Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

När någon tycker att han är fin berättar jag gärna igen hihi:D

Han är e. Loredes- Furioso III

Han är fruktansvärt snäll men har lite speciell uppväxt då han gick på lösdrift tills han va 3,5 utan någon som helst hantering eller skötsel av hovar så det har hänt väldigt mycket i hans liv på väldigt kort tid. Han är fortfarande lite osäker vid lastning men annars fungerar alla vardagliga sysslor väldigt bra.
I ridningen så skulle nog faktiskt vem som helst kunna hoppa upp för han gör alltid sitt bästa och är inte det minsta tittig eller bråkig alls och har skött sig med bravur när vi varit iväg och tränat långväga.
Snacka om att lovorda sin häst haha men jag är otroligt nöjd med honom måste jag säga:love:. Ett hjärta av guld som många avkommor efter Loredes verkar ha fått:)

Intressant det du säger om Loredes. Jag letar "alltid" efter snälla hästar, då jag (som sagt) börjar känna mig medelålders och benskör. ;) Då är din häst den andra Loredesavkomman jag sett via internetforum - den andra var också ganska stor; är det utmärkande för dem?

Jag har pratat med ett par över nätet och söker alltid på annonser efter avkommor och det verkar som att flertalet har blivit väldigt stora men dom jag sett är antingen 180 eller 165 så det verkar va lite antingen eller;)

Tack för fina bilder, snyggt ekipage. Det va sånna RIDbilder jag förväntade mig att hitta i tråden "Bildtråden på dressyrhästarna, del VI"....:confused:

Din gula blir bara finare för varje bild du visar :love:

Jag har ridit litet rött sto idag.
Trimmat lite inför nästa helgs tävling.
Vääääldigt bra att bli fotad, då vet man vad man ska jobba med :angel:

460254_235780223191871_1705740927_o.jpg

KL

Fler bilder finns om ni trycker på dessa nedan :) Min 6-åring e. BH Romanov

Tack för fina bilder, snyggt ekipage. Det va sånna RIDbilder jag förväntade mig att hitta i tråden "Bildtråden på dressyrhästarna, del VI"....:confused:

Men tråden är en bildtråd på dressyrhästar, inte en RIDbildtråd. För sannerligen gör våra dressyrhästar mer än bara har ryttare på ryggen:p.

Superfin!:love: Den skulle jag nog kunna tänka mig om du ångrade dig och inte ville behålla den själv av någon outgrundlig anledning. Ska bli spännande att se hur hon utvecklas.

Här är en bild från tävlingsdebuten för unghästen. Tyvärr väldigt suddig för kameran var långt från banan så den är ganska inzoomad.

rk1.jpg

*kl*

Min sjuka ponny är nu släppt på bete med förhoppningen att vila är reseptet på att hon ska bli av med den sega hostan. Hon svarar inte på behandling och efter att hon chockade på penicillinet i veckan är behandlingen avbruten. Men när äppelblommen var så vackra passade vi på att ha en liten fotosession:).

255549_3703348794210_1563868813_n.jpg

599901_3703348274197_256196580_n.jpg

181153_3703347474177_2126656822_n.jpg

599424_3703347914188_694971783_n.jpg

Härliga sommarbilder! Hoppas hon kryar på sig illa kvickt, hosta är besvärligt och det skär så hemskt i hjärtat när det både hörs och syns att hästen inte är frisk. :(

Din häst är verkligen urfin!! :love:

Fiorano, vad trist med din fina ponny! :( Har du läst den där tråden på hästvård som handlar om lakritsrot och sånt till hosthästar? Den var intressant tycker jag!

Har inte riktigt hängt med här på Buke på ett tag eftersom jag har ett lätt svårtyglat humör... :D Men men, nu har jag hämtat mig efter mitt senaste surdegsbryt och bidrar med några nytagna bilder på min Lusitano! :)

XADREZ1xadrez9juni2012-1.jpg

XADREZ59junibild4-1.jpg

CSC_1780xadrez8juni2012.jpg

Wow! Vilken tjusig en och vilken ridglädje du förmedlar på sista bilden. :)

Har läst allt jag kommit över på hästvård om hosta;). Fått jättebra info dessutom om den aktuella infektionen hon står med och kan nog nästan mer än behandlande veterinär just nu... Just nu så är tanken att kroppen ska få vila helt från alla preparat och behandlingar under en dryg månad. Förhoppningen är att kroppen ska kunna göra sig av med bakterien av sig själv. Nu har hon behandlats med fem olika preparat under en månads tid och det känns nästan som att alla mediciner gjort hennes allmäntillstånd sämre.

Består hostan efter denna vilan så tänkte jag prova just lakrits/anis/timjanavkoket:).

Håller verkligen med Peak att du förmedlar underbar ridglädje!!

Jag har missat, vad är det för bakterie hon har drabbats av?
Fina bilder i alla fall!

Tack! :love: Haha tror jag håller rätt hårt i Forsythias barnbarn Isadora nu :angel:
Snygg din ser ut på bilden!

Fiorano: Håller alla tummar och tår nu att hon blir frisk, aldrig kul =(. Så söt, jättefina bilder!

Kryddan: Fin sista bild =)

*kl*
Lite bilder från helgens starter i Intermediaire I och St George med Forsythia :love:
577545_10150838472120951_1181454773_n.jpg

536074_10150838471995951_1038286229_n.jpg

197705_10150838472425951_1928372223_n.jpg

537504_3355740894893_842249071_n.jpg

421428_3355727054547_72538567_n.jpg

252359_3355727654562_1735458339_n.jpg

Det måste ha varit en jätteduktig fotograf som har tagit de tre översta bilderna! :angel: ;)

Haha, nej va kul! Är det du som gömmer dig under det nicket? :D
Fortfarande nyfiken på vad det är för kamera och objektiv som fångat bilderna så skarpt! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Svar
103
· Visningar
7 034
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok