Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

KL

Jag gör ett litet inhopp här. Ber om ursäkt för lite trådkapning.
Har just suttit och tittat på härliga föl och ston med sina magar. Jag blir fölsjuk. Jag har i några år haft i bakhuvudet att jag skulle vilja betäcka mitt sto för att få fram en ny häst till mig själv. Nu vaknade den drömmen till liv med full kraft. Jag har själv ingen erfarenhet alls av just avel. Ni som är mera insatta: Vad är det för kostnader på ett ungefär från betäckning till föl så att säga? (och vad är det som kostar?) Ni får gärna berätta lite om hela "resan", så jag vet mera vad det är jag vill ge mig in i. Betäckning nästa vår känns inte helt avlägset just nu.

Senast ändrad:

Knapprånar lite.

Smiter in med ett foto på min dam. Beräknad till 4 maj bör alltså vara runt 326 nu. Sjätte fölet på gång men som vanligt är hon mer bred över ryggen än rund. Juvret är sorgligt litet, fortfarande bara B-kupa :cool:

Bor inte på gården utan långt därifrån men åker ner på besök den 16 maj. Hoppas att hon håller sig tills dess och tycker Kristi Himmelfärd är en trevlig tid att föla på :angel:

bild_199952800.jpg

bild2_199952943.jpg

Här är vi på dygn 298 och har börjat fylla spenar och hade något grumligare vätska droppandes idag.

Är glad att boxen och allt är klart i alla fall.

Jag ger upp, fattar inte hur det funkar med att lägga upp bilder.. Varför kan man inte bara kopiera dom ifrån ens fotoalbum på datan? :(
Så vi otekniska me kan lägga in.. :rofl:

Nej men vad kul att se Grynet här, rundoch go ser jag ;-)
Viola finns också med lite varstans men om si snackar juver så tror jag Viola leder än så länge :)

/Viktoria

Stellans bebis är det mest spännande jag läst om på länge! Jag är beroende av MINST en uppdate från dig dagligen! :D

Just nu är det KNIIIIIIIP Stella,om några veckor är det KRYYYYYYYSTA Stella! Det är såååå spännande! :banana:

(Btw,i fall du ska vara borta mer än ett dygn så kräver jag att du lämnar in en semesteransökan! :D )

Jag hoppas att hon hör dig! Hon ska alltid ha så bråttom med allt. :p

Jag får försöka komma ihåg att säga till om jag inte kan skriva på ett ett dygn. ;)

Stellans bebis är det mest spännande jag läst om på länge! Jag är beroende av MINST en uppdate från dig dagligen! :D

Just nu är det KNIIIIIIIP Stella,om några veckor är det KRYYYYYYYSTA Stella! Det är såååå spännande! :banana:

(Btw,i fall du ska vara borta mer än ett dygn så kräver jag att du lämnar in en semesteransökan! :D )

Håller med! Jag tror att vi är en hel Stella-fanclub som hänger här dagligen :D

Ironwill: När kommer det idolbilder signerade med hovavtryck ;)

*KL*

Är det verkligen meningen att de ska vara såhär envisa?

Mitt sto är stort som ett hus, hon kommer knappt ur boxen på morgonen för hon är så tung. Går som hon skitit på sig. Stapplar över gårdsplanen för det ömmar i fötterna. Juvret är ännu större! Det är hårt och varmt. Vaxpropparna har varit lite gråa men idag ute i hagen såg det mer åt det gula hållet. Slapp har hon varit i 2 veckor. Har ju kommit lite blodfärgat när hon blinkat efter hon kissat men idag när jag var upp syntes det tydligt att de blodiga flytningarna ökat.

Hon vill bli kliad på rumpan, sätter sig nästan i knät på en. Men man får inte röra magen!

titta vilken mysig mage Stella har fått nu!!:love:

Sparkar hon mkt mot magen eller bara en tillfällighet på bilderna?

KL.
Igår tog jag mig i kragen och skurade boxen ( som skulle gjorts förra veckan var min tanke) men nu är den iaf ren och välkomnande för en liten fölunge!
Kameran är uppe men vi har lite problem med att få kopplingen mellan kamera och dator att fungera, men är nog snart igång:)

Solette är idag på dygn 306.. hon har fått stort ödem på buken nu igen. Hade hon förra året i slutet av dräktigheten också men inte lika mkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 707
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka