Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

ja, varför? han "simmar" och blåser bubblor....
42900_1259615848.jpg

[/IMG]

[/IMG]

´Haha så underbart att vara barn! Kan tänka mig att du har fullt upp nu när Ludvig också tar sig runt, kan man binda ihop dem med varandra så de åtminstone är på samma ställe? :D

Vore ju rätt skönt, de är ta mig sjutton överallt och ingenstans på en gång.... Daniel klättrar över staketet till Parkis nästan varje gång vi är där, första gången det hände stod jag och tittade genom fönstret från värmestugan. ser en liten kille gå med en hund utanför parken och tänker : Väldigt vad lik D han är.

Efter ca 5 sekunder reggar hjärnan tanken och ger order: Det ÄR Daniel, spring ut och hämta ungen för sjutton (stora Svartån rinner i närheten...)

Som tur är var en av mammorna (ägaren till hunden för övrigt) där ute med, och hon trodde att han fått lov att komma ut till henne, så hon hade inte reagerat mer än att ge kopplet till sin lilla August till D, som stolt promenerade med hunden längs med parken.

Från att ha gått in i stugan för att värma mat till att han var därute tog max en minut!!! Han är otäckt snabb, han pratar dessutom ruskigt bra så han hade sagt till den andra mamman att han fick gå ut :eek:

Ludvig är likadan, han har inga begränsningar för var han tar sig nu mera.... han klättrar överallt, och kryper fortare än tåget. Går gör han, med stöd iofs, så det går lite långsammare och så är han ju beroende av stödet som oftast finns i närheten av mig. Men honom letade jag efter idag, då hade han stuckit genom hela huset till TVrummet. Där står han snällt och pratar med största brorsan, och när jag kommer in tittar han på mig med världens finaste ögon som bara lyser av bus!

Mina barn är så underbara, men visst är det skönt när de ligger i sängen på kvällen, och man vet var man har dem:love:

OMG jag ser mig själv i din situation om ett år :D Det är lika bra att sätta upp taggtråd med det samma alltså hihi.

Jag kan se honom framför mig promenerandes med hunden, som världens mest naturliga sak!

Elhalsband kanske skulle funka?

Han är så himla självsäker, och allt han gör, gör han med en klackspark! Hans min när han gick med hunden var så där härligt stolt, hela hans kropp skvallrade om att han var supernöjd :love:

Jag tror att Ludvig kommer bli som bror sin, fast 1000 gånger mer! Han härmar sin bror i precis ALLT, han är så otroligt mycket tidigare än Daniel i allt. Klättrar gör han som en hel 2åring, fast utan allt ramlande som D ägnade dagarna åt, han är ofattbart stadig i kroppen och har en balans som en trapetskonstnär skulle avundas honom!

Vilka fina ungar du har :love:

Längesedan jag bidrog, så nu har jag att berätta :) Elinas stora intresse nu är att klä av och på sig, så hon ser alltid lite sådär välklädd ut ;) Hon har gärna på sig mina strumpor och massor av byxor. Strumpor funkar bra som vantar också. Såhär kaosigt är det hos mig:

DSC_5565.jpg

Så det blir mycket badande :D

DSC_5633.jpg

Åh i helgen blev det premiärbakande av pepparkakor av Elina också !! Mamma hade duktigt gjort pepparkaksdeg och Elina misshandlade den glatt :)

DSC_5587.jpg

DSC_5602.jpg

Resultatet !!

DSC_5625.jpg

Idag fyller hon 20 månader !!

Vilken liten busa! Underbart nattlinne, finns det i storlek 38 ocksa tror du? :D

Jag laste precis i den andra traden att hon var storlek 40 nar hon foddes, det kan man inte tanka sig nu!

Haha jag forstar varfor du inte har sa mycket tid for buke langre... Tank vad roligt om vi haft buketraff med alla vilda ungar vi har har, det skulle bli livat :D

Elhalsband var en bra ide, eller i alla fall en gpssandare sa man vet vilket hall de rymt at!

Nä, hon har rusat vidare till stl 80/86 :eek: Hur gick det till ??

Hon gick iofs upp ett halvt kilo i veckan den första tiden, min BM sa att det var nog TUR att hon tog sig ut för det verkade som att hon slutat få näring i magen... vill inte ens tänka på det :cry:.

Tänk att den där magen till slut står i mitt kök och bakar pepparkakor :) Ja, eller iallafall bankar med brödkaveln och kastar omkring mjöl :D

Rasmus har ju sett när jag fotat magen med självutlösaren och ska ju göra så han också. Dock fota jag honom igår. För alla tjejer gillar ju snygga killar i bar överkropp och jeans :D

29956734.jpg

29956735.jpg

29956737.jpg

29956740.jpg

Sen körde vi katten i kundvagnen men han hoppa ut precis när maken skulle fånga dem på bild.
29956733.jpg

Klart tjejjerna faller som furor för Rasmus ;).

Lite bilder på min Molly, 10 veckor nu:
015.JPG

019.JPG

Sötnosen:
030.JPG

:eek::
032.JPG

Vad härligt med egen pepparkaksdeg, och vad fint hon bakar! Vi ska baka i helgen, fast jag rtor att mina två mest kommer ÄTA degen istället för att baka den :D

Värsta fotomodellen ju, gillar skarpt bild nummer två, axelhållningen är ju underbar!

Vad söt hon är på sista bilden :love:

Jag måste säga att alla har så otroligt gulliga barn, den här tråden följer jag slaviskt varje gång det kommer nya bilder! Hinner inte kommentera alla, men ni har som sagt otroligt gulliga ungar, tråden är farlig för en som just nu känner att bebisen är stor nog för ett syskon :D

Jag älskar hans frisyr!!
Vad använder du som bakgrund? Måste ju ta julkort jag oxå. Men tror inte Rasmus är lika duktig på att sitta still ;)

Haha visst är den skön. En riktig "studiobakgrund" eller vad jag ska kalla det :D Min syster jobbade med att fota dagis och lite sånt.

Jag sa åt honom att dansa :D

Lambo: Lyxigt, jag får väl ställa mig och stryka ett helt lakan till vår dubbelsäng så kanske de blir en bra bakgrund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 731
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 944
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 714
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA