Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket har ni tänt i era akvarium? Jag funderar på att dela upp ljustiden på två, så att det är tänt en stund på förmiddagen och en på kvällen... Som det är nu så är det tänt framförallt under eftermiddagen. Perfekt under lediga dagar, men när jag jobbar så tänds det när jag åker till jobbet och släcks när jag kommer hem. Uselt på alla vis.
De är duktiga på att gömma sig... Jag satte ner minst 30 gula neocaridina i 125an igår. Ser någon enstaka ibland, om jag letar. Petade precis ner lite mer mossa i hopp om att de ska trivas bättre och visa sig mer.Jag fick hem svensk odlade amanos i förra veckan
Nu vet jag inte var de är...
Har inga hungriga fiskar i det karet
JaDe är duktiga på att gömma sig... Jag satte ner minst 30 gula neocaridina i 125an igår. Ser någon enstaka ibland, om jag letar. Petade precis ner lite mer mossa i hopp om att de ska trivas bättre och visa sig mer.
Japp. Roten färgar av sig. Då blir vattnet "gult", låter man den färga av sig ordentligt så blir det mer brunt istället. Det är för att roten ger ifrån sig tanniner, vilket är positivt för invånarnas hälsa I stora mängder kan det sänka ph-värdet och göra vattnet mjukare, och då kan man behöva anpassa akvarieskötseln efter det, men att bara ha lite gulaktigt vatten är inga problem alls, tvärt om.Just det, kan det vara roten som missfärgar vattnet? Den är ny men blötlagd med byte i en vecka.
Visa bifogad fil 157009
Åh. Jag hörde talas om gula amanos för första gången bara häromdagen! De lär ju bli väldigt häftiga när de väl växer till sig Vågar du berätta vad du betalade för dem?Jag visste inte att den här sorten fanns så jag slog till direkt när de gicka att köpa. Gula amanoräkor! Visa bifogad fil 157023