Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

hon hade gått ungefär lika långt då, hon är inte beräknad förrän slutet av juni nu i år...

jag har känt efter sparkar, men vet inte om det är gaser, muskelrörelser eller nåt annat jag känner... det är inga klara tydliga kickar i alla fall. Hon är ju dock bar apå dryga 220, så det kanske är tidigt än om fölet ligger väl inbäddat.

Skäcken är det inga större tvivel om nej, vi är överlyckliga eftersom hon gått tom (resorberat strax innan 40 dygn) de två senaste åren och veterinären tyckte vi kunde testa igen men inte hoppas på alltför mycket... :banana:

ok, vad roligt då att hon har gått så långt nu! Då ser det ju ljust ut (skäcken alltså)!
Min skäck ser ju inte överdrivet dräktig ut, så får sen vad blodprovet visar!

Tardee är ju jättesvår att säga något om eftersom hon alltid ser dräktig ut:p, men ta inte ut sorger i förskott, som du säger så är det ju ett bra tag kvar!

Glen har inte särskilt stor mage än och då ska ju hon ha i juni... Måste försöka lägga in länken i morgon när jag kommer till jobbet!

Håller tummarna för er Lew!!:laugh:

Tardee är jag inte det minsta orolig för, hon är dräktig :) Sessan är dock med tveksamt...

Tardee (skäcken) på sommarbete innan betäckning:
(hon har musklat på sig och blivit lite mer slimmad sedan du såg henne sist tror jag Tex ;))
tardee.jpg

*kl*
Hoppar in i tråden...

Här är Ellens mage på dygn 223 :). Hon är dräktig med Corlensky och beräknad att föla 13 juni.

wpid-20120226_1053171.jpg

Icca: Välkommen in i tråden, men oj så stor hon var redan nu! :eek::laugh:

Jag stör mig på att jag har börjat drömma lite hemska drömmar nu, en återkommande dröm är att stallägaren eller någon annan från stallet ringer till mig tidigt på morgonen och säger att vi måste åka in akut till Slöinge för att Bennie verkar ha fått kolik/livmoderomvridning, drömmen slutar alltid med att jag ser mig själv bryta ihop totalt i bilen påväg in till Slöinge med de andra :crazy::cry:

TACK och lov för att det bara är en dröm! :bow:

Idag har jag tvättat Bennie mellan juver-halvorna,då det var skitigt mellan dem, hon verkade tycka det var ganska skönt :grin:, man märkte också att juvret har gått upp lite i storlek. :idea:

Tardee är jag inte det minsta orolig för, hon är dräktig :) Sessan är dock med tveksamt...

Tardee (skäcken) på sommarbete innan betäckning:
(hon har musklat på sig och blivit lite mer slimmad sedan du såg henne sist tror jag Tex ;))
tardee.jpg

Ja jisses vad snygg hon blivit!!!:love:
En HELT anan häst, det har ni gjort bra!:bow:

Stella är ju på strax 250 dygn och har ju inte haft någon mage alls förens nu.
Nu har hon mage snett från sidan och enorm mage bakifrån, men bara en pytte rakt från sidan.

Jag håller tummarna för er. :)

Ni får skrika på mig när ni tröttnar på bilder på min darling. :o Jag och kameran sitter liksom ihop, och nu när Stella inte är
ridbar längre så blir det en hel del bilder...

Stellas pyttemage från sidan.
st4-2.jpg

Stellas ballongmage bakifrån... :angel:

ste5.jpg

DSC00244a.jpg

DSC00247a.jpg

DSC00248a.jpg

Här är mitt dräktiga sto Niila.
Här är bilden på Niila, Niilas mage och hennes juver. Bilderna är tagna idag och hon är på ca dag 296 (ca månad 10) och hon har ca 34 dagar kvar till bf ca den 9 april. Hon har en ganska liten mage med tanke på hur kort tid hon har kvar.. Den senaste veckan har juvren börjar utvecklas och svälla hon är även svullen framför juvren, sedan månad 8 har vi känt sparkar mer eller mindre varje dag. Ibland är det full rulle, ibland bara någon spark. :laugh:

Senast ändrad:

Vilken fin mage!:love: Det är nog för att hon är i sista månaderna nu då fostret växer som mest, som hon äntligen fått en riktig bebisbula.

..men min Solette ligger fortfarande steget före med sin jättemage:eek::D
Hon verkar inte tagit någon skada av vurpan iaf, gäller även den lille som sprattlar som aldrig förr!

Inte tröttnar vi på bilder från er, är ju vad denna tråd är till för! Vill man inte se våra hästars fina magar..pjaa.. då behöver man inte kika in här;)

Personligen tycker jag det är roligt med lite aktivitet i tråden:)

Är hon förstföderska?

Håller med om att hon inte har någon jättemage men skönt för stoet att inte behöva bli så tung;)

Spännande att det börjar närma sig för er!

kl

Har inga magbilder, är dessutom oftast i stallet på kvällarna så det är mörkt ute.. men har iaf 2 någorlunda nya huvudkort på Phaloma och Wayana. Chanel och Wayana rids fortfarande litegrann. Mest för att jag ska komma igång efter min förlossning. Var och tittade på hingstklasserna i helgen och blev helt kär i arlando Z.. Ska titta på honom igen på hingstvisningen men det lutar åt att det blir han till Phaloma iår.

Phaloma
IMG_7692.jpg

Wayana
IMG_7703.jpg

Idag kännde o såg jag första sparkarna på Ellas mage, hon e berknad till 22 juni typ (8mån nu)... :) Hr försöt känna innan men idag så var de min tur :D
Känns så kul när man ser o känner rörelser.
På shettisen om e lka långt gången har jag inte kännt eller sett ännu. Men hon har lite mer päls o så med...

Vet inte om det funkade med att få in bilden. Men om d gjorde det så kommer här en inte så jättebra men ändå en magbild. :o
Mitt sto ska föla runt den siste april, tror jag.. Vet inte hur man räknar ut exakt datum? Hon är iaf inseminerad den 4 juni. Hon väntar ett föl efter Warsteiner! :)

Vet inte om det funkade med att få in bilden. Men om d gjorde det så kommer här en inte så jättebra men ändå en magbild. :o
Mitt sto ska föla runt den siste april, tror jag.. Vet inte hur man räknar ut exakt datum? Hon är iaf inseminerad den 4 juni. Hon väntar ett föl efter Warsteiner! :)

KL.

Bilden går ej att se.

Du räknar 330 dygn (el.335) från dagen du inseminerade henne. Då får du BF.

Nu var jag för snabb här:D Anledningen till att jag skrev knapplån var ju såklart för att jag skulle uppdatera om min tjockis också.

Solette är iaf på dygn 258 nu! Fölar hon tidigt som förra gången.. jadå är det inte såå lång tid kvar:bump:

.. väldigt mkt OT men jag drömde någon natt här att hon fick ett svart stoföl med bläs och fyra vita, som om det kommer att hända!:angel:

KL.

Bilden går ej att se.

Du räknar 330 dygn (el.335) från dagen du inseminerade henne. Då får du BF.

Fick hjälp av killen att lägga upp ngr bilder nu.. ;)

Tack ska räkna å se vilket datum jag får!

Spännande med att du inte har så långt kvar! :)

Oj räknade precis ut att hon måste vara i 278 dygnet nu då?!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat