Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

DÅ kommer det nog en föling inom kort, när man minst anar det ;)

KL
Här kommer söta magbilder på Heze från 195 dygn.
429361_10150558772606461_717351460_9098968_1484704315_n.jpg

421376_10150558773121461_717351460_9098969_1571850302_n.jpg

2uj3501.jpg

Provar att lägga ut en bild här, (om det funkar) Visst ser hon dräktig ut på denna bilden? Är ju som sagt osäker på om hon är det..

Och här syns inte magen alls!
a3f884.jpg

Hon fick ett föl i somras så magen kanske är lite otöjd sen dess.. Vad skulle ni gissa på bara utifrån bara dessa bilder och att hon gått med hingst sedan slutet av juni?
2580zns.jpg

Slutet på juni? Då skulle det betyda att hon har gått max 7 månader och minst ?
Mkt svårt att säga, spec då hon som du säger har haft föl tidigare. Jag skulle boka tid för UL eller blodprov. Så att du kan börja fodra henne. Speciellt om det skulle vara så att hon är 7 månader gången.

Jag får inte hem henne förren 11 mars och då ska veterinären hit. Minst vet jag inte eftersom hon fortfarande går med hingsten..

*kl'*

Mitt sto har blivit en riktig lortgris!! Det är första gången sen unghästtiden som hon är oklippt och gått utan täcken. Då rullade hon sig inte alls ofta varken med eller utan täcke. Riktigt lyxigt att ha en så renlig häst. Men icke nu längre! :eek:
Nu fäller hon för fullt och det kliar nog, så hon rullar sig i värsta kletiga leran så min ambition att ta bilder för att lägga in här går ju helt bort. Hon har tjock lera precis överallt!
Så bilder kommer när fällningen är över :D

Och idag blev det bokat, Zolero kommer till Nxxhammar i slutet av april!:banana: Kommer sakna honom här hemma men han kommer få det toppen där.

Du får nog allt ta ett snack med den gula damen nu... vi är många som väntar med spänning!!:bump::D

oj vilken busig bebis:laugh: Den blivande mamman verkar trots kullerbyttorna i magen, ta det med ro, ser det ut som. Mettans lille skrutt verkar vara en ganska lugn och försynt liten sak. Vi är på dygn 264 nu, men rörelserna tilltar väl med tiden skulle jag tro?!

Åh vad kul! Ja och i April så lär hagarna vara hur fina som helst. :bump: Här kommer han att kunna springa och leka hur mycket som helst. :bump:

oj vilken busig bebis:laugh: Den blivande mamman verkar trots kullerbyttorna i magen, ta det med ro, ser det ut som. Mettans lille skrutt verkar vara en ganska lugn och försynt liten sak. Vi är på dygn 264 nu, men rörelserna tilltar väl med tiden skulle jag tro?!

Mamma häst tog det med ro, då hon hade en stor tunna med hösilage som hon mumsade i sig :D

Jag hoppas iaf. på att den teorin om mycket föl-sprattel = Sto, stämmer. För då skulle jag fått allt det jag "beställde" :angel:

Vilken hingst är din dräktig med? :idea:

Ja man kan ju alltid hoppas:) Isåfall blir det nog en kille hos oss för den verkar väldigt lugn. Igårkväll när hästarna fick kvällsmat fick jag känna några "puffar" mot handen, men inte alls så mycket rörelse som i din fina film. Hon är dräktig med sir oldenburg. Du har betäckt med warsteiner om jag inte minns fel?:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?