Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Min vanliga kamera är trasig och mobilen är så gammal att jag måste ha en specialkabel till den som jag slarvat bort:(

Men ovan ser du 1,5 mån gamla bilder...

Ja den kulan såg verkligen dräktig ut!
Jag håller tummarna så hårt jag kan att det bara är hormoner som gör att det blir konstigt och att där kommer ett föl snart!

Är hon inte väldigt tunn och urgröpt ut ? Vad får hon i mat/proteinväg ?

Mia

Jag tror jag blir tokig.. Blir nog inget föl här närmaste veckan.. Går till stallet varje natt typ 3 ggr men nu har jag slutat springa fram till boxen för att se om det finns en liten där.. Jag går & sätter mig & pratar med katterna istället & lyssnar spänt efter nya ljud. Efter en stund kikar jag in i boxer & blir lika besviken varje gång... Fattas bara att jag hittar en död fölunge där efter all denna väntan.. Vilket väl är allas vår fasa att hitta men jag tror jag blir tokig snart pga denna sömn brist & oro inför hösten vad jag ska hitta på då med mina hästar..

Har inte varit upp de senaste nätterna, men nyss när jag var ut så låg hon ner, det var ett tag sen jag såg henne ligga ner.
Stånkigt och lite små-mumlandes för sig själv.
Ställde sig dock upp efter att ha varit bevakad en stund och började äta hö.
Den här tanten kommer inte kläcka ur sig nån föle så länge nån tittar på, den saken är klar.
Men det blir upp i natt och kika. :)

Här kommer foton på min donna på dygn 365...

047.JPG

046.JPG

044.JPG

033.JPG

029.JPG

Det ser inte ut som samma häst framifrån och bakifrån...
Framifrån har hon ju världens kagge men inte bakifrån...
Men visst har det väl släppt lite runt bäckenet?

Tokiga märr, springa i det tillståndet, men det är rätt! Då kanske det kommer ut nåt snart!!!

Det ser inte ut som samma häst framifrån och bakifrån...
Framifrån har hon ju världens kagge men inte bakifrån...
Men visst har det väl släppt lite runt bäckenet?

Tokiga märr, springa i det tillståndet, men det är rätt! Då kanske det kommer ut nåt snart!!!

Nej jag vet. När jag kollade in henne från baksidan ;) så funderade jag på var fölet tagit vägen & kollade runt i hagen. Men sedan gick jag runt henne & kollade framifrån & då andades jag ut för jag såg magen....
Kan det bero på rejäl rumpa kanske? ;)
Jo hon har släppt sedan någon vecka.
Ja tokig är hon men får gärna springa & sätta igång det hela..

Men det förstår du väl att hon håller på att träna bort graviditetskilona redan nu. Så att hon är slimmad till sommaren när fölet kommer ut ;)

Man ska hålla igång under graviditeten. ;)

Happ en onödig nattvaka igen, envisa häst att knipa.
Nån annan som hade bättre tur inatt?

316 dygn och ingen fölis. Juvret har gått tillbaka, men mjölken droppar än. Spenarna är helt klara dock.

På refraktometern har hon gått från 10-14 till en ynklig 5:a

Jag tror att hon kniper ett bra tag till, men jag vakar vidare, vågar inte lämna henne oövervakad när hon droppar mjölk.

Charlottee, hur går det för er? :)

Haha, det är ju som med min, min ser bara fet ut hon ser inte dräktig ut från sidan alls. :p

Vi kollade ju min på 4,5 månader och då fanns det en fölis. Så den borde vara kvar där inne. :)

Jo hon ser tunn och urgröpt ur:cry:. På korten hade jag bara ägt henne i 2veckor de är 1,5 månad gamla. Nu ser hon bättre ut men fortfarande tunn. Hon går på fri tillgång med kanonvärlden, 400gr hippo alfra grow, 200g soja, 0,5 kg havre. Vi har iiiiiinget gräs här uppe:cry:

Är det nån som vet vad veterinären gör för att stabilisera hormonerna när hästen är skendräktig?

Jag skriver i denna tråden tills motsatsen är bevisad på måndag... Som ni ser på de 1,5 månader gamla korten på förra sidan så ser hon väldigt dräktig ut:crazy:

Lewellyn: mitt welshsto är på samma dygn som din ungefär 297 idag. Jag har helt lagt ner att försöka ta urinprov på henne, så jag vet ju inte pm hon är dräktig. Men magen och juvret ser ut som på ditt sto. Så om ditt sto är dräktigt så är mitt också.
Kan vi Inge helt enkelt bestämma att de är dräktiga ? :bump:

Ironwill: det var ju goda nyheter att ditt stella har lugnat ner sig i juvret. Du ska se att hon kommer att gå över tiden när det väl kommer till kritan ;)

Själv köpte jag ny övervakningskamera igår. Det var rea på en ip-kamera på Claes Ohlson så jag kan låta den gå via vårt trådlösa nät och jag kan dessutom se övervaknigen i min iPhone till slut om jag åker bort på kvällen. Bara jag får det att fungera... Ska ut och knåpa med det nu!
Dessutom ska svettdetektorn få nya batterier så håll tummarna för att tekniken ska vara med mig nu!:angel:

Haha, Ja hon kommer säkert gå över tiden.

Tyvärr, som sagt, så droppar hon ju mjölk, så jag slipper ju inte vakan. :p

Hästar brukar inte vara skendräktiga. Däremot är det rätt vanligt att de får mjölk, kastar sitt föl, och sen åter sinar, utan att ägaren märkt av kastningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 222
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025