Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Härlig färg på henne! Så gulligt det ser ut med de två hästarna i bakgrunden som längtansfullt står och tittar på er som hittar på något kul:p

Självklart är de avundsjuka! Stubben är ju helt underbar att rida på.

Jag antar att du menar färgen på den gula tanten :p Den bruna är mer vanlig i färgen. Jag har ytterligare en gul ponny, son till den bruna och således dotterson till den gula. Han är en 2-årig hingst som jag hoppas mycket på. (Dock alldeles för liten för att få kallas dressyrponny!)
Men ja, jag älskar tantens gula färg. Såhär i hösttider har hon dessutom tjusiga prickar.

Vad häftigt! Jag har hennes storasyster här hemma i hagen!!! Måste ha sett Ninya som föl och unghäst, men det minns jag faktiskt inte...

Senast ändrad av en moderator:

dressyrteamet;
Vad fina ni är !

Victovie;
Helt underbart att kunna föda upp så fina hästar själv.
Men förstår att det är jobbigt att behöva vänta flera år med att få rida på dem :D

Ludique;
Läcker häst !

LadyCovergirl;
Superhärliga bilder allihopa och vilka fina hästar du har !!

*KL

Känner att jag kan nog inte låta bli att slänga in en liten klump bilder på Ninya från ridskolans show på öppet hus. Ninya blev tömkörd under showen (inte jag som tömkör) och det var otroligt roligt att se. Hon var ganska spänd, men hon skötte sig otroligt bra för att vara hon, och dessutom med publik på 150 pers. Framför allt syntes det att hon tyckte det var himla roligt och spännande, speciellt att galoppera :D

1-8.jpg

2-8.jpg

3-12.jpg

4-8.jpg

5-14.jpg

6-16.jpg

Inte ofta man ser monsterhästen så glad som hon var efteråt.
7-11.jpg

Varje dag som jag får sitta på den gula ponnyns rygg är en bra dag. Jag kan aldrig sluta le när jag sitter på hennes rygg :love: Hon är helt enkelt min stora hästkärlek :D
Men ja, även du är välkommen hit ;)

KL

Bjuder på lite bilder från tävlingen i onsdags :)
Red LB:1 och LA:1 och placerade oss 3:a och 2:a :)

dsc_0308_5055d25f9606ee64f453675e.jpg

dsc_0285_5055d288e087c323c0438511.jpg

dsc_0345_5055d316e087c3239aa08d19.jpg

dsc_0353_5055d346e087c3237fd3834e.jpg

Körde en träningshelg för bästa tränaren hemma och ja visst gick det bra när man får hjälp! är fantastiskt glad över våra framsteg!

1254_003_505632349606ee2f345e1ed4.jpg

synd att bilden va oskarp =(
1254_171_50562f03ddf2b37054003331.jpg

1254_215_50562f66ddf2b370260030e3.jpg

1254_360_50563106e087c323c0438ffe.jpg

Red Ninya idag och lyckades fjäska med mig pappa som fotograf för att jag är dunderförkyld och har varit ensam i stallet senaste gångerna.

De senaste fem passen har minst första halvtimmen känt för :devil:-ig och sedan har det släppt på slutet och känt riktigt bra. Idag kändes det bättre än vanligt från början men tog säkert 40 minuter innan det släppte ordentligt, men fy vad härlig hon var då :love: Speciellt traven kändes bra, galoppen var då bättre än genomsnittet med men pappa vet inte riktigt vilka moment man vill ha bilder så blev inga bra bilder från det.

Det är väldigt frustrerande och givande att rida henne. Den övning som får henne att släppa ena dagen ger ingenting nästa dag, det är något nytt varenda gång och hennes humör växlar hej och hå. Det är väldigt nyttigt att försöka hitta rätt. Och så finns det verkligen inget bättre än att rida henne när hon verkligen lyssnar.

Galoppökning
11-11.jpg

Trav
12-10.jpg

13-9.jpg

16-8.jpg

17-3.jpg

Travökning
19-3.jpg

Tack så mycket!
Känns faktiskt betydligt bättre nu än innan, speciellt i traven. Börjar kunna fokusera på andra problem nu också och inte bara på att sitta kvar :angel:

Nu måste jag som hängt i kulisserna också skriva. Du är jätteduktig tjejen! Tänkte just att det skulle vara kul att se dig rida i en bättre sadel, då skulle det nog hända massor! Du sitter jättebra nu, det är inte så, utan i en sadel som hjälper dig med sitsen kan du också fokusera mer på annat. Ni är så fina tillsammans! :)

/Ninnurur som äger gammelmannen som Cili rider på :)

KL

Ååh så där efter typ ett års frånvaro med bilder på mig och Prinsessan så är det nu äntligen dags att börja komma igång igen efter mammaledigheten ;)

En vän hade tid att knäppa några bilder så snyggade till tanten och svängde inom ridbanan och harvade runt några små varv. Lycklig var jag efter! Det är däremot som att börja om från 0 med henne. Hon är hal som en ål, framåt som ett lokomotiv och lat som jag vet inte vad. Detta i någon härlig mix. Men vad gör det? Älskar hästen och det är roligt att få börja komma igång igen så vi kan komma ut och tävla nästa år igen :)

Tyvärr är bilden lite suddig men har inte tillgång till min vanliga dator just nu så det får bli bättre än ingenting
2eba0cc4d983641fd06d99335b1a6c86279d98028717ebedadd40986a3c03654_5056c890e087c32387377756.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Svar
103
· Visningar
7 079
Senast: Morces
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok