Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Galopp
14-6.jpg

Normalt följer jag denna tråd i tysthet, alla här har så fina hästar.. Men känner att jag måste lämna en kommentar till dig och säger som de andra, jag är imponerad över dig och de framsteg du gör!
Särskilt denna bild förmedlar ridglädje på högsta nivå :)

Vad du UTVECKLAS från gång till gång du lägger upp kort !!

Jag är jätteimponerad av dig och - med risk att vara taskig mot din fyrbenta älskling :o - jag skulle verkligen vilja veta vilken utveckling du skulle göra om du fick rida på en välutbildad och exteriört bättre häst.

Men även denna häst får du finare och finare för varje gång du lägger upp kort :laugh:!
Tack så jättemycket!

Haha (påminner mig om när jag var i stallet för någon vecka sen, en liten tjej "Ninya är ju en surtant", tjejens mamma "Det kan du ju inte säga när Sara är här :eek: "). Jag känner ju inte direkt att Ninya är begränsningen, hon kan mycket mer än mig (inte helt lätt att få fram dock). Hon hör till topp fem av de mest välridna/välutbildade hästarna jag ridit i mitt liv. Men visst är det otroligt givande och roligt att rida "bättre" hästar, fick rida stallägarens tävlingshopphäst på min praktikplats i våras - Som var väldigt välriden och känslig, saknar det stoet fortfarande ibland :angel:

Alltsa jag bara maste.. jag har kikat pa dina bilder i smyg "hur lange som helst".. jag ar sa SJUKT imponerad av dig! Det ar verkligen coolt i vilken stadig takt du liksom bara blir... battre och battre... sjukt impad! Hur haftigt som helst att se!
Kan inte annat än hålla med.
-Miedo, det syns en otrolig skillnad om man jämför med tidigare bilder. Tänk om man själv utvecklades i samma takt.
Miedo: Som de andra sagt, hatten av för det jobb du lägger ner och den utveckling ni gjort!
Svarar alla tre samtidigt.
Först och främst tackar så hemskt mycket :o :D
Tycker själv det gått framåt ovanligt snabbt i år, tror det beror mycket på att jag blivit filmad/fotad så mycket (och fått bra kritik och tänkt över ridningen mer överlag). Sen har jag börjat gymma 1-2 ggr/vecka sedan i våras och känner att det gjort det mycket lättare att förbättra sitsen med.

Normalt följer jag denna tråd i tysthet, alla här har så fina hästar.. Men känner att jag måste lämna en kommentar till dig och säger som de andra, jag är imponerad över dig och de framsteg du gör!
Särskilt denna bild förmedlar ridglädje på högsta nivå :)
Väldigt roligt att höra, tack!
Det ÄR ridglädje (har man väl gjort en galoppökning, så blir det ofta minst några till), finns inget som slår känslan på den där ryggen :love:

Jättefin sits och jag avundas dina tår som pekar framåt och inte rakt ut som mina gör :angel:

Min dator ville visst inte ha med ditt citat förut :D

Återigen, tack!
Mina tår pekar ofta rakt ut i galopp faktiskt, men jag börjar få lite koll på dom :cool:

Han är superfin din Blomma:love:

Miedo: Du sitter MYCKET bättre. Försök nu att räta dina händer så du inte viker dem. Du rider, du spelar inte piano;)

kl

Tog ut gammelmannen på promenad till där jag bor och tvingade ut sambon med kamera för att ta några bilder på grusvägen.
22 år gammal, på bilderna har han inte gymnastiserats något i trav eller galopp eftersom jag var rädd att det skulle vara för hårt i backen för att rida i annat än skritt mer än korta stunder så dom gör honom inte riktigt rättvisa. Men får man möjligheten till fotografering så tackar man ju inte nej för det :)

IDA_6797.jpg

IDA_6817.jpg

IDA_6860.jpg

IDA_6914.jpg

För att hitta balansen och inte bli hängande i tygeln har jag börjat ägna mig åt fula rörelser :D (men ute vågar jag inte släppa tygeln med båda händerna samtidigt, därav ingen fullkomlig flygplanspose)
IDA_6948.jpg

IDA_6949.jpg

IDA_6975.jpg

:) :) Han är underbar!
Han heter Esse Goldwin ( NF e.willoway goldigger f-06) och jag köpte honom som 3 åring med plan att utbilda till lillasyster.

Jättesnyggt!

cili: Smidigt att du kunde bli fotad utan att dra med sambon till stallet :D

Sjukt snyggt! :love:

J är bara så grym på att få fram det ena snyggare än det andra! Skulle kunna köpa ett nytt pannband varje gång man är där men det får ja inte för henne ;)

supersnyggt!!!! :love:

jag har inga bra bilder att komma med på pålle. men han var nöjd efter söndagens tävling i alla fall när han fick komma ut på betet igen :banana:

sdc11029_50439007ddf2b356c9003f53.jpg

:) :) Han är underbar!
Han heter Esse Goldwin ( NF e.willoway goldigger f-06) och jag köpte honom som 3 åring med plan att utbilda till lillasyster.

Är ju en av Sveriges finaste ungponnier! Vad roligt att du visar upp honom häsr och fortsätt gärna uppdatera med bilder:).

Jordgubben: Supersnyggt träns!!

*kl*

Idag var jag uppe för tredje gången på min prins. Får bli dressyrsadeln jag rider i eftersom min hoppsadel är på tok för vid. Som synes inte jättelyckat:p.

Med solsken i blick!
523657_4100644006342_1878051431_n.jpg

318364_4100644606357_338009236_n.jpg

...tills jag blir lite för modig och ville galoppera:D
558501_4100645446378_1491814773_n.jpg

Hoppsan
561584_4100646046393_423677018_n.jpg

Upp igen och travade runt lite
249744_4100651606532_728725049_n.jpg

Ojsan! ;) Hoppas du inte slog dig.
Ändå lite roligt att ha fått det på bild :p

Haha, nej har ett blåmärke på höften bara:p. Jag blev verkligen jätteförvånad när han slog för han var så himla cool hela tiden:o. Men han tyckte att jag var en pain in the ass som drev framåt och tyckte att han skulle galoppera-han är ju inte ponny för intet;). Nästa vända ska vi ut i skogen så då blir nog bjudningen lite bättre:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 979
Svar
104
· Visningar
7 138
Senast: sweep
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok