Bilder på era appaloosor!

Sv: Bilder på era appaloosor!

I1127980W405H540V20080521T172933Z.jpeg

I1304291W718H539V20080729T234504Z.jpeg

PS! inte jag som rider DS!

jag ska dit med detta sto TR Nineoneone men endast i Halter.:banana:

Jag ska vara där och hjälpa till lite men kommer även rida ett sto i pleasure åt Mels.

*kl*

Har letat en stund efter "lämplig" Appistråd för min fråga.
Hittade inte, så jag kapar denna lite.:grin:
Hoppas ni har överseende med det...

Jo, om jag inte minns fel så blir QH+fullblod=Appendix och kan reggas QH efter x-antal poäng.........

Men hur är det med Appalosa+fullblod=?
Blir det bara en korsning i "mängden", el hur är reglerna?

Be mig inte o gå in på nån Appalosa-sida, utan ge mig kort info bara....

En fundering till.....har någon korsat Paint-Appalosa?
Isf, finns det några bilder?

Tacksam för svar// BR

En appaloosa får man väl korsa med båda QH och fullblod och man fortfarande säger attd e är en appaloosa, eller iaf vissa linjer? har för mig det...

Saxat från aphcse.org

OBS! Appaloosas som är enfärgade, utan rastypiska drag och som är födda efter den 1/1 2002, där en av föräldrarna är, arabiskt fullblod eller amerikansk quarterhäst, får inte delta i några tävlingar eller aktiviteter som arrangeras av APHC.
De kan inte DNA-typas. Hästar fallna ur ovanstående korsningar som inte uppfyller kraven för registrering i huvudstambok, får användas till avel, förutsatt att de korsas med en Appaloosa uppfyller kraven för en reguljär registrering i huvudstamboken.

Kanske gav lite klarhet....?

Hejsan!

en appaloosa X fullblod = Appaloosa och fullt registrerbar i USA!

försöker med bilden på hingsten igen och hoppas det ska funka:laugh:
22836226.jpg

där ser man..lilla ice...=) skymtar en jojo i bakgrunden också..
Ja,jag har också praktiserat hos samma person,har kontakt med henne dagligen också. kul o se ice iaf. och du är inte den ända som vill ha föl efter henne...:)

Hm....jag känner absolut igen ekipaget på sista bilden.
Är det HH? Är bilden från Fristad?
Är du ryttaren på sista bilden?

Bilden är från uppvärmningen i Fristad ja, han tävlade i pleasure och trail där han vann båda klasserna;) Det är min sambo som rider.

jag kommer oxå. med min ny inköpta appaloosa vallack

Bilden är från uppvärmningen i Fristad ja, han tävlade i pleasure och trail där han vann båda klasserna;) Det är min sambo som rider.

Aha..då såg jag inte så fel med andra ord.
Nu ska vi se...om jag har koll på vem som är sambo med vem :D, är du då JH?....eller är jag ute och cyklar. Ridit/rider en grå/skimmel arab bla.?

Aha..då såg jag inte så fel med andra ord.
Nu ska vi se...om jag har koll på vem som är sambo med vem :D, är du då JH?....eller är jag ute och cyklar. Ridit/rider en grå/skimmel arab bla.?

Nej! Vet inte vem JH är ens, tror inte du vet vem jag är, står bara och tittar på när sambon MK tävlar än så länge! Tävlade du i Fristad?

Hm...ok. Då hade jag inte koll på sambosar :D;).
Ja, jag har varit i Fristad och tävlat en del och har även tänkt återkomma dit i år :D.

Ridit ett brunt (som alla andra) varmblodssto i pleasure och trail en del förra året. Red även ett qh sto en av gångerna vid namn Flit Bar Maggie.

Fichermans häst är efter Goers Design och har Quarter mamma. De är en mkt fint stammad häst. Snygg också för den delen.

USCH jag är så nervös inför i morgon så jag dör snart. Har aldrig i mitt liv visat häst fr hand förut, och när det gäller att göra det på "westernvis" vet jag absolut ingenting :crazy:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 636
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 894
Senast: starcraft
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 019
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V