Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man nu ar föräldrar som är uppfödare borde man väl verkligen veta ett och annat om hur dåligt det är med blandrasavel?![]()
är gjort lite på skoj då min lillebror o hans tjej så gärna ville ha en valp av denna korsning.
Man leker inte gud på skoj! Avel ska vara seriöst och föras med djurens bästa i åtanke (även om det tyvärr inte alltid är så). Det finns tusentals oönskade blandraser ute i världen.
Är annars väldigt emot att blanda raser kors o tvärs=)
Det verkar inte så.
Till alla:
Lite trådkap här, men vad anser ni problemet med blandrasavel är? Jag är bara nyfiken nu. Tänker mig fallet med två rena raser som ska paras. Båda är hälsokollade och fina. Är det att man inte kan vara säker på temperamentet på valparna, eller är det svårigheten att hitta köpare?
Jag tycker tvärtom, att alla hundar borde kosta så pass mycket. Det gör att man måste tänka efter både en och tre gånger och inte köper en hund för att det vore trevligt med sällskap just det här året. Men om tio år då? Hundens storlek och användningsområde tycker jag spelar mindre roll.
Självklart kan det vara mycket pengar för en person, där ibland mig själv. Men då får man spara. Med tanke på vad en hund kostar att ha, och vad man måste kunna vara beredd att lägga om något händer, så måste man ha tillräckligt god ekonomi för att avvara pengar varje månad. Med andra ord har man ekonomi nog att spara ihop till köpesumman.
Jag tycker tvärtom, att alla hundar borde kosta så pass mycket. Det gör att man måste tänka efter både en och tre gånger och inte köper en hund för att det vore trevligt med sällskap just det här året. Men om tio år då? Hundens storlek och användningsområde tycker jag spelar mindre roll.
Självklart kan det vara mycket pengar för en person, där ibland mig själv. Men då får man spara. Med tanke på vad en hund kostar att ha, och vad man måste kunna vara beredd att lägga om något händer, så måste man ha tillräckligt god ekonomi för att avvara pengar varje månad. Med andra ord har man ekonomi nog att spara ihop till köpesumman.
Jag håller verkligen med.Jag tycker tvärtom, att alla hundar borde kosta så pass mycket. Det gör att man måste tänka efter både en och tre gånger och inte köper en hund för att det vore trevligt med sällskap just det här året. Men om tio år då? Hundens storlek och användningsområde tycker jag spelar mindre roll.