Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

*kl*
IMG_2627.jpg

Tji fick jag som så sent som igår var nästan säker på att det inte skulle bli något föl, i dag kom han! :love:

Grattis till ett underbart föl:love: Läste också att du trodde hon var tom, det gjorde faktiskt jag med, men vilken tur att du inte hade rätt:rofl:
Kram Suss

+ Hressa: Tack! Jag vet inte hur fasen han fick plats, han måste haft riktigt trångt :p Jag är också väldigt glad att jag hade fel den här gången!

Grattis till en jättesöt krabat! Och vad härligt, det ger mig lite hopp om den här fröken som i dag ska vara på 296 d:
solsessa.jpg

Jag är imponerad över Tardee att hon tar sig upp så snabbt när hon har rullat... :)
Ska i dag vara på 258 alt. 299 beroende på om hon resorberat på dygn 40 eller inte... vi betäckte ju om men det känns som om det börjar närma sig färdigbakat...
tardee_rulla.jpg

tardeerumpa.jpg

Hennes juver ser ut så här, i vanliga fall är det som urvridna disktrasor.. helt platt!
tardeejuver.jpg

Tack!

Hon ser dräktig ut så jag säger som alla sa till mig, oroa dig inte, det kommer nog ett föl så småningom ska du se :)

haha ja det gör ju det om det finns nåt där :) Det positiva är att hon inte brunstar i alla fall, trots hingsten som gör sitt bästa för att få hennes uppmärksamhet några meter bort ;)

Grattis till en riktigt godbit! Det ger verkligen hopp åt min donna oxå! Tror jag sagt det tidigare, men kan säga det igen; skönt att se att inte alla hästar blir enorma om magen! Skulle inte tro att det är på G än på 1,5 2 månader, men iom den lilla magen min donna har är man ändå lite bekymrad över om det ens finns nån därinne...

Ett stort GRATTIS!!!

Idag så firade vi 365 dagar dräktig :crazy::crazy::crazy: & jag blir tokig snart..
Idag så firade vi 1 år dräktig samt sonen 3 års dag med utsläpp på stora betet. Men det var inte det lättaste att fånga in henne ikväll från grön gräset.

Lewellyn: Min ser ut som din fux och hon har *peppar peppar* inte heller brunstat ännu! Och kallblodet jag har ser ut som Tardee, bara lite rundare, men hon är på dag 330. :)

Ikaros: Låt henne stå ute i finvädret så kommer det nog finnas en liten föling imorgon i gröngräset. ;)

Ikaros: Låt henne stå ute i finvädret så kommer det nog finnas en liten föling imorgon i gröngräset. ;)

Jag vet inte om jag vågar låta henne föla ute... Tänk om den lille/lilla hamnar på fel sida staketet? Eller trillar ner i ån?

+ ikaros227: Tack så mycket! Jag är en omåttligt stolt "mormor" just nu :D

Halvknapp Grattis! Jag vågade inte ens gissa om hon var dräktig eller ej, sitter ju i samma sits själv!

Dag 358. Nu är jag till 90 % säker på att hon är skendräktig. Trist men sant. Magen som trillat ner och bäckenbanden som blivit sladdriga har börjat gå tillbaka, juvren har fortfarande inte fyllts på mer utan mjuknat till nästan normal storlek.

På måndag ringer jag ut vet, eftersom hon var så spenslig och nästan mager för en månad sedan med en liten söt dräktighetskula så är det ju verkligen inte fodret som gjort henne fet på en månad utan buken är en skendräktighetsbuk. Kanske har hon en gulkropp kvar? Hon är ju dessutom galet hingstig så hormonerna är rubbade-

Synd att jag inte kan lägga över bilder till min dator, annars hade ni fått se den skumma magen.

:(

Varför går det inte att lägga över bilder? Hade varit intressant att se...
Vore ju riktigt trist om hon är skendräktig! *håller tummarna för ett till tvivel-föl!*

här är en bild från 2 april, kolla in magen, som dessutom vid tillfället var tydligt större på ena sidan.
32965826.jpg

här ser det ut som en riktig kula från sidan
32965848.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30