Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

särskilt efter att hon trillat rätt bakåt med vagn och allt över sig,

Hon behöver ju ett ragg att köra runt på så tippar den inte :idea:

23461316.jpg

Rasmus är helt otrolig, vad jag önskar mig en videokamera nu. Man kan inte uppleva honom på bild längre, eller klart man kan men då hör man ju inte när han snackar och drar i väg med +5 ords meningar :eek:

Som idag slogs Biggles med en katt ute så jag sprang ut och skrämde bort den andra katten och bar in honom för en noga genomkoll. När jag kom in med den asförbannade morrande muskelknutten kommer Rasmus, hyttar med fingret och säger:
"Ajaj mjaoi inte slåss! Kramas!"

Vi kör stenhårt här hemma med att man inte kastar, slår eller sparkar utan man pussas och kramas.

Han förklarade oxå för mig när han åt lunch att hästen kissar ute. Bara ifall ni undrar. Och så fort någon av katterna går ut säger han: Mjaoi bajsa ute!!

Häftigt att han pratar så mycket, det måste vara skönt för dem att kunna uttrycka sig så mycket! Här går det lite långsamt på den fronten, men inte helt ovanligt för tvåspråkiga har jag hört. Good Luck lärde han sig säga idag, hur sött som helst :D Och så kan han säga See you Sam! Och Hello Sam! Annars handlar livet mest om traktorer och höns....

Ja det är jätte kul, kanske man gör något rätt i alla fall ;) Sen är han så söt när han pratar om sig själv. "Rasmus sova ute" "Rasmus bygga lego"

Snart är det nog dags att börja leka kurragömma oxå. Idag ropade han på mig, hörde at than var i sitt rum, tittade in men såg honom inte. Fortsatte leta och han ropade "mamma koooom" sen gick jag in i hans rum och kolla bakom dörren som stod på glänt så satt han där och flina och sa "Rasmus hus!" (allt som kanske kan vara en kojja eller liknande är hus, som om man sätter sig under en stol. Eller om katten står upp och man försöker krypa in under magen på katten. Eller om man bara sätter sig under täcket eller en filt.

kl

Igår hade vi "fixardag" och Emilia hjälpte såklart till.

Jag gjorde storkok med mat, 40 burkar, 9 olika rätter blev det. Ser ut som Emilia godkände det :)

Photo_98656_1298338.JPG

Photo_98656_1298339.JPG

Tillsammans med sin pappa gjorde hon en adventskrans

Photo_98656_1298424.JPG

Senast ändrad:

Citron!!?!?!! :eek: Det ser i alla fall ut som att du kommer få "hjälp" med städningen framöver... :D

Citron!!?!?!! :eek: Det ser i alla fall ut som att du kommer få "hjälp" med städningen framöver... :D

Ja citron var visst mums. Har filmat när han sitter och gnager på en klyfta, vet bara inte hur jag ska få in den ... ;)

Dammsugaren älskar han att jaga, blir tokarg om han inte får vara i gåstolen när man dammsuger. Bådar gott inför framtiden :D

Ja citron var visst mums. Har filmat när han sitter och gnager på en klyfta, vet bara inte hur jag ska få in den ... ;)

Dammsugaren älskar han att jaga, blir tokarg om han inte får vara i gåstolen när man dammsuger. Bådar gott inför framtiden :D

Haha coolt med citron :D
Måste testa det på lillskrot fia här.

Om det ar for hart att trycka in nejlikorna sa hjalpte det att gora hal med en tandpetare forst. (Det var faktiskt det som var roligast om du fragar Sam, att stoppa in tandpetaren sa langt det gar :D)

*KL*

1257945484_resized.jpg

Lillafis har passerat halvåret, så nu är det bara 17,5 år tills hon kan flytta hemifrån :devil:

1257953838_resized.jpg

Tur att hon är charmig iaf :angel:

Gud så söt hon är :love:!
NU inspirerade du mig att göra storkok också :d.

Caballus: vilket underbart hår-rufs hon har, man vill bara ta och känna på det :D

Gud så söt hon är :love:!
NU inspirerade du mig att göra storkok också :d.

Det var mycket jobb, men helt klart värt det. Fler rätter att välja mellan, här finns väldigt få rätter att välja mellan på burkmaten. Och mycket pengar sparar vi också som vi kan göra roligare saker med.

Haha jag ska helt klart köpa lite citron och testa imorgon! :D
Lilla glupska Lovis lär nog gilla det.

vindvissla aaah ja jag kan tänka mig att det var kul att köra in tandpetaren :p Lite kul pyssel iaf :laugh:

Ja nog är hon charmig nog!
tok söt och särskilt med den kalufsen,
hår gör så mycket många gånger :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 719
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 711
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar