Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Jag försöker lära mig att rida i hoppsadel efter flera år i enbart dressyrsadel och det är inte bara att hitta balansen haha :D

Vi brukar skutta ett par små stockar som finns i skogen och han hoppar mer efter än över, stackaren tar alla ursäkter för att få hoppa. Nu har jag inga ursäkter för att inte lägga in lite hoppning ibland, ska försöka komma iväg och i alla fall gymnastikhoppa. Sen kanske jag vågar höja upp hindrena :D

_IMG_0219.jpg

_IMG_0177.jpg

_IMG_0206.jpg

_IMG_0162-1.jpg

Mitt hjärta :love:

*kl*
Sambon tog lite bilder när jag red igår, de är inte så bra men man ser lite iaf. Jag vet att jag sitter kasst, men det är en allroundsadel som inte ger mig det stöd jag behöver.

Trav
33082921.jpg

Galopp
33082920.jpg

33082919.jpg

Ni är så himla fina! Du har en riktig drömhäst! :love:

Det där med balansen i hoppsadel är svårt, det tycker jag med, spec om man inte har något vidare stöd av sadeln. På Diesel har jag en allround-sadel och den är totalt värdelös till att både trida dressyr och hoppa i... :P

Tack! Det är nyttigt att tömma, men jag gör det för sällan, måste bättre mig :D

Empress: Duktig häst, snygg bild!

Dialhard: Vill också kunna ut o hoppa så!

belladonnas: Fin häst :). Stam?

Dressyrteamet:Wow va snygg, vad är det mer i stammen än bara Riccione? mor, morfar, mormors far?

_Zvea_: Alldeles underbara bilder! Han är så fint tecknad din kille.

Michis: Härligt rörlig isis!

RebeccaJolie: Fin bild på töm :)

Vimsan: Haha, Va duktiga! Tom högerställda båda två! :D

cela: Fin gul herre!

m85: Va kul att se bilder på din fina vita pojke! Härligt musklad och rund han är! :)

Hon/ni är verkligen galet snygg/a! Piruettbilden ger en våta drömmar! ;)

Lika fina som alltid! Kul att få se lite bilder igen. Ni verkar trivas så bra ihop. :)

Vad fin din galna kaka är! Hur har det gått med din dressyrsadel?

Tackar!
Jodå det tar sig, nu ska vi bara få mer styrka i det hela. Sadeln borde dyka upp nästa vecka eller så. :)

*kl*

Vilka snygga hästar alla har. :love:

Vet inte om vi hör hemma här (äger endast en hoppsadel :eek:) men jag ska ju trots allt debutera i min första dressyrtävling snart på min häst. Eller det är väl ingen egentlig tävling utan en programridning L:C utan några större krav så tävling är väl att ta i - men eftersom jag just nyligen lärt mig programmet för första gången är det ändå nervöst. :p Men vi hoppas ge oss ut på dressyrbanorna mellan hopptävlingarna så småningom, jag har bara haft honom i 1,5 vecka så vi har inte hunnit med så mycket ännu. Men lägger in några bilder från idag:

travarpa.jpg

trav3.jpg

trav1.jpg

spextrav.jpg

Min mamma som är ridrädd travar av honom på slutet men han är så snäll så det går bra :love::

travaravmamma.jpg

Så himla tjusiga ni är!! Men jag är ju partisk för skimlar också :angel:

Längesen jag la in någon bild här men det beror på att vi inte dressyrar så mycket längre... Här är dock en bild från KM (och två dagar efter det var det lokal dressyr, det enda vi varit anmälda till i år hittills och det blir nog inget mer än så heller, jag har lessnat)

Men fin kan han ju va ändå, ibland :)

zinzanofin.jpg

Ni är verkligen jättefina! Vilken härlig häst :)

Seabaz> Viiit :love:

SusieQ;
Nej allroundsadel minns jag knappt inte när jag satt i senast, men de är inte lätta att rida i. Ger inget stöd någonstans. Ser trevligt ut på galoppbilden !

RebeccaJoli;
Ja han är min drömhäst i alla fall, mitt hjärta :love:

Hästarna som du lägger ut bilder på är inte så tokiga de heller, kommer alltid tycka lite extra om fullblod och hästar med mkt blod i. Saknar fullblodet jag hade ibland när jag ser terräng och hoppbilder.

Och som sagt allroundsadel är inte lätta att rida i nej.

Victovie;
Om det ändå bara vore muskler, lite mage finns det också efter att gröna gräset kommit :D Även om han såklart breddat sig en del med åren.

Inte många som kan matcha era ridbilder inte, det ser alltid så trevligt och "enkelt" ut när du rider. Så roligt att se den fina utvecklingen hos dina hästar.
Du är duktig och din hästar är underbara.

Jag har sagt det förut tror jag men när man ser hästarna som föds hos er så blir t.o.m jag sugen på ett halvblod :love:

lizan;
Tack det var roligt att höra !

Jag saknar bilderna på de fina hästarna du red i USA. Det var speciellt en stor, fin, äldre dressyrherre som kunde det mesta har jag för mig. Och en annan som hade kroppen lite emot sig som såg trevlig ut på de sista bilderna du visade.

Seabaz;
Hihi, ja skimlar är allt för underbara.
När de är rena :angel:

Bison;
Tack, jag är såklart väldigt partisk och tycker att han är den finaste :D

Fina ni är!!! :love:
Flätan i svansen? Gissar att den fyller någon slags funktion?

Igår red jag ett dressyrpass på min "extra häst".
Hon var väldigt trevlig så fort jag kom hem anmälde jag mig till en LB:2
Får väl nästan kalla det för "Comeback" efter graviditeten :D

540458_231840953585798_100002796869229_295506_1159060299_n.jpg

Hon/ni är verkligen galet snygg/a! Piruettbilden ger en våta drömmar! ;)

+ lizan och settis: Tack så mkt :love:! Haha, ja dom går inte av för hackor ;), tränar på att hon ska Låta Bli(!) att centrera piruetterna för mkt :D (om jag låter henne så står hon på stället, men orkar inte riktigt ännu och blir då spänd, mitt lilla hjärta överpresterar haha!

Settis: Ja jag är så otroligt tacksam för att jag har fått denna möjlighet - att få tag i en sådan fantastisk stostam, från den föda fram och träna upp min egen GP-häst - samtidigt som jag själv lär mig tillsammans med henne! Vad kan jag säga? Jag är lycklig! :love:

m85: Det kommer ;)! Han är jäkligt fin oavsett! Tack det värmer väldigt mkt att man lyckas väcka den känslan hos en äkta PRE-människa!

Vimsan: Va kul! Lycka till!
Tack!! :love: Haha, kul du poängtera det! Helt korrekt, hade den flätad då vi tränade tramp/piaff före och efter galopparbetet.
Ett par halvbra bilder från trampträningen med lite lätt pet-assistans av tränaren för att visa Forsythia vägen (man sitter o lär sig sj samtidigt med ;) ). Lyckades tyvärr inte fånga de gånger hon förstod hur hon skulle sätta under sig, häftig känsla <3
576595_10150814282595951_717330950_9874477_1662821626_n.jpg

525821_10150816774600951_216290637_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 779
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 595
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.