Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Grattis till en underbart söt tjej.

7.55 imorse tittade denna lilla dam ut. Allt väl med båda. Väldigt roligt att det blev ett sto då hon har två fina hingstar sen tidigare. Escania's Kitalpha e. Escania's Pharazon LT u. Goldget Kitty, kallas Kelly.

556115_10150926311846648_653951647_12466895_381599257_n.jpg

577671_10150926312416648_653951647_12466901_592771853_n.jpg

546646_10150926312791648_653951647_12466904_611406511_n.jpg

Grattis till dit fina stoföl:laugh:
Så fin hon är

Mitt stos juver på dygn 363... Fast idag så är det dygn 364 snart 1 år dräktig ;)
006.JPG

001.JPG

Men nurå Ikaros! Imorgon kommer fölis!!!

Den häringa kallblodisen fortsätter knipa hon med.
Men idag tror jag att bäckenet verkligen börjar göra sig redo med insjunkna mjuka muskler. Stånkigt idag med en del förvärkar. Börjar fylla ut spenarna oxå, så nu får det banne mig vara dags!

Tack ska ni ha, hon är nog mammas bästa avkomma hittills. Slänger in fler bilder i föltråden..

Här är dag 325 och nu har vi släppt en hel del på bäckenbanden. Fortfarande mycket kvar att fylla på i juvret och hon verkar på gott humör. Äter inte så mycket hö, men allt annat går ner med frisk aptit.
Jag själv får inte ordning på varken övervakningakamera eller fölvakten jag lånat. Frustrerande! Men det är inte riktigt dags att vaka riktigt tror jag så jag har lite mer tid att försöka få ordning på det... Men annars får jag väl köpa kamera själv. Har ingen lust att sova i stallet eller springa ut varannan timma. Måste göra dt lite bekvämt för mig tror jag... ;)

Oz-ina : det låter ju som det börjar bli dags för din dam snart :)

Ikaros: imorgon smäller det ellr hur ;)

Bright Sara: grattis till så fin fölunge!

Det hoppas jag med. Jag har väntat länge nu ...

Snacka om att ha haft buke-abstinens:eek:

Nu när Buke är tillbaks kan ju stona föla igen:laugh:

Heja på er som väntar:bump::banana::bump::banana:

Håller med!
Man är ju rätt knäpp egentligen men jag kollar flera gånger per dag hur det går för er :o

Min egen har börjat fylla i juvret ordentligt och börjar få lite slappa bäckenband men det känns inte som om jag behöver börja vaka än. BF på torsdag om man räknar på 330 dygn.

Ah, sorry jag såg inte den kommentaren. Jag trodde det var någon ny revolutionerande variant på klippning.

Hursomhelst är hon jättefin, men jag tror nog att hon är tom. Men man vet ju aldrig.

har dock sett en del travare vara klippta så! helt tvärt om :D

Jag somnade på soffan under eftermiddagen och drömde att Stella fått sitt föl, snacka panik när jag fortfarande inte kom in på Buke för att se om det stämde eller inte... Kanske jag sitter här lite för mycket ibland :o

Ja du, man är knäpp, kollar, jämför osv.
Insett att jag började vakan på tok för tidigt, men men, better safe than sorry...
Inte svullen något, men spenarna halvfyllda.
Gnussat svansen, första gången hittills...
Annars ser hon ut som hon gjort tidigare nätter.
Är på dygn 329 nu om jag räknat rätt.

Haha :D

Nej ingen fölis än! 315 dygn nu. Antingen får hon föla före den 17 eller efter den 20, min stallägare åker på Kottaskurs nästa helg. :p

Jag tror att hon kommer att vänta. :)

Senast ändrad:

Haha :D

Nej ingen fölis än! 315 dygn nu. Antingen får hon föla före den 17 eller efter den 20, min stallägare åker på Kottaskurs nästa helg. :p

Helt off topic men ska stallägaren på kurs med Arthur Kottas? :eek: isåfall är jag officiellt imponerad :D

Hoppas Stella är medveten om tidsplanen också! :p

Ja precis, så då förstår man att man inte kan skippa en sådan träning.

Hursom så finns det ju folk på gården som är vana vid fölningar (stallägarens man t.ex.) och så har hon telefonen på nattetid. :)

Vad skönt att buke är tillbaka nu!!! :D

Här är ingenting oförändrat :cry:
Ramona är på dygn 347 och Dina på dygn 341....
Ingenting tyder dock på att det är nära :confused:

Min mamma har hela tiden sagt att vårat gamla avelssto (24år) var bf tills slutet av Juni, pratade med hingstägaren i onsdags och då visar det sig att hon är bf 27/5!!!! Snacka om panik!!! :eek: Så nu har jag 3 st att hålla ögonen på, Gammeltanten väntar sitt 16:e föl och har alltid fölat på 330 dygnet med stoföl och 351 med hingst! Och lustigt nog har de kommit vart annat år sto och vart annat hingst, så iår blir det sto :D

Skulle det förvåna en om gammeltanten får före de andra två segisarna:devil:

Stella tröttnade på den lilla hage som hon gick i, så i dag släppte jag ut henne i en större hage på några hektar.
Det var spännande. :d

Några riktigt kassa bilder också. (Är så trött på mitt nya och dyra objektiv som bara tar riktigt skitdåliga bilder. :()

Mäta lite krafter med ett annat sto, vi tog en till märr och släppte in till Stellan och hennes kompis, hon är förhoppningsvis dräktig
hon också, men till nästa år. (Hon är betäckt med gårdens hingst så det finns ingen smittorisk.)
3.jpg

1.jpg

2.jpg

4-1.jpg

5.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka