Bilder på era appaloosor!

Sv: Bilder på era appaloosor!

Nu äre vinter!

sn-004_20405087.jpg

Hejsan Allihop!
dags för mer bilder på våra Svenska Appaloosor :love:

här 2 bilder på min nya hingst som äntligen kommit hem, tyvärr lite tråkiga "i hagen" bilder:crazy:
20b.jpg

20a.jpg

Prety Dynamic heter han och är 3år.

Hej, hej. Provar nu för första gången att lägga in en bild.
Min appaloosa-tjej (2 år på bilden) snart 3 år. Prickfri så att säga. ;)

100_2347.jpg

Jajjemen! Stoet från Mels. Dock import.:)

Jag tyckte jag kände igen henne. Ja hon kommer ju från tyskland. Jag klappade på henne många ggr när jag var där. Vi är bekanta. Roligt att hon är så fin de blir en fin häst de där. Vad har du för planer med henne?

Prickfri eller oprickig, prickarna räcker inte alltid till alla... Min har fått en och annan mörk fläck i sin för övrigt fuxiga hårrem.

Ha ha, jag skojade lite. Prickfri är väl ingen.;)
Ja, vad ska jag göra med henne? Vi ska ta det väldigt lugnt. Så småningom ska vi väl testa på lite olika klasser inom westernridningen. Pleasure och trail skulle jag gissa, sen får vi se.
För stunden är hon "riden" i skritt ca 15 ggr, vi marktränar och börjar med lite trick och frihetsdressyr. Hon är en väldigt härlig individ. :love:

Nu efterlyses lite fler bilder!
Ha det!

*KL*

Lägger in lite bilder på min Appaloosa som tyvär gick bort för 2 år sedan.
Jennifer hette hon.

jennan.jpg

Och en tagen framifrån

jennan2.jpg

Är förälskad i rasen och skulle gärna tänka mig köpa en till när jag får råd =)
Hon var den snällaste häst man kan tänka sig och hon var väldigt social.
Den kontakten jag hade med henne ha jag inte fått med någon annan häst.
Har ni tips på uppfödare? Utomlands eller i Sverige?

Mvh Therese

Vilken fin färg hon hade.
Var hon imp el svensk född? Tänker på Private Briker när jag ser henne.
Du har PM.

Hon var import från Danmark. Vad hon heter egentligen vet jag inte. Spåren slutar hos importören. Inga papper på henne. Fick en namn på en hästhandlare i Danmark som heter Per. Skickade brev till honom men fick aldrig något svar. Men hon kan ju lika gärna komma från Svergie. De är nog något jag aldrig får reda på tyvär =/.
Jag kom fram till att hon vara Appaloosa med alla tecken. Hon hade randiga hovar, prickig mule och runt ögonen, så kallade människoögon, starka hårda hovar enligt hovslagaren och hennes teckning på kroppen =)
Jag hade ju velat tagit föl på henne. Hade sett ut hingsten Rocky som stod hos Ronny Åman förut. Men hann inte så långt tyvär.

Berätta gärna lite mer om din/dina hästar =)

Mvh Therese

*kl*
Ny bild på Tibbe va ett tag sedan vi uppdaterade oss :p Äntligen igång efter 3 månaders vila, Som tur är har han inte tappat något i varken vikt eller muskler (iaf inte synligt) när han va skadad.

25907838.jpg

Så fin han var =) Vad har du och ni andra för mål i år med era Appaloosor? =)

Mvh Therese

Ska hälsa det till pojken :) Har som mål att i framtiden tävla reining och kosse klasser :p Få se hur långt vi kommer :D

*kl *tl*

Ursäkta att jag lånar tråden men för ca 1 vecka sedan fick vi in en appaloosa som är på rehab efter skada. Hon är i psyket inte som andra hästar jag träffat på (hon är den enda app som jag hanterat) och enligt ägarna så är det inte enbart hon utan dom är avlad med det psyket. Hon är lugn (ska vara pigg att rida), älskar människor utan att vara det minsta påflugen eller bufflig. Så fort man går in i hagen så kommer hon och hon stannar med en så länge man är kvar. Skulle nog inte behöva varken grimma eller grimskaft till henne och hon försöker alltid göra det man ber om trots att hon inte alltid förstår vad man vill.

Stämmer det att dom är avlade för att gilla människor och vilja vara dom till lags?

Alla Appisar jag träffat (och min egen ;) ) är otroligt vänliga och lugna men pigga att rida! Sedan finns de ju givetvis undantag men de är nog få...

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 636
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 894
Senast: starcraft
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 019
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V