Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Yes! :D
Visst ja, det glömde jag ju svara på. Nu är det såhär att jag är senilare än en guldfisk. Vet att huset är ett Nikon D7000, dessvärre kan jag inte minnas vad jag har för objektiv. Är på jobbet, så kan inte kolla upp det nu heller. Får lov att återkomma med vidare info en annan dag.. :p

Kl

Vi kör på less is more. :D Borde köra utan sadel oxå men hon är lite väl vild och galen efter vilan så det får vänta lite. ;)

f44e1a76.jpg

16b44dfa.jpg

Jag har missat, vad är det för bakterie hon har drabbats av?
Fina bilder i alla fall!

Halsprov visar på nicoletella semolina. Den är dock lite lurig eftersom den verkar tillhöra normalfloran. Men ponny har troligen fått en vanlig förkylning och nicoletellan har blivit som en parasit på den primära smittan. Den ska enligt odling svara på penicillin men har inte gjort det:(. (Alltså jag är sämst på att förklara, finns mer info i tråden "streptokocker i halsen" på hästvård:)).

kl

Äntligen har vi gjort våran tävlingsdebut! PUH!! Ponnipuff skötte sig utmärkt och kammade hem två placeringar till matte, en andra placering och en fjärde! :love:

img_6653_206192885.jpg

kl

Lite bilder på min nya häst, f-07 ej riden så mkt och imp.danmark utan stam.

För tillfället längtar jag efter att hitta en dressyrsadel och att mina stövlar ska komma tbx från skomakaren ;) (så ha överseende med klädseln :angel:)

544879_10151017233520090_538228255_n.jpg

527033_10151022873965090_556175182_n.jpg

542266_10151026254220090_371501156_n.jpg

*KL

Nu blir det en ny bildbomb :o Ninya har varit ungefär hur härlig som helst den här helgen. Mycket piggare nu igen när värmen försvunnit (inte så konstigt att mörk, kraftig häst har det jobbigt i 20 grader och sol) och jättetrevlig. Ena dagen lyckades vi genomföra ett galoppombyte (som självklart inte fastnat på bild :devil: ), vilket jag aldrig lyckats med på någon häst förut, det var coolt :D

6-13.jpg

8-15.jpg

14-5.jpg

12-7.jpg

15-6.jpg

16-4.jpg

hihi-2.jpg

Forts.

2-7.jpg

4-6.jpg

10-5.jpg

8-14.jpg

6-12.jpg

9-8.jpg

Känns som att jag överlag suttit lite bättre än vanligt alla pass den här helgen (ridit henne 4 dagar på raken:love: ), sen om det beror på mig eller om det helt enkelt är för att det är lättare att sitta någorlunda rätt när hästen går bra vet jag inte :angel:

Snyggt matchat! :love:

Tycker du är grym som verkligen tar till dig all kritik och vill utvecklas! Det börjar se riktigt bra ut nu! :bow:

Min nya häst, köpt idag:D
Är såå lycklig. Är främst en hoppryttare,
men eftersom hästen enbart är dressyrriden
så tycker jag att han kan få visa sig även i
denna tråd med alla era superfina dressyrhästar!
caaalle.jpg

Åh jag blir nästan lite nostagisk när jag ser hennes sadelgjord.
Håller med Mysboll. Du har en enorm kämparglädje och vilja att lära dig.

Jag har trimmat Bella idag.
Hon hade vilat hela helgen och var därför taggad till tusen.
Jag kämpar med min sits som börjar bli ganska stabil efter graviditeten.
Vet inte hur länge jag kan "skylla" på den, det är ju ändå 7 månader sen bäbis kom ut :p

Emellanåt kom jag till ridning och fick henne rätt så avslappnad.

2775487600059748183S600x600Q85.jpg

Sen stimmade hon till det och spännde sig!
Då är det INTE lätt att komma åt henne.

2528619910059748183S600x600Q85.jpg

Vänster varv är hennes svåraste varv dessutom, av någon anledning så blev det nästan bara kort i det varvet :p Efter mycket lösgörande arbete så blev även galoppen i detta varv helt ok.

2769727740059748183S600x600Q85.jpg

Min egna bruna kuse som numera är en glad pensionär och unghästutbildare.
Han har ätit lite för mycket på betet och det har gjort att han har gått och blivit FÖR tjock. I helgen fick jag skippa sadeln och rida barbacka. Magen puttar fram sadelgjorden och trots fårskinnssadelgjordstunnel får han skav.
Tur att han är rund och go att sitta på men det blir lite svettigt :grin:

2387111810059748183S600x600Q85.jpg

Snyggt matchat! :love:

Tycker du är grym som verkligen tar till dig all kritik och vill utvecklas! Det börjar se riktigt bra ut nu! :bow:

Tackar så mycket! :D
Vänta bara, nästa gång är det säkert ännu sämre än vanligt igen :angel:

Åh jag blir nästan lite nostagisk när jag ser hennes sadelgjord.
Håller med Mysboll. Du har en enorm kämparglädje och vilja att lära dig.

Jag har förstått att de inte är sådär jättemoderna längre, hennes har nog hängt med ett bra tag^^

Och tack :)
Händer lite var och varannan gång att det känns jättebra i stallet och sen när jag kommer hem på kvällen mår jag ändå dåligt när jag tänker tillbaka och tycker jag är aldeless för dålig för att sitta på henne öht :crazy: Men det är då man får försöka tänka på hur det såg ut för ett par år sedan, så man kommer ihåg att det faktiskt går framåt så länge man fortsätter försöka, även om det inte går så snabbt.

Haha för mig var det snart 3mån sen förlossningen och hej och hå vad jag kännde mig som en nybörjare utan stövlar och dressyrsadel till en början ;)

Ha ha, ja det tar ju ett tag bara att komma i ridkläderna, sen ska man upp på hästen också :p

Ja problemet med att komma i kläderna hade jag iaf då jag vägde 5kg mindre efter fl änn vid första träffen med bm. ;)
Men satan i gatan vad otränad man hinner bli, alla muskler är ett minne blott och man har helt klart fått känna på vad träningsvärk är igen!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Svar
103
· Visningar
7 025
Senast: Morces
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok