Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Snart kanske då :banana:

Hälsade på mina på betet. Enda de stör sig på är flugor så de tyckte att jag ska åka och köpa luvor åt dem ;) Så det står på mitt schema. Rätt lugnt. Tidigast är om 30 dagar för den på hemmaplan så de har inte bråttom.. Jag går mer nyfiken hur mina sålda damer mår för de ska föla om ca 20 dagar :p

Grattis alla nykomlingar! Nu är vi färdiga så vi lämnar tråden för i år! Lycka till med de som kommer.

Grattis Oz som också fått fölunge nu :)

För vår del: Allt har gått bra med en snabb förlossning, hel moderkaka och tarmbecket har kommit ut. Nu går diandet jättebra och de njuter ute i det fina vädret.

Ligger en bild på lilla nykomlingen i "välkommen"-tråden. Här kommer en annan där stoet är med också. Stolt mamma:love:
IMG_2147.jpg

Neva har mjölkdropp. Kameran funkar inte så det blir att vaka IRL ... Hon är på dygn 332.

*kl*

Nu ger jag mig äntligen in i tråden på allvar, Garbo har nu fyllt i ordentligt och börjar stiga i antikroppshalt. Ligger nu på 15% så det börjar närma sig. Idag på dygn 341. Har tyvärr inga bilder på den här datorn så det får bli en annan gång.

Nu har reffen stigit till 17% :laugh: Såg att det runnit lite mjölk på insidan av ena bakbenet också så hon har nog pressat ut lite när hon legat ner

Lite bilder
Garbo341dygn.jpg

Garbosjuver341dygn.jpg

Garbosjuver341dygn1.jpg

Garbosjuver341dygn2.jpg

Är lite sent på det och vill bara beklaga Texas att det gick som det gick, livet som hästägare är verkligen inte alltid lätt.

Men jag måste bara fråga är det en klinikvet som säger så eller en ensam?
En klinik brukar ju ha lite bättre resurser och kankse inte ger samma svar?:angel:

Vill bara komma med ett litet inlägg om debatten om kejsarsnitt. Helsingborg har iaf vägrat göra kejsarsnitt på ett sto med tre veckor kvar till beräknad fölning, med hänvisning till att lungorna utvecklas de två sista veckorna. Vet inte om det är någon mer här som läser Lisen Bratt-Fredricssons blogg men hon har ett högdräktigt sto som fick tarmvred tre veckor innan BF, så hon hade frågat om kejsarsnitt och då fått nej från Helsingborg. Operationen av tarmvredet hade tydligen gått bra trots att det låg en stor fölunge i vägen, nu är det två veckor sedan stoet blev opererad och så här långt har det tydligen gått bra. LBF är lite orolig för hur stygnen efter bukoperationen ska hålla för själva fölningen men jag håller iaf tummarna att det går bra.

Ja, det är ingen brist på mjölk där inte. Hon är inne på sitt 16:e eller om det är 17:e år som fölmärr så dom rattarna har ju varit med ett tag :D

Var ute och kollade henne alldeles nyss och nu är det hetsätning som står på programmet! Tog igen nytt reff-test för jag vill inte mecka för mycket med tuttisarna.

Hon är välbehållen för att ha haft så många föl!
Jag har lite dålig koll. Vad är det för pappa till den som ska kika ut?

Tyvärr är det inte alla föl som sett dagens ljus men jag tror jag har lyckats räkna ihop till 10 levande föl, sedan har hon kastat och resorberat några och haft ett par dödfödda om jag inte minns fel. Hon har fått några avkommor i England så dom finns inte registrerade här i Sverige, därför lite svävande siffror :D

Hon är dräktig mad Bellagio :love:

Bellagio :love: (är inte alls partisk *kramar sin -11 efter Bellagio*)

Min jag sålde får sitt 9 i år och jag missar tyvärr se hennes mjölkkannor :D

Winjette är n på 321dygn. Börjat släppa i bäckenbanden... Har inte fylt i helt. Något slapp bak i slidan idag men rosa i färgen.

Fullblodet är på 302dygn. Hon har oxå börjat släppa i bäkenbanden, börjat fylla juver...

o sist stoet ut är på typ 280dygn där inget alls ännu.

Inget Neva- föl ännu, men mjölken droppar och hon har helt klart värkar då hon står och trycker rumpan mot boxväggen, gungar fram och tillbaka eller vankar runt. Har släppt ut henne till de andra högdräktiga magarna en stund så hon får röra på sig, men ska inte släppa henne ur sikte så länge .... Förra året gjorde jag så med ett sto som stod inne med mjölkdropp. Tyckte hon hade stått inne länge och inget hände, så jag släppte ut henne en stund. När det hade gått en halvtimme kanske gick vi ut för att ta in henne igen, och då stod redan fölet upp och hade diat! Hon måste ha fölat så snart hon kom ut!:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 365
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 712
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18