Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Gillar sista bilden, fina!

IronWill> Hon ser galet fin ut!

Goldwin> Superfin ponny!

vad är det för märke på tränset?
ser ut att vara lite för ljust för att passa till min men det var snyggt =)

Ja, mamma tre gånger om (ett av fölen finns inte med på blup då det avlivades ganska tidigt pga medfött problem med något ben). Hon har gått på ridskolan hela livet, så verkligen inget ideal-liv när det gäller belastning... Hoppas verkligen hon tänker hålla riktigt länge ändå.

Hennes senaste avkomma går på ridskolan nu och är ungefär tryggaste och lugnaste hästen på ridskolan fast hon är yngst av lektionshästarna. Finns verkligen inga likheter mellan henne och Ninya utom möjligtvis självförtroende :D

+ oxo och Bison, Tack å hennes vägnar! :love:

Gimlan, Jag tror också att hon kan bli bra. Nu har hon ju börjat visa lite gång också. Innan så har traven varit
det gräsligaste jag någonsin beskådat, vilket jag var lite snopen över med tanke på att mamma häst inte rör sig
jättedåligt och pappan har 9,5 på traven på bundeschampionatet.

Men nu så travar hon helt plötsligt som en liten prinsessa. :love:

Kl

Lite blandade bilder på Elle från i dag. Inte jag som rider dock. Måste få någon att hålla kameran nu när jag äntligen kommit i gång.
IMG_3617.jpg

IMG_3611.jpg

IMG_3600.jpg

IMG_3610.jpg

IMG_3599.jpg

IMG_3661.jpg

IMG_3652.jpg

Sen fick man gå ut i hagen och mysa....
IMG_3644.jpg

IMG_3663.jpg

Hej!

Jag kände också en Ninja för en massa år sen.. Har också försökt klura ut om det är samma- vilket det inte är. Undrar hur många svarta Ninjor det finns därute..

/Lavinia, som promenerar vidare med sin hamsterhäst

KL*

har nog aldrig visat upp några bilder här i dressyrtråden men kände att det var lite dags nu :)
Här är några bilder när jag visade lill-ponnyn på kvalitén i söndags. Tyvärr tycker jag att hon fick väldigt dåligt betalt både exteriört och gångartsmässigt men vi är en erfarenhet rikare i alla fall. Exteriördomarens kommentar var "oädel av svag ponnytyp". funderar på vilken ponny han egentligen tittade på ;)

1-38.jpg

2-31.jpg

6-21.jpg

5-17.jpg

Om inte den där söta räkan är nätt och ädel, vad skulle mina ponnyer kallas om dom visades upp. :eek: Heffaklumpar?

Hoho...

Om inte annat ett hyfsat ovanligt utlåtande;
" kaftfull av heffaklumpstyp " :rofl:

men du vet att jag tycker dina är underbara

Mycket märkligt uttlåtande på typen! Säkert nån domare som inte gillar havblodspappa på ungarna;).

Vad hade hon för delpoäng?

Det är vansinnigt synd att du inte alltid har en fotograf med dig i släptåg för din häst är verkligen en fröjd för ögat! :d

Iron will ja vi funderade också på hur domaren tyckte att en nätt och ädel ponny ska se ut. jättekonstigt utlåtande tycker jag. här är en uppställningsbild på min oädla ponny

dilbaprofil.jpg

Fiorano Hon fick riktigt trista poäng. 7-6-7-8-7 exteriört, 8-6-7 på gången och 7-8 på löshoppningen. Är riktigt besviken faktiskt eftersom jag vet att den är en helt fantastisk ponny. Men får glädjas åt dubbeldiplomen hon fick som 3åring.

Snacka om skum domare :cool:

Tycker inte du ska hänga läpp annars faktiskt. Personligen har jag fått uppfattningen att just den sortens bedömningar på ponnier och hästar i unga år kan skifta oerhört beroende på hästens, uppvisarens och domarens dagsform :grin:

För egen del så kom min pälskling i trotsåldern dagen innan 4-års kvalitén. Betygen blir ju sådär när pålle prövar hur fort man kan springa innanför dressyrstacketet :angel: och då gick han klockrent på en dressyrtävling helgen innan.

Supersöt ponny annars. Fokusera på det som är bra och strunt i resten vet jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Svar
103
· Visningar
7 094
Senast: Morces
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok