Akvarietråden V

Kan man ha en eller två räkor bara, för att rensa alger och annat, utan att man får en massa räklingar?
Om du bara har av samma kön blir det inte räklingar, men du kommer nog inte ha någon större nytta av bara 1-2 räkor. Då blir de osäkra, skygga och gömmer sig bara hela tiden. De vill gå i grupp. Vill du inte ha räklingar så kan du antingen ha dem i ett akvarium med fiskar som äter räklingar (De flesta) eller skaffa någon variant som kräver saltvatten för att kunna föröka sig, tex amanoräkor.

Stoppade ner några fler neoner till Molnet :heart:
1000073165.webp

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
8
· Visningar
546
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat