Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

ajja bajja Julia, vad gör du uppe nu ;)

Hon är ju såå go lilla My, lilla blöjrumpan som traskar omkring...

Hör av mig i morgon, nu ska jag försöka få Ella att sova ;)

Hihi så underbart sött! Hon kommer nog bli lindansös med den balansen! Härligt med en gunga inomhus, det hade Sam också gillat!

Å vilken skön bild i gungan!! :D
FUnderar oxå på att skruva upp en gunga inne, men vi har så himla trångt!

Vadå uppe sent...vem? Jag? :D Jag är lite halvdålig så jag slappade mest hela dagen igår och hade svårt att sova på kvällen...

vindvissla: En framtida lindansös alltså, det var inte illa! Men hon har nog förutsättningar för att bli en bra ryttarinna också med tanke på balansen (mammas önsketänkande) ;)

MNJ Det är grymt att ha en gunga inne, My älskar den. Det första hon gör på morgonen är att ta sig till datorrummet där gungan är, och sen släpar hon ut den och pekar på den och vill att vi ska hänga upp den =) Om vi inte är med på noterna av någon anledning så blir det illvrål :D

//Julia

Vad söt hon är när hon går, helkoncentrerad.

Vi har också en gunga inne, har satt upp en stång i en dörröppning och sen sitter gungan på krokar så det är lätt att ta ner den när man vill kunna gå genom dörren utan att krångla sig förbi gungan.

Jättesöta barn alla har. Nu har jag varit riktigt dålig på att lägga in bilder - Dessa Oscar-bilder är inte dagsfärska utan ca en månad gamla.

Provar sina gummistövlar

Röjt i badrummet

Dricker vatten från kranen

Han är så himla söt, ser lite lillgammal ut på någotvis :)

Hihi lilla skrutten så liten, man har svårt att minnas dom så små ..

*kl*

Försök till att ta julkortsbild... Hade gärna velat ha lite snö men då får vi nog vänta till nästa jul med att skicka ut korten känns det som:cool:

DSC_0661.jpg

Vilka söta små tomtar! Jag måste också ta tag i lite julkortsfotande känner jag.

*KL*
turbofling: En till söt liten tomte! Jag hade nog valt bilden där hon står med bilen, för hon ser så härligt nöjd ut där. En bild man blir glad av!

nisse_ :Vad mysigt det ser ut! Det där saknar jag med barnen när de blir större, det händer allt mer sällan att de somnar i ens famn eller på en. Din katt är väldigt lik min katt!

Syrran!: Nybadade sötmonster är det bästa som finns!

Freyja_bus: My är så supersöt! Vi har också gunga inomhus. När Alde var liten hade vi en bebisgunga, sedan har vi istället satt fast en vadderad smidd ring som Alde gör konster i. Idun har också börjat gunga i den, men som tur är låter hon bli att göra konster än så länge...

Linda.B: Vad stor Oscar har blivit och vad nöjd han ser ut efter att ha röjt i badrummet.

vindvissla: Jag tror också att Sam blir en full fart framåt-ryttare.:D

Här har vi bakat lussekatter, bl a:

DSC_84321_redigerad-1.jpg

DSC_8440_redigerad-1.jpg

DSC_8448_redigerad-1.jpg

DSC_8471_redigerad-1.jpg

Underbart ljus och skärpa i första bilden, den ser helt magisk ut :love:

Vilka fina lussekatter de har bakat, visst är det skoj när de kan hjälpa till!

Åh vad jag vill ha din kamera (och säkert mer kunskap än mig på fotografering) Du lyckas alltid få så bra ljus och skärpa och jag blir impad att du hinner (tar dig tid?) att fota dina underbara bustroll så mycket! Jag skäms nästan för de blir så få bilder på Rasmus nu. Men de beror väl på att man ledsnat på kameran.

Jag skulle gärna bjuda på bilderna från när vi baka pepparkakor men min pixbox vägrar samarbeta :mad:

Tack, vad glad jag blir. Idun har en förmåga att bara hamna rätt när man fotar henne.
Det är jättekul att baka och hålla på med ungarna! Vi har nu fixat tre dagar i rad: Pepparkakor, lussekatter och idag blev det knäck.
Idun smakade knäcken och sade: Blä, äckligt. Det är en nyckelpiga! Nästa gång jag skulle få henne att smaka sade hon: Neej, jag inte smaka, det är bi! Jag blir ledsen då!
Tydligen ser vår chokladknäck ut som mystiska intekter. :D

Min kamera är underbar, men efter att ha använt min mans D700 hela helgen i Globen (jag var pressackrediterad och har fått fota överallt, vilket innebar att jag tog drygt 2000 bilder) är jag inte lika kär i min kamera längre.:D DET är en underbar kamera!:love:

Jag som tycker att du jämt lägger upp så mycket fina bilder på Rasmus, och att jag aldrig hinner fota barnen!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 445
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 753
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 961
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 716
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar