Sv: Bf-flyttad-förlossningen var när?
Jag har aldrig haft koll på min mens. Sist jag kom ihåg att jag hade haft mens innan jag blev gravid var flera månader före, så det var inte till så mycket hjälp.
Jag fick ett mycket otrevligt bemötande på alla instanser för att jag inte hade en aning om när jag haft mens sist. Alla tyckte att det var mycket märkligt. Men sonen var icke planerad och jag har så kraftig PMS att jag ändå känner att det är på G, men jag har aldrig brytt mig om det mer.
Vi höftade till bara för att göra alla glada och nöjda. Vid UL blev vi framflyttade 1 vecka och han föddes BF+1.
Visst är det konstigt att MVC kan ha så svårt att acceptera oregelbunden mens, eller att man helt enkelt inte alltid minns datum för sista?
Herregud de jobbar ju med sånt här, de borde ju veta allt om mens.
Jag fick min sista mens på nyårsafton, det var lätt att komma ihåg.
Vi var på väg att åka till festen, hade precis duschat och tagit på mig nya trosor. När jag tar på mig strumpbyxorna känner jag nåt. Javisst! För det första besviken för att jag inte var gravid
för det andra irriterad för jag måste börja om igen innan vi kan åka.
Så testade jag positivt i mitten av mars, hos bvc i slutet av mars.
- Nyårsafton???? Men då är ju du i vecka XX!?!?!?!
- Nä...jag testade negativt i slutet av februari så det kan jag inte vara. Mensen har nog hoppat lite bara.
Men det gick liksom inte, hon var tvungen att skriva in sista mensdagen i sitt system och efter den veckan fick det ofiiciellt vara sa hon. Så jag hade rutinultraljud när jag skulle ha varit i v18, fastän både jag och min barnmorska visste att jag absolut inte var det. Jag var i vecka 13...och fick nytt datum.
TILL TS
Jag kunde inte beräkna utifrån min mens, uppenbarligen
, men UL sa 11/11 och han föddes 4/11.