Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Helt ljuvlig fölunge! :love:
Gissar att det blir ganska skönt att få sova lugnt på nätterna nu :)

vem är näst på tur? Hade vi inte några i mitten av mars här i tråden?

Jag måste ju vänta ända till midsommar innan det är min tur så jag rider på fölvågen här i tråden så länge :p

Victovies ena sto Frida har väl inte så långt kvar om jag minns rätt? Eller är hon beräknad till april kanske..

Min ska ha i slutet av maj, så jag får också vänta..:cool::love:

Så härligt väder idag, så hästarna fick gå nakna i solen en stund och som de rullade sig!!.
Så här härligt är det att bli kliad mellan juverna nu, tycker Menuette:love: Kolla in bakbenet:D

DSC_0128.jpg

64 dygn kvar för henne till BF:bump:

Å vilken rolig tråd. :bump:

Jag får också titta på era fölbilder & längta. Jag har bf 22/6 så det är en EVIGHET känns det som.

Mettan: Vilken härlig bild! :laugh:

Idag tog jag 2 kort med min mob. på min tjockis:love:

oi9op3.jpg

2i0kns.jpg

Idag är hon på 280 d. dvs. 50 dygn kvar innan BF :eek::love:

idag va min lerig,tjockisen har rullat sig.
hon är beräknad till 11/4 så snart börjar jag vaka(husvagn) svinkallt,förra året höll jag på att frysa ihjäl fullvärme kupevärmare två täcken och värmeljus,ingen isolerad vagn här inte

KL.
Pga ishalkan som råder hos oss halkade Solette omkull (!) idag vid utsläpp. Jag var inte med men uppfattade det som att hon hade ramlat på rumpan först och sedan lagt sig och inte någon större dramatik. Ändå är det såklart obehagligt för alla inblandade parter:(

Hon verkar mår bra så här långt och fölis ligger nog väl inbäddad därinne. Bara vänta och se.

KL.
Pga ishalkan som råder hos oss halkade Solette omkull (!) idag vid utsläpp. Jag var inte med men uppfattade det som att hon hade ramlat på rumpan först och sedan lagt sig och inte någon större dramatik. Ändå är det såklart obehagligt för alla inblandade parter:(

Hon verkar mår bra så här långt och fölis ligger nog väl inbäddad därinne. Bara vänta och se.

Men gud! :eek:

Hoppas verkligen att allt går väl!
När vi hade vinter här nere bävade jag jämt och var orolig för att min tanta skulle råka halka omkull, tack och lov är vintern bort här nu.

Kom gärna med uppdatering!

*Styrkekram/tröstkram*

Usch och fy! :( Jag håller tummarna för att allt går bra. Här hade vi halka för ett par dagar sedan,
jag var glad att Stella hade fyra elitbroddar i varje fot och grusat mellan hage och box. Nu har allt
smält undan här som tur är!

..+ Nougat

solette går ju oskodd men underlaget har varit ok i hagarna och hon är en klok dam som tar det lungt och springer sällan runt. Vi brukar få sandat där de kommer åt på vägen till hagarna men nu var det inte det och väldigt halt. Hon blev tydligen stressad av isen (med all rätt) och började studsa runt (inte så smart) och därav vurpan.

Jag tror och hoppas att det gick bra även för den lille i magen! Brukar vara tåligare än man tror.;)

Men fortsätter ishalkan så får jag lov att sko med brodd. Dumma is som aldrig försvinner:cool:

Vad tjock och go hon är! Vilket datum är BF nu igen?

Hon är beräknad till 22 april :laugh: (330), men om hon skulle föla VÄLDIGT tidigt kan det även hända 12 april (320)

Har funderat lite över det, då stoet som är först ut är beräknad till just 12 april, kan hon då dra igång min? :crazy:

Dyker ev.upp med fler nya bilder på min tanta imorgon. :idea:

Fantastisk liten fölunge, grattis!! :love: Mamman själv är en skönhet!
Bläsen får mig till att tänka på det fölet som döptes till Razzia här inne :D.

Charlottee: Först kommer den inackorderade travaren här som är beräknad till den 30 mars :), sen är det Helt rätt - mindre än en månad kvar nu till beräknad datum för Frida - 1 april! :banana: Fast gör hon som de två senaste åren så går hon över 3 veckor... Booring. Och det är dåligt med utfyllnad i juvret, lite klar vätska är där ialf.
428740_10150565684150951_717330950_9314858_1577447106_n.jpg

Barnbarnet Lilja kommer först i maj. Fridas mage syns till höger ^^
423494_10150565682955951_717330950_9314850_1938130742_n.jpg

Kastar mig in här på uppmaning av Lewellyn:D

Har dock ingen bild men det kommer (min superdumma dator vägrar ladda upp till något fotoalbum online!) men mitt sto (fullblod) är nu på dag 235. Tunn tyvärr pga fånganfall i mellandagarna men fölmagen växer då i allafall som den ska!
Enligt prognos ska även stoet kunna vara ute innan det är dags.

Har beställt en fuxfärgad hingst med bläs och strumpor:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18