Jag köpte dem från aquatantan i Danmark. Vi såg dem säkert på samma ställe. Företaget postade bilder på Facebook. 5 stycken för 300danska pluss 45 danska i frakt. jag tänkte att 350 är inte så farligt och dog lite när pengarna drogs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack snälla Har du kolla på min fråga i inlägget innan, ang alger på växten?Japp. Roten färgar av sig. Då blir vattnet "gult", låter man den färga av sig ordentligt så blir det mer brunt istället. Det är för att roten ger ifrån sig tanniner, vilket är positivt för invånarnas hälsa I stora mängder kan det sänka ph-värdet och göra vattnet mjukare, och då kan man behöva anpassa akvarieskötseln efter det, men att bara ha lite gulaktigt vatten är inga problem alls, tvärt om.
För egen del håller jag ju nu på och drar igång ett såkallat blackwater-akvarium. Då låter man just rötter, torra löv och annat färga vattnet mörkt. Där kommer det dock bli till den grad att det påverkar vattenvärdena också. I dag såg mitt akvarium ut såhär innan ljuset tändes:
Visa bifogad fil 157024
Akvariet till vänster är ett "vanligt" akvarium, dock med en del alger på kortsidans glas, därav att det ser så grönt ut istället