beaaabe
Trådstartare
Jag får be om ursäkt för mitt språkbruk till flera här, jag flyttade från Sverige tidigt och pratar nu även att jag är tillbaka mestadels engelska hemma så min svenska är pinsamt dålig. Därav blir det lite tokigt med 'shelters' 'adoption' 'rescue' etc. Lever och lär fast man är över 30!Ursäkta Att jag tjatar som en papegoja.
Man adopterar barn. Inte djur.
Djur omplacerar man, köper. Hela vokabulären med adoptera och rescue osar valpfabriker, rabies och gatuhundar. De bör man hålla sig ifrån.
Gör som du planerat, leta på hundstall eller på blocket. Förvissa dig om att det är en hund med helt OK bakgrund ni skaffar. Alla papper ska vara i ordning och akta er för sådana som de är "synd om"!
En senior hund är en hund med inte så lång tid kvar- hur känns det? Att skaffa en hund som sannolikt kommer att få krämpor och bekymmer inom inte alltför lång tid.
Lycka till
Tack för dina tips, uppskattas verkligen! Vi är berädda på att det kan både blir veterinärräkningar inom kortare tid än för en valp och att vi inte är garanterade massvis med år, det kommer vara en stor sorg såklart när det väl kommer till det. Men det känns det värt för att få dela ett par år med en hund som verkligen behöver det!
Tack så mycket