Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

*kl*

Här händer inte mycket och inga ridbilder blir det på läääänge. Vi brottas med en elak streptokockinfektion i halsen som inte vill ge sig trots massiv behandling:(. Efter att senaste kuren blir avklarad kommer hon att få gå på bete till mitten av juli och jag hoppas att vilan och gräset hjälper bättre än all antibiotika hon fått...

562651_3674060582023_1324972138_n.jpg

Va spännande! Haha, med tanke på bilderna så borde det vara en massa kvalité att visa upp ;)!

Flora Isadora (Forsythias barnbarn e.Sohn der Sonne - Topaasch - Don Primero) från idag - denna tösen ger mig gåshud!! :love:
582430_10150822228330951_717330950_9896090_2902924_n.jpg

Den här fölungen är ju helt amazing!:love::love:
Sicken dröm!

Lilla Primo, 2008 e: Channon - Don Primero
dsc_8223_205125484.jpg

dsc_8210_205090881.jpg

Får klicka lite bättre bilder på prinsen någondag ;)

Har varit iväg på våran första dressyrtävling med min hopphäst igår! En valack med humör som en gammal tjurig märr ibland. Han lekte rövare inne på banan så resultatet blev inte det bästa, men i sista galoppen när han slappnade av och lyssnade på mig fick vi en 7a och på omdömet skrev dom spänd och olydig häst för dagen men med mycket kapacitet. Så det var kul!

Han är en hispanoarab född 2007 e: Zagal XI.
534368_4198742893340_241078804_n.jpg

Han blir väldigt gärna lite hög och kort i halsen när han är lite väl pigg. Vi jobbar varje dag med att han ska vara lång och låg, men det är svårt att få till det på tävling.

179487_4198742453329_1427814216_33781880_1606549812_n.jpg

:love:

Den här fölungen är ju helt amazing!:love::love:
Sicken dröm!

Ja hon är lite utav en dröm som går i uppfyllelse - att lyckas föda upp ett sådant vackert, rörligt och underbart stoföl ur våran älskade stofamilj 36 och dessutom kunna behålla henne för att sj tävla i framtiden! :banana:
Går inte att undanhålla att man är lyrisk :D

vaggvisa: Vilken fin fjording du har! Grattis till framgångarna! :bump:

Fiorano: Nej men gud va tråkigt! :( Hoppas nu hon tillfrisknar så vi kan få se er ihop snart igen!

Prinzess: Va söt han var! :) Ser himla go ut

*knapp*

Var och hälsade på min tränare i fredags, hästen är 4 år och ganska valpig än. Har tyvärr bara en stillbild att bjuda på!

pic_204885935.jpg

kl

Lite bilder på min femåring från idag. Vi har en hel del att jobba på men vi kämpar på!:)

IMG_0623.jpg

IMG_0620.jpg

IMG_0615.jpg

IMG_0593.jpg

IMG_0609.jpg

kl

Bjuder på en liten nationaldags-bild! :D
Har man ingen flaggstång så får man va en flaggstång :D

sverige_205632470.jpg

Equilina;
Vilken fin häst !

cela;
Du har en väldigt fin gul och vad glad och nöjd medryttaren ser ut att vara :D

sommarminne;
Vad fint matchade ni är och det ser trevligt ut !

RebeccaJoli;
Ohh vilken underbar bild och ja det var lite flaggstångsvarning men väldigt tjusigt :D

Tack så mycket:D Va bara ren tur att vi lyckades va lite välmatchade för det va inte planerat med fotografering:)

Jag så jätte mycket:bump:
Blev faktiskt lite förvånad när jag såg bilderna för han ser inte så stor ut längre på något vis:D

Jag gillar din häst jättemycket. Orkar du berätta en gång till vad det är för stam på den? (Jag tror jag frågat förut, men jag är snart medelålders och dement)

Är han snäll? Han ser så fint fokuserad ut. (Visst är det en "han"?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Svar
102
· Visningar
7 025
Senast: EZMK
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok