Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012
kl
dag 342
Halvfyllda juver, nedsläppt mage men inte ens närafölning
kl
dag 342
Halvfyllda juver, nedsläppt mage men inte ens närafölning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
titta vilken mysig mage Stella har fått nu!!
Sparkar hon mkt mot magen eller bara en tillfällighet på bilderna?
Hon har fått lite ödem, undermagen, på båda sidorna.
Har aldrig vart med om de på mina andra dräktiga nånsin.
Vad kommer de från? Att hon e så tung o fet?
*KL*
Är det verkligen meningen att de ska vara såhär envisa?
Mitt sto är stort som ett hus, hon kommer knappt ur boxen på morgonen för hon är så tung. Går som hon skitit på sig. Stapplar över gårdsplanen för det ömmar i fötterna. Juvret är ännu större! Det är hårt och varmt. Vaxpropparna har varit lite gråa men idag ute i hagen såg det mer åt det gula hållet. Slapp har hon varit i 2 veckor. Har ju kommit lite blodfärgat när hon blinkat efter hon kissat men idag när jag var upp syntes det tydligt att de blodiga flytningarna ökat.
Hon vill bli kliad på rumpan, sätter sig nästan i knät på en. Men man får inte röra magen!
Kan man inte ha igångsättningar ? Fick jag på 2 av 3 av mina barn slipper man vänta ju!
Jag har 2 st som fölar i år. Den ena bf 22 maj o den andra 8 juli. Den andra Grace, är förstföderska och fick ödem redan i början av mars. Det är inte ovanligt på förstföderskor men man blir ju orolig. Enligt min seminvet beror det på att hingst o sto inte matchar varandra genetiskt och det är ett sätt av kroppen att hantera det. Dom kan kasta men det kan också gå bra. Hon har nu även fått rejält ödem i juvret så det är klart man blir orolig. Den gamla ,Pacci, fick juver 3 månader före bf första gången hon skulle ha men det gick fint och hon gick tiden ut. Detta blir hennes 4:e.