Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja, jag ser gärna att de fölar ute om vädret är ok, men man vill ju gärna ha koll, speciellt på en förstföderska som hon var och som Neva är. Men, som du skrev, det var nog säkert vad hon väntade på!
Verkar som att vi kommer att ha lite "löpande band"-fölningar framöver!
Ochja Warrick, det var vad min vet sa, fölet skulle inte kunna andas om det inte var klart. Tror nog annars att hon skulle ha försökt med sitt eget sto i samma situation
Jag vet en vars sto bröt benet på dygn 325 eller om det var 329, de tog märren till Ultuna och snittade ut fölungen, den var inte klar trots att hon i princip gått tiden ut och den klarade sig inte trots intensivvård.
I natt fölade Neva på dygn 334, ett stort brunt hingstföl med jättefin bläs. Hon ville absolut inte låta honom dia (förstföderska) så det har varit en lång natt! Men jag nappade i honom råmjölk, och nu diar han självmant om man håller henne.
Dessutom släpper hon inte efterbörden, så vet. kommer och lossar den.
Men han är en piggelin och jättesöt!
kl
Dag 344
Det rinner lite gulaktig vätska från spenarna och bäckenbanden är nu som en hängmatta Jag tror jag ska åka hemifrån så hon klämmer ut dendär fölisen snart!
oj där går det undan! Inte länge kvar nu ser det ut som... I helgen når Tardee äntligen de efterlängtade 320 dygnen... juvret har dock minskat lite igen och är inte lika hårt/svullet längre. Om jag minns rätt brukar det kunna göra lite så i början - öka och minska lite om vart annat?
Sessan driver mig till vansinne och ser inte dräktig ut nu igen så jag får helt enkelt se.
Grattis till fölisen
Även jag fick en liten guldklimp strax efter 03.30 i morse. hingst som jag tror blir svart, stjärn och lite tecken på benen. har tyvärr inte hunnit kolla så mycket på honom ännu eftersom jag var tvungen att åka på jobb idag men jag ska ta mig en rejäl till ikväll.
Hundträning Jag håller med @Tonto. Boka ett tid för en ordentlig genomgång. Vid vaccinering går det bara att märka det mest uppenbara, om hunden har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.