Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Kl

Tittar in då och då. Alla har så trevliga hästar. :)

Jag har bytt bort en av mina till denna.
376680_3655881837813_1985424924_n.jpg

16-årig valack, stor och snäll. Har bara haft honom sen den 17augusti och jag hoppas vi kommer få några roliga år ihop.

Jo det gick fint, knep ett par placeringar i MsvC så det var kul. Sedan hade vi ett riktigt katastrof resultat i en LA också och det gick visserligen inte bra men jag har sällan varit så missnöjd med en bedömning, men så är det ju med bedömningssporter. ;)

Ja det var bra varmt i ridhuset men där slapp man besvärande insekter iaf. :D

För att spinna vidare på fler svarta hästar så följer här ett par kort på vår andra Fröken Svart från Laholmsmeetinget..

Lilli-1.jpg

Lillan3.jpg

Lillan2.jpg

Alltså jag kan inte låta bli. Nu ligger min framtida dressyrhäst i magen ännu, men jag bjuder på några bilder på mamma och pappa:)

19668_217404528737_532693737_3069429_228012_n_201597605.jpg

23852_391100758737_532693737_3903761_6483250_n_197101541.jpg

13736_215979233737_532693737_3063346_349564_n_158808442.jpg

Pappa Dlawhinnie <3
396855_214720081941937_100002118411020_465839_67618798_n_197101596.jpg

Dum fråga som jag funderat på ett bra tag nu. Funkar bettlös bra i dressyr? Alltså kan man göra allt på bettlöst (formmässigt och allt sånt) som man kan göra på träns med bett?

Båda dina 2 svarta fröknar är himla snygga :d! Vad är det nu för stam och ålder på dom båda igen? :)

Charlotte1975: Tack så mycket :love:!

MaRomer: Snygg mamma, läcker pappa. Spännande att få se fölet nästa år! (Jag väntar också ett föl e.Dalwhinnie ;)! )

MissFideli: För min del fungerar det alldeles utmärkt ja med bettlöst :)! Bara travslutorna som jag och Forsythia har lite svårare med på hackamore jämfört med bett, annars ingen skillnad. Vi satt ex på träning igår för min tränare på hackamore och övade på Grand Prix-saxen, piaff och passage ;). En av kvinnorna som tittade på (och sett oss på bett innan) sa spontant "Ja det går ju lika bra som på bett :p!"

lectra: Läckra! :love:

Senast ändrad:

Ja jag kan ju bara säga detsamma om Forsythia, hon blir vackrare och vackrare för varje gång du lägger ut kort - snacka om att utvecklas åt rätt håll! :)

Båda är födda -05, men den "lilla" har haft ett föl redan som 3-åring (som din väl?) och den andra har varit väldigt valpig och dessutom haft lite för lätt för det svåra och lite svårare för det lätta och således har vi fått tona ner och skynda långsamt. ;) Den första är e.Florencio I ue.Pik Labionics - Pik Bube och den "lilla" är e.Dr Doolittle - Donnerhall ue.Weltmeyer

Ibland önskar jag att jag vore lite mer avelsintresserad för det hade varit så hiskeligt kul att få fram två ungar efter dem båda. Stammarna är ju inte allt för pjåkiga och även om jag är partisk så vågar jag påstå att båda förmodligen hade haft något att tillföra aveln. MEN det får bli ett senare projekt, nu får de gå i sporten ett par år först.. men visst funderar man på hingstval ibland.. :angel:

smulan87;
Vilka vackra hästar du har och vad trevligt det ser ut!

MaRomer;
Åh vad roligt att få vara med från början. Spännande när fölis kommer och se vad det blir !

Vimsan;
Vilken mysig sista bild på er !

lektra;
Vad roligt att få rida så fina hästar. Jättesöta !

smulan87;

MaRomer;
Åh vad roligt att få vara med från början. Spännande när fölis kommer och se vad det blir !

Ja verkligen! Jag har känt stoet i 10 år och fått äran att rida och tävla henne i dressyr. Hon har lärt migg mycket och hon ger mjuka och lyhörda avkommor (har iof bara fått en ännu;)) Så det ska bli super roligt!

Tack så hemskt mkt!! :)

Nej dom stammarna går Verkligen inte av för hackor :d! Hade varit grymt kul att få se avkommor till dom!! Lite synd om det blodet inte förs vidare snarare :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 980
Svar
106
· Visningar
7 177
Senast: miumiu
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok