Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fint! Häftigt med bara bucephalandra! En av mina favoriter! Får sätta ner några borneo pleccos för att fullända lookenJag fick fasansfulla tofsalger i början av sommaren, så bestämde mig för att mörklägga/pausa.
Men bucephalandrorna klarade det utmärkt! Några har tappat lite färg, men dom har växt på ändå. Nååågra små tofsar kvar, överväger att köpa typ 2 amanoräkor och se om dom tar hand om det.
Jag gjorde ett nytt scape med inspiration av buces naturliga biotop, bäckar med högt vattenflöde i borneo. Jag tror jag har minst 8 olika varianter buce här nu.
Visa bifogad fil 156455
Så fint! Häftigt med bara bucephalandra! En av mina favoriter! Får sätta ner några borneo pleccos för att fullända looken
Hög risk. Den här tråden drar en i fördärvet mer än kalendertrådenJag hade gärna haft såna i en större tank . Får se om jag upgraderar till julafton .
Hamnade i en diskussion om luminatus och färger idag, så det blev till att snabbt fotografera något innan belysningen släcktes
Visa bifogad fil 156563
Hur mycket har ni tänt i era akvarium? Jag funderar på att dela upp ljustiden på två, så att det är tänt en stund på förmiddagen och en på kvällen... Som det är nu så är det tänt framförallt under eftermiddagen. Perfekt under lediga dagar, men när jag jobbar så tänds det när jag åker till jobbet och släcks när jag kommer hem. Uselt på alla vis.
Vårt stora kar har två st 1 meters LED-ljus kopplat till en soldator. Det börjar ljusna vid 6 på morgonen tror jag och är helt ljust vid 7, sedan börjar det mörkna vid 20 på kvällen och är helt släckt vid 21. Väldigt skönt att inte behöva bry sig om det alls om inte annat.Hamnade i en diskussion om luminatus och färger idag, så det blev till att snabbt fotografera något innan belysningen släcktes
Visa bifogad fil 156563
Hur mycket har ni tänt i era akvarium? Jag funderar på att dela upp ljustiden på två, så att det är tänt en stund på förmiddagen och en på kvällen... Som det är nu så är det tänt framförallt under eftermiddagen. Perfekt under lediga dagar, men när jag jobbar så tänds det när jag åker till jobbet och släcks när jag kommer hem. Uselt på alla vis.