Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

IronWill: Tack! Haha, jag vill också ha film :p Men jag har tur, syster kommer hem i helgen med filmkameran :bow:

Victovie: Tack! Som sagt, film kommer nog (om jag anser att den går att visa upp :o ) Det är en Welsh Cob e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas. Längre bak linjeavlad på Nebo Daniel ("Välkänd" hingst i welsh sek D-världen)

Pommery: Tackar :laugh: ja, tyckte vanlig brun var lite "tråkig", de här va mer, balla liksom :angel:

Pontevecchio: Tack, ja, det ser nästan ut som att jag tar i. Fast det gör jag inte, jag "smackar" takten eller hur man nu ska uttrycka det :idea:

kryddan: Tackar :) Skydden är inropade på trade*a. Fast har sett de hos de flesta som säljer PC Ventech.

RebeccaJoli & lizan: Tack :love:

Kl

Min fick gå ut på bete igår. :)

DSC_5330.jpg

Hon är himla fin din lilla skäck :love:!
Synd att jag inte flyttar min till Hbg, hade varit kul att rida ut tillsammans :laugh:! Verkar vara ett härligt ställe där hon står!

Vilken massa fina bilder det är i tråden just nu!

Här kommer mitt bidrag från gårdagens pass med min "Flowerpower"

Blomson22.jpg

Ni är lika fina som vanligt :laugh:!
Och benskydden är du upp i dagen :D hihi!
Vad är det för sadel du har nu efter omnin? Du har inte något tips på nån billig hoppsadel som kan passa min buse?

Så underbar din fina häst och du är så himla duktig på att utbilda honom!! Hur gammal är han nu? Kommer du tävla som storhäst nu?

KL

Betessläpp för grabbarna här idag. Har en del bilder men testar med en först för det ville sig inte förut..

64682_1338641076.jpg

Tack :) Haha, ja, jag blev lite kär i skydden, antingen älskar man dem, eller så avskyr man dem. Jag tycker de är störthäftiga :love:

Fiorano: Tack, vad glad jag blir av att höra att du tycker det :) Han är 6 år nu. Har haft honom i 2 år, tiden går så galet fort. Ja, jag har tänkt ta upp honom som storhäst istället. Det var inte kul att rida ponny utom tävlan, man kan ju inte placera sig och få rosetter då :p:o:angel:;)

Va spännande! Haha, med tanke på bilderna så borde det vara en massa kvalité att visa upp ;)!

Flora Isadora (Forsythias barnbarn e.Sohn der Sonne - Topaasch - Don Primero) från idag - denna tösen ger mig gåshud!! :love:
582430_10150822228330951_717330950_9896090_2902924_n.jpg

Så härlig :love:

Har Forsythia fått en avkomma? vid vilken ålder? ursäkta frågorna men jag blev nyfiken och undrar helt enkelt hur släktskapet ser ut mellan dina fina pållar. Kan du inte rita ett släktträd :p ?

Tack! :love:
Ja när Forsythia var 3år (betäckt som 2½åring) så fick hon ett stoföl, Fackellilja e.Topaasch (Jazz - Zeoliet) :). Hon är alltså född 2006. Tyvärr skadades hon som föl i ena frambenet och kan aldrig ridas, men ska enligt flera vets utlåtande tack o lov hålla för avel.
Fackellilja fick förra året sitt första föl, Flora Linnéa e.Bellagio som är sålt till Kittels ena beridare.
Och iår har hon då fått Flora Isadora e.Sohn der Sonne.
Vi hade planerat att behålla Flora Linnéa från början då vi gärna ville ha en avkomma från vår 4e generation (med Frida, Forsythias mor, som grunden), men hon var så hög från början att vi snabbt konstaterade att hon skulle komma bli för stor för mig (159cm kort). Men Isadora är mer lagom och vi är helt fascinerade av henne. Ska bli otroligt spännande att få komma rida henne i framtiden :banana:

Här kommer en stamtavla över Fackellilja ialf ;)
http://www.allbreedpedigree.com/fackellilja2

aha, tack för klargörandet!

Då är det Forsythias mor och dotter ni har i avel?

Plus ponnystoet?

Hoppas du inte misstycker om mina frågor tycker det är intressant bara och de är ju jättefina allihop :)

Precis, helt rätt! Forsythia mor och dotter som vi har i avel :),
plus ponnystoet ja. Ser dock ut som att hon kanske inte betäcks om till nästa år ialf eftersom det nu blev ännu en avkomma som vi behåller. Ponnyer är ofta lättare att sälja utbildade än som föl. Hade gärna fått fler föl med henne annars med tanke på hur bra hon förärver sig, hon har inte tilldelats Elit för intet :d

Absolut inte, bara roligt med alla frågor! :)
Tack så mkt! Är otroligt nöjd med dom! Otroligt glad att ha denna värdefulla gren av stofamilj (36)!

Alltså, jag dör lite varje gång jag ser Blomman :love: Han är så otroligt vacker, jag blir helt betagen! Du gör verkligen ett superjobb med honom, han blir bara läckrare och läckrare för varje bilduppdatering :bow:

Har du utbildat honom helt själv eller har du någon tränare som vägleder?

Håller med övriga om Blomman, han ser helt underbar ut! Undrar också om du själv utbildat honom? ni är jätteduktiga hursom båda två !

Alltså, TACK, vad snälla ni är! Jag blir nästan lite generad :o:laugh:

Med Blomman har jag inte tränat alls mycket för tränare. Har en kompis som tidigare jobbat i Tyskland som hjälpt mig en del. Annars har vi mest fixat och trixat på egen hand. För ett gäng år sedan hade jag en Haflinger och efter det en Lusitano. Med de tränade jag för Júlio Borba, men sedan satte tyvärr ekonomin stopp för att ha en fast plats kvar där. Nu står jag som reserv så hoppas på att vi en vacker dag ska få rida en kurs för honom igen :laugh:

*knapp*

Idag var världens bästa guling och jag och tävlade lite, red LA:1 på 68% och vinst och debuterade en trött ponny i MSV C:1 på 58%.

33093109.jpg

33093312.jpg

33093111.jpg

33093119.jpg

33093126.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Svar
102
· Visningar
7 025
Senast: EZMK
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok