gul_zebra

Trådstartare
Kolla vad söt han är lilla Mats, sådär ligger han jämt :D

e223f1e4843c0b147e113037d772bcdd.JPG

Sv: Bild

Ja visst är han :love: (ända tills han ska tugga på kudden... eller täcket... eller madrassen.... eller tapeten... eller elementet...:angel: )

Halvt kan man säga :D Han blev hittad ute i snön och Råtthjälpen blev mailad men de har ingen här, så de mailade mig och jag tog honom så länge. Men han ska åka vidare sen. Skulle gärna behålla honom egentligen men han har visat sig för dominant för att jag ens ska vilja försöka få in honom i flocken. Skulle jag behålla honom vore det djurplågeri för en ensamråtta skulle verkligen inte må bra när jag börjar plugga i höst igen... Och plats för en till bur har jag inte heller, så han sitter för tillfället i en liten hamsterbur :crazy:

R8n: Bah, annars med råttor som fattar om man säger nej ja, men Mats är för envis :crazy: :D
Jo, men det blev inget av det utan han kommer åka direkt till stockholm istället så han inte behöver flytta runt så mycket :)

gul_zebra skrev:
Halvt kan man säga :D Han blev hittad ute i snön och Råtthjälpen blev mailad men de har ingen här, så de mailade mig och jag tog honom så länge. Men han ska åka vidare sen. Skulle gärna behålla honom egentligen men han har visat sig för dominant för att jag ens ska vilja försöka få in honom i flocken. Skulle jag behålla honom vore det djurplågeri för en ensamråtta skulle verkligen inte må bra när jag börjar plugga i höst igen... Och plats för en till bur har jag inte heller, så han sitter för tillfället i en liten hamsterbur :crazy:

aha, ja det är ju inte allt för snällt att låta honom vara själv och du inte har tid för honom :crazy: Hittat nåt nytt hem till honom då? Hade d vart en hona så hade jag kunnat ta han :angel:

Jo, det är bättre.
Ok. Men det låter mycket bättre för honom än att åka runt hela tiden.:)

Precis. Så nu har han ju inte direkt nåt skitbra liv men hellre det än att bo ute i ett kallt garage så... Och det är ju inte annat än tillfälligt ändå :)
Njae, han åker vidare till en på Råtthjälpen så ska de omplacera honom :)

Ey, har ungen kommit? Du får hoppas på en hon annars (om du nu inte redan vet då...) så får du ju automatiskt sällskap till lillskiten :angel: :D

R8n: Just :D
Ja precis. Dessutom innebär det lite längre tid här, kul för mig som börjat falla för krabaten riktigt ordentligt :love: Alldeles för lik Sivert är han. Inte riktigt som Sivert, Sivert var så unik så ingen kan vara likadan, men han påminner ändå mycket om honom :love: Gaah jag vill ha min Sivert :(

Jo, det förstås. Men en dag måste du ju skiljas från honom:(
Ja, man glömer då aldrig sina gamla råttor. Alla har de en sådan personlighet så det är inte klokt åt det!

Jepp! Dessvärre... Skulle gärna ha de levande resten av ens egna liv typ.
Ja precis. Speciellt Sivert, min älskade skruttgubbe :( Finns ingen och kommer aldrig finnas någon som honom, nånsin. Som den stora kärleken fast med husdjur, liksom :love: :cry: :love:

Ja, de kunde få dö i samma ögonblick som deras ägare. Ingen sorg och saknad för dem eller oss!

gul_zebra skrev:
Precis. Så nu har han ju inte direkt nåt skitbra liv men hellre det än att bo ute i ett kallt garage så... Och det är ju inte annat än tillfälligt ändå :)
Njae, han åker vidare till en på Råtthjälpen så ska de omplacera honom :)

Ey, har ungen kommit? Du får hoppas på en hon annars (om du nu inte redan vet då...) så får du ju automatiskt sällskap till lillskiten :angel: :D

aha, hoppas dom hittar ett bra hem till honom nu då.
Nope ingen unge som tittat ut än, han/hon är en envis sak :D

Hehe ok :D Fördelen för dig är ju iaf att du får gratis polare till lillskiten, ungen lär ju få plats att bo i buren :angel: :banana: :D

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 115
Senast: Sassy
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 964
Senast: fio
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 113
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar