Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Läste lite för snabbt, såg nu att du kommer ta ut vet. för blodprov. Bra!

..men är fortfarande nyfiken på detta med tarmarna..:D

Det svårt att hålla balansen snart. :crazy:

st-6.jpg

Spana in benen. :angel:

Men ingen hängmage...
st2-4.jpg

240 dygn idag.

Nu är det 43d till BF :banana:
Fast hon brukar gå över 2-3v:grin:

Din e lika fin som vanligt:love:

hehe, ja det låter ju rätt konstigt.. Men det är bara vad jag hört, och jag är helt grön på detta.. Ska rådfråga veterinären.. Men blodprov känns ändå säkrast tror jag.. Från sidan tycker jag att hon ser dräktig ut, men rakt framifrån så syns inte magen för bogarna, det är inte ett så bra tecken va? Någon som har en dräktig som också har så pass liten mage? Vill lägga in bild, men vet inte hur man gör.. Ska be mannen hjälpa mig ikväll..

Ta det lugnt. Visst finns det en risk som alltid men dom har rätt bra krockskydd där inne.

Jag hade ett högdräktigt sto som slog ikull på väg in i boxen, pang rätt på sidan på betonggolvet, men det gick bra.

Håll koll på henne lite extra i några dagar bara så hon inte börjar blöda eller får skumma flytningar eller kramper. Det är inte mycket du kan göra...

Tack för ditt svar! Jag blev genast lugnare:) Faran är nog över sen hon gick omkull hoppas jag. jag har kännt bebissparkar igår senast. Hon är så dräktig såå och fullkomligt älskar när man kliar henne framför juvret. Hon ställer sig som en kissande hanhund med lyft ben så man ska komma åt och en mil låång överläpp:rofl:

Hej det var ett tag sen jag var ute fick föl -10.
Men nu är det dax igen har två ston som väntar för första den 12 maj den andra den 29 maj.
Härligt att följa alla på tråden
Många man känner igen! :))

Solette som ser ut som en elefant med sin stora mage nu, ser jag faktiskt inte så mkt framifrån eller bakom. Men syns mycket från sidan som sagt.. var samma sak förra året. Stona är bär sina magar olika. ;)

Så fin så fin!:)

kl.
Sollans unge sprattlar något så otroligt i magen nu.. förra året låg ungen mest och sov tror jag för det var betydligt lugnare därinne:rofl:

Stellas bebis ligger också bara och sover! Den andra som ska ha föl här, där ser man nästan hur hovarna pepprar magen från insidan. :cool:

Hoppas att det betyder att du får ett stoföl då. ;)

Dom säger ju att stofölen sparkar mer... ;) Fast mina har det ju inte stämt på, dom var vildare och vildare allihopa men det var baaaara pojkar... :grin:

.. och IronWill

Hoppas det stämmer! Och då betyder det ju att Stella får en liten hingstunge;) Jag tycker vi bestämmer att denna teori är den rätta what so ever:p

kl.
Jag undrar hur det går för Wrangler? Kommer det något föl?

Jag håller med! Fast mig spelar det nog ingen roll för längre. Har insett att det finns fördelar med båda sorterna. :bump:
Nackdelen är att jag inte har några stonamn alls.

Stallägaren suckar dock tungt och är stensäker på att hon kommer att få ett hingstföl, då märren fått fyra stoföl på raken.
Men nu är hon helt annorlunda, river runt i boxen och stökar runt. Dräktig med Sohn der Sonne, om jag inte minns fel.

Undrar också hur det går för Wrangler!

Ingenting i wranglans blog än i alla fall, jag håller koll flera gånger om dagen :p

Mina damer är på 224 och 186,har inte känt en enda spark hittills... börjar misstösta lite över om det är föl där alls längre - trots att jag vet att det kanske är lite tidigt... :angel: :(

Det finns definitivt fördelar med bägge.. största anledningen till att jag vill ha ett stoföl är ju för att kunna avla vidare om så önskas.
Men om jag nu måste sälja en så är det igentligen bättre om det kommer en hingstunge till, för 11:an varken vill eller kan jag sälja:angel:

Lite OT men verkar som om han kommer till Nxxhammar iaf! Inget klart ännu men har blivit lite förändringar.

Ja, alltså får Stella ett stoföl som är pangfint och presterar lika bra som sin mamma, då kan jag nog tänka mig att betäcka den. :)
Sen är det ju lätt att ha två ston. När fölisen är vuxen så kan den ju - efter en ordentlig avvänjning, gå med sin mamma igen.

Men hingstar tenderar till att bli lite rejälare än ston. Men det kanske jag inte behöver oroa mig för. Både mor och far till den
blivande är ju ganska rejäla om man säger så. ;)

Var roligt! Då kan jag ju spana på honom ofta. ;)

Ang fostersparkar så var där high life i magen 09, =hingst, förra året sa fodervärden att det inte var jättemkt rörelser =sto, iår ser det ut som om ungen försöker ta sig ut på egen hand:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård
  • Annonsera mera VII