Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

KL

Unas hagkompis Isold igår:

32999001.jpg

10min senare

32999003.jpg

32999004.jpg

Wow, så fint! Så ska det gå till när det är som bäst tycker jag, i hagen med trygga hästar runt omkring!
Rejäl liten fölis, vad bidde det??

Jag vet:love:

Allt gick enligt skolboken och lilla mamman är bara fyra så det är hennes första.

Ett litet sto precis som vi ville men vad det blev för färg vet vi inte! Inte "bara" silversvart iaf och ingen gulgen är inblandad.

vilken fin färg stoet har! Kommer fölungen bli den färgen också? :)

Jag har en del bilder på solettes förra fölning, intressant att se i efterhand. Speciellt när jag visade "icke hästmänniskor" som trodde det var en rymdvarelse som kom i påse! De hade ingen aning:D

du hann posta detta inlägg angående färgen när jag skrev mitt. Så ignorera min fråga;)

stort grattis! Men helt plötsligt såg jag hästen i bakgrunden, måste vara väldigt svankryggig eller är det solens strålar som ställer tilld et?

Åååh!!! :love: Så fint! Håller med ovanstående, det är som bäst när det är ute i friska luften med trygga kompisar! :love: Grattis!!

Var det den mamman som var så skygg? :) Hur går det isf att komma nära nu när hon har bebis? :)

Åh grattis vilken fin fölis och duktig mamma.

*kl*
Såhär ser juvret ut på mitt sto i morse.
526127_10150928872277738_522242737_13032382_501214951_n.jpg

Börjar se välfyllt ut! Spännande!:bump:

KL.
Solette borde vara på 290 dygn nu... idag var hon märkbart påverkad av den lille i magen. Något orolig, krafsa och sparka mot magen men sedan helt lugn. Kan ju vara så att den lille vänder sig nu men är inte 6 veckor lite tidigt?

Bild blev det också:)
405120_10150657617526344_563156343_9356004_500050590_n.jpg

540032_10150657612176344_563156343_9355955_508539848_n.jpg

Nu har Plannja jättespänt juver och det kommer en stråle mjölk när man klämmer lite. Mjölken har under dagen blivit allt mer mjölkfärgad, så att säga. Inga vaxproppar, lite vankande i hagen, vaka i natt ....:crazy:

Kul med nya föl i tråden. Grattis! :banana:

Och kul att nya är på gång snart :)

Dagens bild är bild på Isoldes sår. Hennes hagkamrat shettisen Herr Müller fick gå med stona idag igen eftersom vädret var så trist och stona går i hage med vindsydd. Han tackade för detta med att sparka upp ett sår på Isoldes mage. Nu får han inte gå mer med dem. :mad:

Jag ringde veterinären för jag blev lite osäker på ifall det skulle sys eller så. Sån tur hade jag så att veterinären var precis i närheten och svängde in på gårdsplanen efter 10 minuter. Han tog en titt på såret och konstaterade att det bara var att hålla rent så skulle det läka fint. Dessutom var han toppentrevlig och vi pratade halvblodsstammar och han väntade själv föl i vår. Så slutet gott och det är bara att konstatera att vi har riktigt bra distriktare här :)

Isolde_sr.jpg

Vad är det som händer med den skriande hästen du har på film bland dina bilder?

Var det inte Rajmon som berättade att hennes/hans ena dräktiga sto var riktigt förbannad och sparkade och skrek som en tok i boxen?
Eller var det i någon annan tråd som jag läste det?

Jo det var det. Om man backar några sidor kan man hitta både text och länk till filmen. Stoet hade ju plötsligt blivit så aggressivt och hon uttryckte även funderingar och oro kring detta beteende och stundande fölning.

Hon är väldigt svankryggig... men en välmående pensionär på 26 bast:p

Maja_Kandi: Det är inte mitt skygga sto, utan hennes hagkompis. Mitt som är det skygga stoet är på 325 dagar idag:bump::banana:

Nu i natt fölade stoet som var e.Donnerhall, blev ett fint fuxsto med stjärn och en strumpa bak! :D

Fölis kommer få stammen: BH Zack-Donnerhall-Pik Bube

Man kan ju undra om det kommer leda till tidigare fölning för min tant också? :angel:

Ironwill

Jo, det är mitt ena sto, hon är förstföderska och började i slutet av december bli agressiv och står bara och sparkar mot väggar, staket osv... Hon kan inte gå med andra hästar längre för hon gick loss på min andra dräktiga en dag och sparkade henne så fruktansvärt att hon gick omkull på marken och ändå fortsatte hon att sparka henne där hon låg liggandes... :( Hon är snäll mot oss människor men man ska vara försiktig med hennes rumpa ifall hon blir irriterad på en annan häst och man står ivägen... Är det någon som varit med om någonting liknande? Finns det någon risk att hon kan bli agressiv mot fölet och skada det? Eller om någonting kanske är galet invärtes?.. Inga av de veterinären jag pratat med har varit med om någonting liknande och har heller ingenting aning om vad det kan vara.. Jag har varit i kontakt med många foderleverantörer om kanske något naturpreparat som man kan ge till ett aggresivt sto, men de rekommenderar ingenting till dräktiga..

Hon har alltid varit en liten ensamstöring och blivit förbannad om någon kommit nära, fått sina små utbrott. Men hon har aldrig varit såhär så hon sparkar sönder boxen och hagen.. När jag köpte henne och hon fick sitt första "utbrott" i hagen, så stack vi iväg till veterinären direkt för att helundersöka henne, veterinären trodde att det ev. kunde vara en cysta på äggstockarna, men så var inte fallet.. Hon var fullt frisk! Varför vi valde att undersöka henne var för att vi haft ett sto förut som visade samma symptom men blev ännu mer agressiv mot människor på slutet innan hon togs bort, det visade sig vara en tumör på hjärnan.. :( Hon blev bara 2-år..
rajmon1
[/URL][/IMG]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 739
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar