Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

Nu har hon fodrade vätetåliga tossor bara, men vi ska nog köpa ett par vinterskor också så att hon kan vara ute i snön när den kommer :)

Här är ett litet klipp för någon vecka sedan. Har ett längre klipp där hon går massor, men jag ser inte klok ut där så jag besparar er det (och mig!) :D

http://www.youtube.com/watch?v=2_6LDW7WuvA

Ska filma henne lite mer ikväll så får ni se hur mycket hon går nu! Helt galet vad snabbt utvecklingen går =)

Här är ett litet klipp från när hon var ganska precis 9 månader och bara ville ta ett steg =)
http://www.youtube.com/watch?v=CBKNCi2ZCfE
(sorry att bilden är felvriden)

//Julia

Vi använder både sådana tossor som Cala har på Ella och riktiga små skor (kavat) på My. Fungerar toppenbra! Tossorna är bra i vagnen och när man inte ska gå så mycket, och skorna är bra när hon vill ut och gå =)

KL
Måste visa upp go-ungen i sin söta ponnydress:

044.JPG

035.JPG

Det är så mysigt att lyssna på hennes glädjetjut :love:.

Oh hjälp, han är ju helt jättesöt din stora kille, vad roligt att se honom "live"! Och kul att höra din röst, har ju sett så många kort bara innan :)

Men herregud, jag sitter här och blir alldeles gråtfärdig (visste jag inte bättre skulle jag nästan tro att jag var gravid igen, är ju inte den som är blödig annars ;) ) ju, vad duktig hon är, och jättesöt :)

Jag önskar mig ju som sagt en videokamera. Det känns lite som man inte längre fångar honom till 100% på bild. Ska va på maken i helgen att försöka smygfilma honom! Han tycker det är intressantare att kolla bakom kameran än stå framför den.

Haha skitsött, speciellt när han sjunger!

Vi har börjat fira jul på riktigt, Sam övar på den irländska versionen :D

http://www.youtube.com/watch?v=h-prufP8Ix0

(fast lite farligt också, flera gånger har han dunsat i golvet och slagit sig för han blir så yr. Och om jag säger åt honom att sluta gör han det bara ännu mer så han får väl lära sig av sina egna misstag. Kan tänka mig att vi kommer få problem att hålla honom ifrån puben i 16 år till :D Kan tillägga att hans pappa var 16 när han kom hem och hade köpt enkel biljett till USA utan att berätta för någon. Suck jag får pussa och gosa så mycket jag kan nu, vips en dag är han utflugen!)

Så försiktig hon är, duktigt att hon sätter sig ner när hon trillar! Hur sött som helst ju!

Cala, som ett litet lingon :love:

nisse det ser ut som om hon trivs i ponnydräkten :D

Ja, hon har grym kroppskontroll och sätter sig ner när hon inte tror att hon fixar det, jätteskönt faktiskt. När hon var 7 mån lite drygt så kastade hon sig iväg i några steg bara för att trilla direkt, ramlade JÄMT och var väldigt oförsiktig, så jag tycker att det är en positiv förändring!

Nu går hon betydligt mer än på filmsnuttarna, men hon är fortfarande lugn och kontrollerad =)

Tillit: ha ha, vad gullig du är! Jag har också blivit sjukt blödig sen jag fick barn, idag grät jag liksom till Idol... :o

//julia

Sötatste lilla My <3

Hon kanske kan lära Ella dethär med kroppskontroll. Ella går hellre än bra, tar JÄTTEKLIV och benlyfter ibland som självaste Briar ;)

Vindvissla: Haha så söt.. Han börjar bli så stor nu, minns dina filmer från när han var liten liten knoddis, badbaljan minns jag :D

Senast ändrad:

Åh, vad söt hon är.
Vi har inte använt vår overall än, men nu börjar det bli kallare så snart kanske. Vad har du på fötterna på Ella, jag tycker det är svårt att veta vad vi ska ha.

Lambo- Vad underbart med bebisskratt. Emilia och jag tittade och innan var hon gnällig och nu är hon glad. Tack Elias för att du gjorde Emilia på bra humör igen :)

Härligt att hans skratt smittade av sig :D

Här är ett litet klipp för någon vecka sedan. Har ett längre klipp där hon går massor, men jag ser inte klok ut där så jag besparar er det (och mig!) :D

http://www.youtube.com/watch?v=2_6LDW7WuvA

Ska filma henne lite mer ikväll så får ni se hur mycket hon går nu! Helt galet vad snabbt utvecklingen går =)

Här är ett litet klipp från när hon var ganska precis 9 månader och bara ville ta ett steg =)
http://www.youtube.com/watch?v=CBKNCi2ZCfE
(sorry att bilden är felvriden)

//Julia

Guuu vad gulligt!!!

Kl.

En liten God Jul - hälsning i förskott från oss! (Bilderna är helt oredigerade, så dom ser kanske lite lattjo ut..)

_14B4327.JPG

_14B4350.JPG

_14B4347.JPG

Gud vilken söt liten tomte :D Åh vilken fin luva. Sista bilden gillar jag.

Hihi tackar, ja mössan är söt - den är till en vuxen egentligen men det gick ändå! Här får ni se en några bilder där man ser riktigt hur stor den är :p

_14B4303.JPG

_14B4316.JPG

Haha måste bara visa också, såhär har Lillfisen börjat göra, han vänder sig till mage och trycker ifrån med benen så rumpan hamnar upp i luften! Undrar om det är så han tänker ta sig fram när den dagen kommer? :D

_14B4317.JPG

Vilka ljuvliga bilder :love:

Vi hade väl tänkt ta lite julbilder på båda småttingarna,
men det blir liksom aldrig av.

*kl*
Någon gillade gunghästen ialla fall, om än taget i alla hast med mobilen, men ja glad tjej var det ialla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 445
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 752
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 950
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 714
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar