Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Väntar fortfarande på att någonting ska hända.....

Ramona har blivit ytterligare pytte, pytte större i sitt juver under natten, har inte legat en ända gång vilket hon brukar göra hela nätterna. Hon stubbar höet i hagen och står bara och kikar ut på gräset istället:angel: Planen är att flytta dem till gräshagen när bebisen kommit:bump:
Såhär ser hennes juver ut nu! Hon är smart och fyller det jämnt så det går lite fortare!
2012-04-25202201.jpg

Såhär ser hennes rumpa ut hela dagarna!
2012-04-25132746.jpg

Dina är stoooooor :p överallt!! I morse hade hon blodiga flytningar som runnit ner på benen, inte mycket. Hon är jätte kelig men har börjat sparka som en toka i boxen igen... efter någon veckas uppehåll :(
2012-04-27082553.jpg

Juverbild
2012-04-27082616.jpg

Såg att det var fler som väntade barn idag......:bump:
2012-04-27083013.jpg

haha ser ut som den svalt en fotboll :rofl:

Inget föl i natt, ställde klockan å kollade henne varannan timme...
Hon va orolig och gick runt i boxen å grävde, la sig ner för att sen ställa sig upp, åt lite gick runt la sig, rullade sig, kollade sig på magen hela tiden och va lite "sur".. ja allmänt orolig. Höll på så hela natten.. Va helt säker på att fölis skulle komma men inte! Va lite orolig för kolik ett tag, men läste att dom kan ha samma symptom strax innan fölning. Fast va e fölet då?! :grin:
Hade "vaxpropparna" kvar i morse men vid lunch vad dom borta och nu finns det heller inga... Känns som hon luras lite ;)

Lite juverbilder från imorse, 328 dygn men fortfarande lite kvar, bäckenbande börjat släppa för några dagar sedan och även slapp där bak.
Viola%20juver%20328d%20%287%29.jpg

Viola%20juver%20328d%20%284%29.jpg

Blicken vid 00:30 var klockren, såg ut som hon tänkte "Det här är ditt fel matte, ditt fel".

Älskar stella, hon är såå fin :D Hennes föl måste det vara många här på buke som längtar efter.

Tydligen så är ALLT mitt fel just nu. :D Även om jag försöker förklara att jag inte styr över vädrets makter. :angel:

Ja, Det verkar vara en hel del som är nyfikna på hennes bebis. ;)

Stella the primadonna är bara helt underbar! :love: :love: Hon gillar verkligen INTE att vara blöt!

:rofl: Hon är verkligen en primadonna. Fisförnäm surtant. :D

:D haha vad rolig hon är!

Solette älskar att klia sig mot gallret (som sitter för fönstret).. när det är fällningstider blir resultatet att halva solette i form av pälstussar ligger mellan fönster och galler:grin:

Hon gnuggar sig alltid mot väggarna så fort hon blir blöt, har gjort det i åtta år, och lär väl inte sluta förens hon trillar av pinn. :p

Va söt hon e! :)

Tack å hennes vägnar. :)

Idag är Stella på 300 dygn!

Det kanske är mer åt "kristall-hållet" till proppar hon har. Stella har haft kristaller länge nu, ganska stora också, men genomskinliga.

ja förstföderskor är luriga som sagt!

Vaxproppar/kristaller kan försvinna för att komma tillbaka snabbt igen. Men eftersom du ser andra tecken och ditt sto är orolig så verkar det ju vara på G. Bara att vaka på!;) Håller tummarna!

IronWill
Wohoo grattis till att snart passera 300 dygn strecket! :D

KL.
Nu är det mesta ordnat inför solettes fölning. Känns skönt att ha det kirrat. Hon har även börjat fylla juvret lite mera så jag tror verkligen hon fölar runt vecka 19-20 (mao lite tidigare än 330) som förra gången:)

Missade visst att gå ur redigeringsläget innan jag lade in bilderna nu ska det gå. 328 dygn.
Viola%20juver%20328d%20%287%29.jpg

Viola%20juver%20328d%20%284%29.jpg

/Viktoria

Inget föl i natt, ställde klockan å kollade henne varannan timme...
Hon va orolig och gick runt i boxen å grävde, la sig ner för att sen ställa sig upp, åt lite gick runt la sig, rullade sig, kollade sig på magen hela tiden och va lite "sur".. ja allmänt orolig. Höll på så hela natten.. Va helt säker på att fölis skulle komma men inte! Va lite orolig för kolik ett tag, men läste att dom kan ha samma symptom strax innan fölning. Fast va e fölet då?! :grin:
Hade "vaxpropparna" kvar i morse men vid lunch vad dom borta och nu finns det heller inga... Känns som hon luras lite ;)

Så gjorde jag också förra året, och kom ut när fölis var levererad:crazy: Kollade sista gången elva, lugnt, gick ut halv ett och då låg där nåt brunt i halmen, jäkla märr:o

KL

319 dygn
12-1212.jpg

11-1211.jpg

(det syns verkligen inte på bild hur gigantisk magen är)

307 dygn
03-1203.jpg

08-1208.jpg

Ingen av dem har fyllt i juvret på något alarmerande sätt, men Tillan börjar bli ganska slapp i bäckenbanden.

Mitt sto kniper än, fortf orolig i boxen om nätterna... Lär nog få ligga vaken länge...
Det andra stoet i stallet fick däremot sitt föl 04:20 i natt! Ett litet stoföl. :)

Denna tråkiga väntan... Fast jag vet ju att den kommer när den e färdig att komma! :) Men tycker dom synd om min tjej, hon verkar inte må så bra om nätterna... :(

Hej!
Har följt tråden från utsidan i flera månader, det började med att jag ville jämföra magar med mitt sto.
(Aldrig bra att jämföra... ;) )
Trodde inte var dräktig alls, förrän alldeles nyligen då vi såg att magen nog växt lite.
Sista veckan har det gått mer eller mindre explosionsartat och hon blir större för varje dag som går.

Ni med erfarenhet, kan de bära fölen väldigt högt för att sista tiden bara släppa ner de?
Hon hade föl förra året och därför har jag lurat mig lite på juvren, men även de blev för bara någon vecka sedan mer fylliga.
Från att en dag få klia och peta hur som helst på hennes mage, så får man nu knappt titta på henne.. (who can blame her? ;) "Ja jag är gravid, men min mage är ingen allmän egendom!")

Har helt ärligt ingen som helst koll på när hon skulle få om hon nu är dräktig, för hon gick som sagt med föl vid sidan och med hingst från april till oktober förra året.
Men spännande är det likaså. :)

Men vad tror ni? (om jag nu lyckas få bilden att visas...)

Min Nokota som heter Good Medicine.

0-ina.jpg

*KL*

341 dagar

Vandrat i hagen hela dagen.
120428-001_200249247.jpg

120428-003_200249413.jpg

Kl: 20:30
Får sms att hon bäddar och vandrar runt i boxen.

Kl: 23:00
Kommer dit. Hon har bäddat, äter en massa halm. Är lugn och jätte kelig.

Kl: 00:00
Nästa titt, hon kommer och hälsar och gosar. Sen kommer min kompis in efter en rökpaus. Hon hälsar på henne och fortsätter bädda och går några varv, lyfter på svansen letar efter en bra plats att ligga på.

Sen lägger hon sig ner, vattnet går. Börjar krysta men behöver hjälp att dra ut fölungen som anländer 00:20 :love:

Sen slutade jag titta på klockan, mamma reste sig upp, navelsträngen brister, hon går fram till fölis och hela efterbörden kommer ut.
Sen är det kärlek, åh vad underbart att se.
Fölis reser sig efter 30 min och mamma pratar kärleksfullt och bara gosar med sin bebis. Puffar på henne för hon ska gå åt rätt håll och hitta mjölkbaren.

120428-015_200249899.jpg

120428-030_200250134.jpg

120428-037_200250310.jpg

Grattis!! ett riktigt skolboksexempel på fölning :laugh:

*kl*
Idag är Garbo på 310 dygn så det börjar närma sig, hon har så sakteliga börjat fylla juvret och bäckenbanden är nästan helt slappa, längtar så otroligt efter denna lilla unge då de senaste 2 årens dräktigheter har slutat med kastning.

Grattis Jerseyko till en super fin lite tjej, för visst var det ett sto föl :)
/Viktoria

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 707
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025