och då i hoppning hinner vi även med;)

*kl*

En nykastrerad ponny som förhoppningsvis blir en mer koncentrerad och arbetsvillig valack:).
644307_4791518917783_1394037987_n.jpg

KL

Idag har båda mina pållar löshoppats :)
Calle fick posa lite

15a582d26b0f11e2b41b22000a1f9a15_7.jpg

Skönt att det gick bra, förmodligen väntar min lilla gula samma öde om ett par veckor.

Aj då. Kan han inte heller uppföra sig? Min försökte förra veckan att klättra på stallägaren:crazy:. Det var inte så bra. Hoppas nu innerligt att läkningen går bra!

Aj då. Kan han inte heller uppföra sig? Min försökte förra veckan att klättra på stallägaren:crazy:. Det var inte så bra. Hoppas nu innerligt att läkningen går bra!
Inte tillräckligt bra. Han är inte dum mot människor men dessvärre har han aldrig fått chansen riktigt att lära sig innebörden av social kompetens bland andra hästar så att säga. :cool:
Och i vår är ju förhoppningen att han ska komma ut lite och då måste det ju funka. Han har ju ändå några avkommor och nu och vi får 3 till på gården i vår. Två renrasiga morgans och en ue Ragazzo.
Eftersom detta är en bildtråd så bifogar jag en bild, dotter till Apollo född -12.
n5bpc.jpg

Nej, det känns lite sådär när dom inte alls kan koncentrera sig på ryttaren när det är andra hästar ikring. Tanken på att rida på en framridning med Juno gör mig lätt illamående...

Pigg och fräsch var han ikväll iaf:).
482038_4799946088457_579199030_n.jpg

Han ser ju förhållandevis nöjd ut.

Ett sådant vinterlandskap!, här är 5 plus o mjuka grusvägar. Men det skulle tydligen bli lite kallare till helgen.

Han är mörkbrun egentligen (kolla ljumsken) men det mörka är väldigt mörkt på honom :)
Lite kul -en stund innan bilden togs var det en i stallet som undrade om jag tvättar honom med glansschampoo, men jag svarade att jag tycker han ser lite ruggig ut nu ;)
Han brukar vara väldigt blank, även som klippt, men nu är det 2 mån sen han klipptes sist och han har fått en ordentlig utväxt som inte är så läcker :p men han var visst ganska blank ändå...

Ingen höjdare när de är sådär stolliga. Jag hade en russhingst när jag var liten som vi hade tänkt spara. När han var två så gick pappa in i hagen till honom för att hämta vattenspannen och pålle ville leka... Pappa fick avvärja det utfallet med vattenspannen, sen kom han en vända till och slog hål på pappas överläpp:eek: Det tog en vecka sen var han kastrerad:cool: Sen blev han världens mest beskedliga barnponny. Nästan för snäll, men det var ju toppen för en nybörjare

Riktigt fin travbild! Och snyggt matchat :)!

mooi: Va snygg modell! :d Vad var det för stam igen!

Fiorano: Sötnosen, skönt för honom med att slippa all högdos av testosteron florerande i kroppen :). Blir säkert toppen!

mooi: Va snygg modell! :d Vad var det för stam igen!

e: First Wish ue: Amiral är han :) lite tunn för tillfället (svår att hålla i hull) men nu har jag varit på foderjakt idag så hoppas på att kunna göda honom lite ;)

Fina som vanligt :love:

KL

Några suddiga bilder tagna för någon vecka sedan när jag fick tummen ur att åka till ridhuset utan att det var träning.
67425_335083596610801_340493383_n.jpg

602924_335083456610815_2975743_n.jpg

408530_335083443277483_896784955_n.jpg

550346_335083516610809_1969366778_n.jpg

Underbara bilder i tråden! Jag lägger upp bilder på min tös från förra veckan.

9469_327663397347090_1064914783_n_zpsf284e44b.jpg

45952_327663364013760_142845266_n_zps669f45b7.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 533
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama