Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jajjamen, en långbent skönhet Kommer nyss från stallet. Mammahäst är helt fantastisk, pratar med henne, pussar på henne. Ser till att hon diar och gör som hon ska. Fölis är stadig på benen och bockade runt i boxen. Innan hon somnade
Jag är orolig!
Idag är dag 344.
ùnas juver har gått lite upp och ner hela tiden fram tills för ca 2veckor sen då de långsamt började fyllas. För fyra dagar sen vara det bara spenarna kvar. Dagen efter kändes de mindre och mjukare än vanligt och nu har de gått tillbaka till 25% av den största storleken hon haft, och de är mjuka.... Tuttarna är m a o plötsligt knappt existerande!
Hon har släppt ner magen som är stoor, och bäckenbanden är mjuka och sladdriga.
Känner inga sparkar men det har jag inte gjort alls under hela tiden.
KL.
Nu börjar jag bli lite orolig över min dam.. tänker hon föla nu??
308 dygn idag.
Utsläpp imorse och då fick jag se att hon fyllt juvret rejält jämfört med innan och det är hårt, vätskan hade sprutat längs benet (dock klar vätska bara). I boxen var det rörigt och hon hade kliat svansen ordentligt. Även slapp vuvla.
hmmmmmmm!
Hon var lugnare på em i hagen och tyckte nog att juvret var lite mindre. Stallägaren har koll på henne inatt.
Lite bilder
Hon har ju inte fyllt hela men stor skillnad på en natt. Och hårt.
oj, vilken hylla Ser alldeles inoljat ut också Hoppas hon kniper lite till!
Fortsatt inga föl här... drömde dock inatt att båda tanterna fölade och den ena som inte kan få annat än en fux fick en brun..... blev riktigt arg i drömmen då jag förstod att det inte var den hingsten jag betäckt med som var pappan... ..
Idag har det varit väääldigt varmt och soligt!! Tanterna har svällt överallt och skulle inte förvåna mig ett dugg om två bebisar ploppar ut tills i morgon... bara för att jag ska iväg och tävla
Åh Grattis Så fin hon är och vilken smidig fölning!
Det är ju så man hoppas att det kommer att bli här också
Menuette är på dygn 321 idag och juvret har börjat fyllas på,men än är det en bit kvar. Inga slappa bäckenband än heller, men hon gräver runt i halmen på nätterna och verkar irriterad på magen om nätterna men ej på dagarna.
jag kan försäkra er om att det inte är inoljat, haha!
Däremot nytvättat om hon nu skulle få för sig (ber till gudarna att hon inte gör det) att ploppa ut ungen.
Vi har också haft det jäääätte varmt idag! Skönt men inte så bra när man har ett sto man vill ska knipa
Det var ungefär lika men då hade hon sucessivt fyllt upp. Nu sa det bara pang boom och det gör mig lite tveksam. Samt inte bara juver utan några tecken till. Men det behöver ju inte vara något på g nu utan hon förbereder sig säkert bara men harig blir man ju såklart.
Har du nya bilder på stellas juver?
E som har den bruna unghästen hos er var på besök hos oss idag. Vi pratade fölningar och hon kom in på dig och din stella. Hon sa ju ditt namn och inte stella så jag var tvungen att tänka efter först och undrade vem..hehe!! Jag menar du heter ju IronWill faktiskt! Blir så fel ibland
Jag förstår att du nojjar. Det har jag gjort länge nu. Jag håller tummarna för er!
Jag har inga nya bilder på Stellas juver. Men vi har ju stenkoll på henne, jag tycker nog att hennes vätska börjar
dra sig åt att ändra färg lite grumlig sådär.
Men hitintills så är hon lugn och precis som vanligt på natten, är ju där ibland och tittar i kameran även nattetid.
Stella har visserligen skrubbat svansen läänge nu.
I verkliga livet brukar folk kalla mig för Stella istället för Emma.
Tycker så synd om E's krake. Han fick dock vara ute i en liten bur i dag, mycket lycklig.
Okej men det är bara för oss att hålla tummarna för att tanterna kniiiiiper som sagt! Vi kanske ska lära dom några knip-övningar?
Jag stackars pållen.. sådan otur hon har haft också! Förlorade ju mamman när han vara ca 2 månader bara (tror jag angående åldern) och alldeles för tidigt så vi fick alla hjälpas åt att flaska honom.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.