Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Det var säkert det hon väntade på, är det bara torrt och någorlunda varmt är det ju ingen fara med att föla ute :) Mina kommer att få föla ute...

Földansar lite för er som står på tur, det har ju funkat bra hittills!
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Ja, jag ser gärna att de fölar ute om vädret är ok, men man vill ju gärna ha koll, speciellt på en förstföderska som hon var och som Neva är. Men, som du skrev, det var nog säkert vad hon väntade på!:D

Verkar som att vi kommer att ha lite "löpande band"-fölningar framöver!:D

Ochja Warrick, det var vad min vet sa, fölet skulle inte kunna andas om det inte var klart. Tror nog annars att hon skulle ha försökt med sitt eget sto i samma situation:crazy:

Földans!!!!:banana::banana::banana:

Det är ju så det är, tyvärr.

Jag vet en vars sto bröt benet på dygn 325 eller om det var 329, de tog märren till Ultuna och snittade ut fölungen, den var inte klar trots att hon i princip gått tiden ut och den klarade sig inte trots intensivvård.

I natt fölade Neva på dygn 334, ett stort brunt hingstföl med jättefin bläs. Hon ville absolut inte låta honom dia (förstföderska) så det har varit en lång natt! Men jag nappade i honom råmjölk, och nu diar han självmant om man håller henne.
Dessutom släpper hon inte efterbörden, så vet. kommer och lossar den.
Men han är en piggelin och jättesöt!:love:

Grattis till fölet! Hoppas allt går bra med stoet och att du får sova lite sen... för vi kräver givetvis bilder! ;)

Grattis! Hoppas det går bra med efterbörden.

kl
Dag 344
Det rinner lite gulaktig vätska från spenarna och bäckenbanden är nu som en hängmatta:D Jag tror jag ska åka hemifrån så hon klämmer ut dendär fölisen snart!

kl

Det tar sig :) Märta är idag på dygn 327 och juvret har snabbt fyllts på. Slapp runt svansroten och kosparkar emellanåt mot magen :)

NU syns det även bakifrån att hon är dräktig.
IMG_0534.jpg

I förrgår den 28 maj
IMG_0500.jpg

Igår den 29 maj
IMG_0511.jpg

Idag 30maj
IMG_0528.jpg

oj där går det undan! Inte länge kvar nu ser det ut som... :) I helgen når Tardee äntligen de efterlängtade 320 dygnen... juvret har dock minskat lite igen och är inte lika hårt/svullet längre. Om jag minns rätt brukar det kunna göra lite så i början - öka och minska lite om vart annat?

Sessan driver mig till vansinne och ser inte dräktig ut nu igen så jag får helt enkelt se.

Jo jag kände en rejäl duns inifrån magen här om dagen, men jag kan ju lika gärna ha inbillat mig eller att det var en muskelryckning ;) :angel:

Grattis till fölisen :banana:
Även jag fick en liten guldklimp strax efter 03.30 i morse. hingst som jag tror blir svart, stjärn och lite tecken på benen. har tyvärr inte hunnit kolla så mycket på honom ännu eftersom jag var tvungen att åka på jobb idag men jag ska ta mig en rejäl till ikväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 712
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd